Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-12-2009, 13:43
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Quote:
Originally Posted by eetse
1.6 90tig-er

Vsnaar los, en je pakt de waterpomp + huis er zo af. Makkelijkste is als je er een koopt met huis en al, kosten ook geen klap op eBay, dan alleen nog poelie + thermostaathuisje overzetten, en je bent klaar.
Reply With Quote
Old 18-12-2009, 06:45
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Als ik jou was zou ik naar de oorzaak van de lekkage zoeken.. hij loopt niet niets voor niets leeg ik zal alle slangen controleren en je radiateur controleren op lekkage en het thermostaathuis daar kan die ook lek zijn als je zoektocht geen resultaat oplevert kan het zijn dat je koppakking lek en vergeet niet de dop te controleren van de reservoir

Om hier even op terug te komen: ik ben erachter gekomen dat mijn radiateur (die bij de grill) lek is, want het metaal eronder ligt wat koelvloeistof wat daar dus uitgelekt is. Die binnenkort dus maar vervangen, zodat ik niet over een tijdje weer mijn koelvloeistof moet bijvullen (is nu nog wel op pijl).
Reply With Quote
Old 18-12-2009, 12:11
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by KJ-Golf
Om hier even op terug te komen: ik ben erachter gekomen dat mijn radiateur (die bij de grill) lek is, want het metaal eronder ligt wat koelvloeistof wat daar dus uitgelekt is. Die binnenkort dus maar vervangen, zodat ik niet over een tijdje weer mijn koelvloeistof moet bijvullen (is nu nog wel op pijl).

ben blij dat je de oorzaak hebt gevonden van het lekkage..
succes met het vervangen van het radiateur..
Reply With Quote
Old 18-12-2009, 20:11
eetse eetse is offline
Forum Newbee

Voor diegene die het willen weten en daarmee de kennis willen opdoen...... ik heb de oplossing gevonden.... ik heb vandaag het gedelte met de schoep uit het huis van de waterpomp gehaald, veel tegen werking...maar goed, het onderste gedeelte van het schoephuis was dermate beschadigd dat het net lijkt of er iets van een bijv. schroefje heeft ingezeten. Daardoor kan de thermostaat wel opengaan maar de kvs komt net zo hard weer terug waardoor er geen druk opgebouwd kan worden. Ik heb uit voorzorg het hele huis vervangen en probleem was direct opgelost. Voor diegene die hum KVS gaan bijvullen... Til de auto met de kruk op aan de bestuurders kant...zo hoog mogelijk, dan is het peil van het reservoir hoger dat het peil van de kachel. zodoende kan je al het lucht op een hele snelle manier ontluchtten.

Probleem is bij mij nu opgelost en hoop door dit bericht ik er andere mensen mee kan helpen.

Groeten en sleutelse... EETSE

p.s. iedereen bedankt voor het meedenken.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules