Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 31-08-2009, 15:47
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular

1,het gaat er om dat de stop plaats op dunlops afgezet wordt met kegels. en dat je met dezelfde noodstop van 100 naar 0 op de plaats van de kegels nog gewoon 40 rijd met die chinese rommel... Laten we die kegels nu vervangen door je dochtertje die met de fiets van school komt... Enig idee hoe het er dan uit ziet?

2, dus omdat we te laat remmen bij een noodituatie, maakt het toch niet meer uit en is slechte kwaliteit van banden ineens ok?
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 15:51
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

goed lezen cabby.. als de chinese banden binnen de wettelijke norm vallen dan heb ik er geen probleem mee.

mijn bmw met 330mm schijven en abs remt twee keer zo snel als jouw cabby. ben jij daarom fout..

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 15:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

"Ich wüsst nicht wat ich da machen tät..."

Langzamer rijden, als je weet dat je niet met 100 door die natte bocht kunt?

Leuk kenteken heeft ze trouwens op d'r eigen auto.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 16:00
breadfan83's Avatar

Quote:
goed lezen cabby.. als de chinese banden binnen de wettelijke norm vallen dan heb ik er geen probleem mee.

mijn bmw met 330mm schijven en abs remt twee keer zo snel als jouw cabby. ben jij daarom fout..

Dat bedoel ik... ABS remt NIET sneller! Het zorgt er voor dat je auto bestuurbaar blijft tijdens het remmen, maar feitelijk zal je remweg langer zijn met ABS dan zonder ABS.

Hoe meer lettertjes op de achterklep, hoe harder we veilig kunnen rijden. Zelfs bomen worden zachter met een airbag, en bochten worden recht met ESP.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 16:02
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by cabby tdi
1,het gaat er om dat de stop plaats op dunlops afgezet wordt met kegels. en dat je met dezelfde noodstop van 100 naar 0 op de plaats van de kegels nog gewoon 40 rijd met die chinese rommel... Laten we die kegels nu vervangen door je dochtertje die met de fiets van school komt... Enig idee hoe het er dan uit ziet?

2, dus omdat we te laat remmen bij een noodituatie, maakt het toch niet meer uit en is slechte kwaliteit van banden ineens ok?

Zet die Dunlops eens naast F1 banden, denk dat de Dunlops dan weer verliezen. Gaan we maar allemaal met 560/45-R14 ofzo rijden.

Dunlop geeft de maatstaaf niet aan, en er is altijd wel iets dat beter is. Zoals Richard al zegt: Niet alles dat minder goed is dan het beste, is automatisch slecht.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 16:24
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew

Send a message via MSN to Ebut

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Mijn Golfje 2 rijdt op Nankangs...

Dat hok is het laatste modeljaar van zijn serie. Andere Golfjes 2 zijn dus nog wat ouder. Als ik nu de keuze had tussen zo'n NanKang Ping Pong Tsjen Tsjingelingelingeling of een band van uit de tijd dat die Golfjes 2 nieuw waren, ging ik toch voor die "Chinese troep".

En om het even reëel te houden... Top Gear is een ontzettend vermakelijk programma, maar ik denk nou niet dat het publiek zit te wachten op een circuit-test van de nieuwe Suzuki Alto 900cc. Dat is gewoon niet relevant. Want bij 8 minuten op topsnelheid vliegen je alle drie die piepkleine zuigertjes om je oren.
En Nederland zit niet te wachten op een bandentest van 8 minuten op 220 km/h! Ik ben blij als ik 8 minuten lang op de snelweg, midden in de nacht, 120 kan rijden...

Dan zit jij 's nachts op andere snelwegen dan ik

En inderdaad niks aan te merken op Nankang, banden houden zich altijd prima.
Old 31-08-2009, 16:32
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ebut
Dan zit jij 's nachts op andere snelwegen dan ik

Vroeg me al af waarom die drempels er lagen...

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 16:36
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Sinds wanneer zit er een houdbaarheidsdatum op banden?
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs!

ik werk al meer dan 7jaar met banden en heb er veel gezien (pech gevallen onderweg).
en daarom zal ik dan niet kiezen voor een band die al veel te lang geleden gemaakt is.
en ja een band kan ook leiden van het liggen.
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 16:36
Basil Basil is offline
Forum Regular

Onlangs heeft mijn pa toch slechte ervaring gehad met Marangoni (chinees?) banden, 's avonds (22h) op zijn werk wou hij vertrekken en zag dat hij platte band had, snel snel vervangen met een collega, de morgen nadien wou hij naar de bandencentrale om te laten herstellen, bleek de andere achterband plat te staan (gelukkig setje winterbanden liggen) na controle bij de bandencentrale bleek bij beide banden een scheur in de wang te zitten van ongeveer 10cm
nu liggen er 2 bridgestone's in de plaats (met korting v/d bandencentrale )

grt
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 22:07
John John is offline
VW Addict

Send a message via MSN to John

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dat bedoel ik... ABS remt NIET sneller! Het zorgt er voor dat je auto bestuurbaar blijft tijdens het remmen, maar feitelijk zal je remweg langer zijn met ABS dan zonder ABS.

Hoe meer lettertjes op de achterklep, hoe harder we veilig kunnen rijden. Zelfs bomen worden zachter met een airbag, en bochten worden recht met ESP.

Heb jij weleens een slipcursus gedaan?
Zo te lezen niet of anders slecht opgelet.
Met droog weer zal een auto met ABS idd vrijwel niet eerder stilstaan.
En met nat/glad wegdek zal een auto met ABS zeker weten eerder stilstaan en als je in de winter ook nog eens op winterbanden rijd scheelt dat nog meer.
Old 31-08-2009, 22:11
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

Quote:
Originally Posted by John
En met nat/glad wegdek zal een auto met ABS zeker weten eerder stilstaan en als je in de winter ook nog eens op winterbanden rijd scheelt dat nog meer.

heb wel eens een antislip cursus gedaan

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 22:20
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by John

Ik heb wel al eens een auto'tje redelijk vlot over vochtig wegdek gereden ja... en lees dit aub HEEEEEL sarcastich.

ABS heeft niks met een remweg te maken, maar met het bestuurbaar houden van de auto. Enig idee waarom ze ABS zo noemen?

Het snelste rem je met blokkerende banden. Hoe minder de banden draaien, hoe groter het verschil in snelheid is tussen band en wegdek, en hoe groter de decelleratie zal zijn.

Neemt niet weg dat je grip moet houden. ABS kan op flink nat wegdek voordelen hebben, maar als je banden but zijn, en je snelheid te hoog is, helpen alle letters in de wereld je niet. De enige zinvolle combi is dan nog K.U.T... ABS helpt op droog en nat wegdek geen donder als je geen grip / wrijving hebt of als je te snel rijdt of juist te langzaam reageert.

Wat ik er mee wil zeggen is dat mensen met elke extra letter op hun kofferbak denken de snelheid net ietsje meer kunnen verhogen en net iets achterlijker kunnen gaan rijden, en toch nog veilig zitten...

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 31-08-2009, 22:34
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Quote:
het snelste rem je met blokkerende banden.
grootste onzin ooit. Ik zou nog maar eens bellen naar slotemakers voor een opfrissertje
Old 31-08-2009, 22:52
roog909's Avatar
roog909 roog909 is offline
VW Fanatic

heb zelf niet zo lang geleden nankangs 185/45/15'ers onder me golf gesleutelt.
Het verschil met de vredestein sporttrac2's die er eerst onder zaten merk je zeker wel in rap genomen bochten. Mn onderstuur klapt er veel eerder in.
Old 31-08-2009, 22:54
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Tjaap
grootste onzin ooit. Ik zou nog maar eens bellen naar slotemakers voor een opfrissertje

Amen; anders stonden we standaard wel met blokkerende banden stil. En dat over ABS; ga maar eens een noodstop wedstrijdje doen met een auto met abs tegenover een auto zonder abs; durf te wedden dat die met abs sneller stilstaat.
Old 01-09-2009, 00:15
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Amen; anders stonden we standaard wel met blokkerende banden stil. En dat over ABS; ga maar eens een noodstop wedstrijdje doen met een auto met abs tegenover een auto zonder abs; durf te wedden dat die met abs sneller stilstaat.

Die ga ik GRAAG met je aan!!!!!

ABS is gemaakt voor mensen die hun auto/motor NIET onder controle hebben, een schrikreactie en toch het voertuig onder controle kunnen houden..

Elk voertuig remt het hardst net VOOR de ABS, of het blokkeren van de wielen!!

En ja, ik heb al vaker rijvaardigheidstrainingen en anti-slip cursussen gedaan...
in NL, en in D op de ADAC oefenbanen. Met Auto, en Motor(Duc748).
Ook in real-life meer als voldoende ervaring met uitwijken/noodstops...
Ben niet altijd even netjes in 't verkeer (geweest), binnen stadsgrenzen zul je je rijstijl toch aan moeten passen, nat of droog weer, nangkangs of niet!!

Moet dan wel toegeven dat Pirelli voor de motoren ook bagger banden maakte(had ze kaal in 3/3,5dkm), maar op me MK-II rijd ik met Dunlop SP9000 (op de G60) en Bridgestone Potenza (op de 1300), maar zoals al eerder gezegd: als ze die pionnen door jouw kind zouden vervangen BEN IK BLIJ DAT IK OP DUNLOPS RIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En zoals gesteld wordt in het laatste deel van het filmpje, als zulke banden dan zo "gevaarlijk" zijn, zouden ze verboden moeten worden!! En tel er maar op dat dit in D ook nog wel gebeurd!!

Maarja, dit is MIJN menig!! Ieder1 is vrij om z'n eigen mening te hebben, maar denk wel dat ALS je 'n kind schept op de laatste 10mtr van je remweg met Nankangs, je jezelf wel gaat afvragen of je niet beter met Dunlops HAD moeten rijden en je jezelf die ELLENDE bespaard had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar zoals ook al eerder gezegd, dit is een eindeloze discussie, en dit is hoe IK er over denk!

Mvg Nol

Last edited by Nol-MKII : 01-09-2009 at 00:27.
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 00:25
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to ScareMercy

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt

nope, iemand die weet hoe hij gecontroleerd kan remmen staat eerder stil als een wagen met abs. Abs is bedacht voor paniekerige mensen die het pedaal vol in stampen als ze plotseling moeten remmen. Dat is iets wat bij een wagen zonder abs resulteert in ongecontroleerd slippen. Ongecontroleerd slippen resulteert in stilstaan tegen de boom in de berm omdat de wagen onbestuurbaar word..

Maar, hoe werkt abs.. als je wiel blokkeert word je remdruk verminderd zodat je niet meer doorslipt en de wagen weer bestuurbaar word. Daarna weer opgebouwd totdat je doorslipt etc.. Hiermee word tijd en daarmee dus remweg verloren. Iemand die bij een abs loze auto gecontroleerd remt heeft dit niet en staat dus iets eerder stil.. al moet ik zeggen dat het wel minimaal is.
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 00:33
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by ScareMercy
al moet ik zeggen dat het wel minimaal is.

Nope, bij motoren vanaf 50kmh was het verschil al meer als 3,5mtr op droog wegdek, hebben we het nog niet over de eland-proef gehad met 80kmh..

Mvg Nol
Old 01-09-2009, 00:39
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to ScareMercy

ok, dat minimale neem ik terug.. ik had betere ervaringen
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 00:59
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore

Dit zijn precies de reacties die ik verwacht had en op hoopte...

Schop jij miep, truus, klaas of willem van op de hoek in hun 10 jaar oude opel astra zonder abs en in eentje met. Kijken met welke ze sneller stilstaan.

Het gaat niet alleen om de voertuigbeheersing (waarvan ik nog niet eens denk dat 10% van de huidige bestuurders het kunnen heeft een auto zonder abs sneller tot stilstand te brengen), maar ook om de situatie en de reactie. Een noodstop komt voort uit nood, een onverwachte situatie die vraagt om de remmen zo snel mogelijk vol in te rammen. Dan kan je wel doodleuk de kennis hebben, maar moet je die ook nog paraat hebben en in weten te zetten. Het spijt me; maar meer dan 90% van de automobilisten die ik dagelijks tegenkom vertrouw ik daar niet op.

Posting Rules