Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-08-2007, 16:56
Ricardo1983 Ricardo1983 is offline
Forum Regular

De digitale-olifant heb ik gevonden, en ligt nu vlak voor me neus.

Hoe kan ik merken of deze kapot is?
Aangezien er niemand hier is, die een gti heeft, dus kan ik niet even een andere testen.....

Maar heeft deze digi-fant, ook iets te maken met de ontsteking?

Last edited by Ricardo1983 : 18-08-2007 at 17:10.
Reply With Quote
Old 18-08-2007, 17:28
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Aan de computer kun je niets zelf testen, althans, in jouw geval. Maar je weet niet eens of het de computer is! Dit hele topic samen heeft je inmiddels al alle mogelijke opties gegeven. Ik zou:

-Fuelrail inclusief injectors uitbouwen
-ontsteking uitbouwen, stekker eraan laten, verdelerkap mag er evt wel af
-computer enz aansluiten
-contact aan, onsteking draaien, de injectors zouden pulserend benzine in moeten spuiten (injectie gebruikt signaal van de hall-gever binnenin de ontsteking verdeler voor injectie). Als ze dat niet doen: iets kapot. Als ze allemaal benzine blijven spuiten: iets kapot. Als er eentje benzine blijft spuiten: juist die injector kapot.

Daarna alles netjes optijd zetten (dus cylinder 1 in BDP, hulpaswiel groefje op inkeping krukaspoelie, nokkenaspoelie met kerf aan binnezijde op voorrand cylinderkop, riem erop en spannen, ontsteking erin -> rotor wijst naar cyl 1).

Alle bougies eruit, blok rondstarten om eventuele brandstof uit de cylinders te gooien. Als dit al niet lukt, met bougies eruit, dan is er iets ernstigers mis met het blok (mechanisch dus). Overigens gaat dit nog altijd met de nodige weerstand!

Bougies erin, verse olie erin, en weer verder hobbyen

Als dit allemaal te ingewikkeld is kun je eventueel toch beter technische hulp vragen.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Old 18-08-2007, 17:44
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Stijn
Aan de computer kun je niets zelf testen, althans, in jouw geval. Maar je weet niet eens of het de computer is! Dit hele topic samen heeft je inmiddels al alle mogelijke opties gegeven. Ik zou:

-computer enz aansluiten
-contact aan, onsteking draaien, de injectors zouden pulserend benzine in moeten spuiten (injectie gebruikt signaal van de hall-gever binnenin de ontsteking verdeler voor injectie). Als ze dat niet doen: iets kapot. Als ze allemaal benzine blijven spuiten: iets kapot. Als er eentje benzine blijft spuiten: juist die injector kapot.

Daarna alles netjes optijd zetten (dus cylinder 1 in BDP, hulpaswiel groefje op inkeping krukaspoelie, nokkenaspoelie met kerf aan binnezijde op voorrand cylinderkop, riem erop en spannen, ontsteking erin -> rotor wijst naar cyl 1).

Dat word dan maar proberen, wat ik kan doen, en anders gaat die zeker weg....
Dan ga ik weer voor een honda, waar ik altijd alles zelf deed...
Helaas zit t vw blok, toch iets ingewikkelder in elkaar dan ik d8....
Old 18-08-2007, 20:50
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by Stijn

-computer enz aansluiten

Alle bougies eruit, blok rondstarten om eventuele brandstof uit de cylinders te gooien. Als dit al niet lukt, met bougies eruit, dan is er iets ernstigers mis met het blok (mechanisch dus). Overigens gaat dit nog altijd met de nodige weerstand!

Bougies erin, verse olie erin, en weer verder hobbyen

Als dit allemaal te ingewikkeld is kun je eventueel toch beter technische hulp vragen.

mee eens ....
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 19:40
Forum Regular

Ik heb m te koop staan voor 300, incl. gele verlagingspoten, de gele veren heb ik ook, maar die zitten er onder
-koppeling + drukgroep in(+/-50km oud)
-Heldere koplampen
-Heldere Rood/wit achterlampen
-G60 bumper
-Witte knipperlichten

Wie interesse heeft kan me bereiken op 0648404368.
Wil m zo snel mogelijk weg hebben, ivm andere auto
Old 20-08-2007, 21:57
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Is het zo erg ? .?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules