![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik weet niet hoe breed je velgen zijn en waarom je naar 205-40-17 wil gaan. Met 195-40-17 loopt hij bij maximale stuur uitslag aan in de voorschermen als ik hem heel laag schroef. (ps mijn schermen zijn nog origineel dus ongerold) Misschien een handige tip voor als je toch nieuwe banden wil gaan kopen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() velgen zijn 8 en 8,5 inch breed.
Vindt dan 195 weer net te getrokken, met 215 loopt er nu ook niks aan tenzij ik hem lager zet. Thanx voor de tip, ga er nog even over nadenken. ;-) |
|
||||
|
||||
![]() Zo het is weer tijd voor nieuwe foto's, heb weer het een en ander eraan gedaan.
Zoals het raammechaniek links vervangen, en het schakelmechaniek gereviseerd! Ook ben ik bezig met het interieur, dat gaat een hele mooie creatie worden hoop ik, maar dat hou ik nog voor mijzelf :-D Foto's van vanmiddag: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dat waren de foto's van vandaag, er staat nog heel wat modificatie's en onderhoud op de planning. :mrgreen: |
|
||||
|
||||
![]() De auto even grondig gepoetst:
Had hem al met de rotary poetsmachine gedaan, om grotendeels alle swirls eruit te krijgen. Maar geen tijd gehad om de klus af te maken. Nu heb ik hem grondig gewassen incl alle deursponningen etc etc. Na een glaze, sealant, wax en trimdetailer etc etc is dit het resultaat: ![]() ![]() ![]() Velgen ook even gepoetst, mochten ze niet verkocht geraken komen er nieuwe naafkapjes in! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Netjes Hoor.
|
|
||||
|
||||
![]() Netjes hoor!!
![]() Nog een cm of 4 zakken en hij's perfect ![]()
|
||||
|
||||
![]() Thanx guys, dat stel ik op prijs.
En heb ook geluisterd naar jullie haha! Vandaag de schroefset anders afgesteld, de voorkant nog eens 4 cm verder verlaagd. En ben nu ook bezig om alle sponingen perfect schoon te krijgen. Foto's volgen nog! En ik denk dat ik maar nieuwe naafkapjes bestel. Wordt gek van die marktplaats lui! Ze mailen je helemaal gestoord over de wielen, om vervolgens niks meer van zicht laten horen. Heb de marktplaats advertentie dan ook maar verwijderd ... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd mooi laten zitten die wielen, staat erg netjes bij je auto. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo maar weer even een update´je
Ga het onderstel aanpakken, en ombouwen naar schijfremmen achter en ook nog naar steek 5x100! :oops: Ook heb ik velgen erbij gescoord BBS RC 324 5x100. Zit nog te twijfelen over een bandenmaat. En een of andere onverlaat heeft onze cabrio bekrast, gelukkig het grotendeels eruit kunnen polijsten met de rotary poetsmachine. Maar je blijft het altijd een heel klein beetje zien jammergenoeg. En vandaag weer even bezig geweest, ben aan het wetsanden geweest. Had een vale plek op de deur, door het orange peel effect. Dat weggeschuurd, en weer gepolijst. Moet alleen even andere poetsmaterialen halen om het perfect te maken! Daar volgen nog foto´s van, mits er intrese is natuurlijk. Hier een sneak peak van de RC´s, beetje dragracer stijl met die dikke 225-45-17 band. Er komen hoogstwaarschijnlijk 195-40-17 omheen. ![]() De hond vondt het erg mooi in ieder geval |
|
||||
|
||||
![]() Hoe doe je dat precies, wetsanden? Technieken, materialen?
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
![]() Hey Jens, het nat schuren doe je om het sinasappel effect glad te krijgen voor veel meer reflectie! Tips zijn: nooit met je vingers schuren, altijd met een blokje.
Gebruik zeer schoon water, en laat het scuurpapier een poosje weken. En how-to zal ik nog wel maken, ik heb er zat foto's van! Vandaag een retourtje sloop gedaan. Heb het volgende mee genomen: 3 remklauwen + brackets (nog 1 achterklauw erbij zoeken) 2 astappen 2 remschijven achter incl wiellagers 2 remleidingen achteras 2 remslangen vooras 2 homokineten 2 draagarmen 1 fussee linksvoor en nog wat klein grut deze dingen heb ik nieuw gehaald: 2 fusseekogels 2 handremkabels remvloeistof Wat moet ik nog bestellen of zoeken: 4 revisiesetjes voor de remklauwen (niet dat ze slecht zijn, maar better safe then sorry) 1 fussee rechtsvoor 1 remklauw rechtsachter 20 wielbouten, waarvan 4 slotbouten eventueel nog staal omvlochten remslangen rondom evenueel nog een hoofdremcilinder 4 banden 185-35-17 of 195-40-17 Foto's volgen nog, eerst alles eens sorteren en netjes schoonmaken. Dus er komen vanzelf plaatjes Het grappige was, dat de handremkabels en fusseekogels duurder waren dan het hele onderstel! |
|
||||
|
||||
![]() Hoofdremcylinder heb ik niet vervangen.
Ik heb alleen de astappen achter overgezet op mijn originele achteras en alle abs sensoren aangesloten op mijn bestaande punten.(voor en achter). Ook heb ik de draagarmen van een gti/vr6 eronder met de stabilisator van een gti/vr6 (originele is te smal). De bevestigingspunten voor de fusees van een cabrio is anders dan die van een gti/vr6(vandaar ook andere draagarmen) Aandrijfassen heb je niet nodig alleen de buitenste homokneten eraf halen en overzetten op je eigen aandrijfassen. Maw Ik mis nog wat onderdelen in je lijstje. Succes ermee Groet, Marco |
|
||||
|
||||
![]() Hey Marco,
Ik heb de buitenste homokineten en ook de draagarmen liggen hoor. De fusseekogels heb ik voor de zekerheid nieuw gekocht, omdat de kogels die erop zaten niet echt netjes meer zijn. Wat ik met de stabistang ga doen weet ik nog niet, bij de meer dan gemiddelde verlaging geeft het problemen. Mischien laat ik hem eronder weg, of draai hem om! Abs heb ik niet, maar het zit wel op de spullen die ik heb gekocht wellicht in de toekomst dat ik dat er nog op zet. Thanx voor jou toevoeging, dat wordt op prijs gesteld. En scheelt uitzoeken en hoodpijn in de toekomst. |
|
||||
|
||||
![]() No problemo een forum is om elkaar te helpen toch
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Weer even een update:
Met wat tegenslag te kampen gehad, maar na wat doorzettingsvermogen er tegen aan te hebben gegooit! Heb ik nu alles om het onderstel om te bouwen. Kon voor zeer weinig nog nieuwe ATE remschijven kopen (322mm) En de bijbehorende lucas 54mm klauwen. Achter komen girling 38mm klauwtjes, en in de toekomst staal omvlochten remleidingen. Omdat dit toch zeer veel scheelt met remkracht. Morgenvroeg ga ik alles erop monteren, en dan zal ik een hoop foto's maken. En dan moet ik nog sparen voor banden, dus genoeg te doen. Foto's volgen nog. Last edited by Samurai : 18-07-2009 at 19:10. |
|
||||
|
||||
![]() Zo vandaag even een dagje gesleuteld ondanks de regen hier.
De hele rechterkant zit er zo goed als op. Hellaas wel een aantal tegenslagen gehad, de draagarm r.v klopte niet. Had de verkeerde meegenomen van de sloop hellaas. En de rechter homokineet was niet los te krijgen, ben er wel 1,5 meer bezig geweest. Het is uiteindelijk wel gelukt, gelijk een nieuwe ashoesje gemonteerd Ook kwam ik erachter dat mijn stuurhuishoes kapot was, dus die is ook nog vervangen samen met een stuurkogelhoesje. morgen laat in de middag, de linkerkant nog proberen te monteren. En een draagarm te zoeken, voor rechtsvoor. Dus mocht iemand nog een draagarm rechtsvoor hebben liggen van een golf 3 vr6 of gti. Let me know, ik zit te springen om eentje! Foto's volgen mischien vanavond nog. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog een complete set liggen voor je.
Helemaal nieuw. links en rechts incl fuseekogels. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zoek alleen de rechter draagarm momenteel, niet dat ik het niet van je wil overnemen.
Reserve onderdelen kan je niet genoeg van hebben, maar mijn spaarvarken is compleet leeg en binnenste buiten gekeerd. Bedankt voor je aanbod. |
|
||||
|
||||
![]() goed bezig hoor!
erg netjes. mvg Mike |
|
||||
|
||||
![]() @ Hight bedankt man!
Vandaag een draagarm kunnen regelen, en de rest eronder gezet. Het funcioneert allemaal prima, nu nog een set banden! Foto's volgen nog. |