![]() |
|
||||
|
||||
![]() gaaf projectje hoor
![]() netjes gefixt.
|
||||
|
||||
![]() Heeel leuk project
![]() succes en heb je een filmpje hoe ie draait?? Ben wel eens benieuwd. Grtz Jel ![]()
|
||||
|
||||
![]() ats classics zou ook precies mijn keuze zijn onder een jetta mk1.
ik heb een keer gelezen dat als je de vacuüm vervroeging weg laat dat je hem dan ongeveer 14 graden vroeger moet zetten (please correct me if i'm wrong). ik neem aan dat hij inmiddels ook door de apk is? dus dan zie ik hem komende week wel weer op school staan denk ik. kun je bij de autotechniek trouwens niet even een synchroon tester lenen?
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het anders gedaan. Beetje op de abik kebabi manier. Maar er staat ook nog een G40 in de garage met een G-lader en een turbo kost ook een hoop centjes.
Ik weet niet of dat nauwkeurig genoeg was maar ik heb een kleine computerfan genomen een multimeter en een condoom. (het moet niet gekker worden). Deze heb ik op de carb gemonteerd zonder valse lucht (het condoom was hiervoor). Toen op verschillende toerentallen gekeken welk voltage de fan afgaf. En zo de zaak synchroon te krijgen. Of het exact nauwkeurig is weet ik niet. Maar ga binnenkort naar een motorzaak bij mij in de beurt. En dan laat ik ze door een bekende synchroon stellen om te kijken of ik in de buurt zat. Atsen, ben ik bijna mee klaar. Verlaging moet ik nog effe voor kijken of v-maxx of supersport. En dan 14 maart naar automaxx streetpower op zandvoort. Gr, Pim Last edited by SjefG40 : 26-02-2010 at 11:07. |
|
||||
|
||||
![]() hahaha, wel inventief!
|
|
||||
|
||||
![]() stukje slang en een trechter, die tegen je oor plaatsen werkt ook! Je hoort heel duidelijk of de carbs dezelfde hoeveelheid lucht aanzuigen bij stationair toerental.
leuk gedaan!
|
|||
|
|||
![]() Gister de ontsteking afgesteld 25 graden voorontsteking.
Maar even terug draaien naar 20. Dan loopt die echt als een raket. Alleen vraag ik me af of een GF ontsteking alleen vacuum vervroeging heeft of ook centrifugaal vervroeging? Ook even proberen naalden een ringetje op te hogen omdat die bovenin volgens meer peut nodig heeft. Wat een rijervaring trouwens met cv carbs. Lekker reroffel in de uitlaat bij terug schakelen. GENIAAL. Gr, Pim Bonne |
|
||||
|
||||
![]() filmpje of Foto's
ben wel eens benieuwd grtz
|
|||
|
|||
![]() Naalden 1 ringetje opgehoogd. Loopt nog beter door in hoge toeren. Vanmiddag nog een ringetje proberen.
Heb alleen het probleem dat ik me benzine pomp niet meer oliedicht op het blok krijg. Baal der goed van maar na 26 a 27 jaar mag het zaakje het ook wel een keer begeven. Van de week even bij biesheuvel een electrische facet pomp aanschaffen tergelijkertijd met trumpetsocks. Misschien is het ook een idee om een soort handleiding te maken waarin OVERZICHTELIJK staat wat er allemaal nodig is en wat erbij komt kijken om carbs op je blok te bouwen. Miscchien kan er dan gelijk een sticky voor gemaakt worden. Gr, Pim |
|
||||
|
||||
![]() Als ik bij mijn 1.3 de voorontsteking op 20 graden zet is er echt niet lekker meer mee te rijden. 20 graden voorontsteking is veel te veel, dan gaat je motor er binnen de korste keren aan (en zou hij ook niet goed meer moeten lopen). 15 graden voorontsteking bij 900 a 1000tpm moet genoeg zijn.
GF ontsteking is vacuum + centrifugaal. benzinepompje dat olie lekt gebeurt vaker. Als je toch een pompje wilt kopen, haal dan 2 van een motorfiets (bij Cama ofzo), die stopt met pompen als de vlotters vol zijn ![]() En over die sticky; doe je ding ![]()
|
|||
|
|||
![]() Die van mij stond standaard op 15 graden voor ontsteking. Maar bij hoge toeren wou die niet echt. Nu loopt die met 20graden veel beter. En nog steeds zeer netjes stationair.
Zal het voor de zeker heid nog even nakijken. Heb hem ook aan de viergas meter gehad. Stond perfect afgesteld. En ik zit onder de max. toegestane uitstoot. Bij mij maakt het niet uit dat de pomp stopt als de vlotters vol zijn. Ik heb het zo aangesloten als in het boekje stond ''met retour''. Kan via een maatje van mij met korting kopen. Dus ga niet beginnen aan de motorfiets pompjes. Sticky zal ik es maken. |
|
||||
|
||||
![]() standaard is 6 graden voorontsteking, zonder aangesloten vacuumvervroeging tijdens meting (maar aangesloten bij het rijden)
heb je de vacuumvervroeging ook aangesloten? Ik heb dat niet, zonder aansluiting heb ik dan een vervroeging van iets meer dan 14 graden bij 900tpm. Mijn uitstoot is ook ver onder de 3,5% CO, geloof ik iets van 1,8 ofzo en over het hele toerengebied een net mengsel. Ben je donderdagavond/vrijdag in Maasland? ik ben dan in Delft, wil je gebakje wel eens zien ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Hmm, dan moet ik die ontsteking nog es nakijken.
Moet niet hebben dat die dood loopt. Donderdag kan je gelijk taart en bier drinken. Ik ben dan jarig. Mijn CO is idd ook rond de 1,8. lambda lag iets hoger als 1. Mij is verteld hoe dichter bij de 1 hoe beter. Ik heb de vacuum vervroeger niet aangesloten. En toen op de pc afgesteld. Daar stond die standaard op 15 graden voorontsteking. Maar aan de hand van welke ontstekingsmodule je hebt moet standaard of 6 of 10 graden voor ontsteking hebben. Maar ik ga nog maar weer eens aan de computer om het te controleren. Hij pingeld iig niet. Doe alles met een maatje van mij die werkt bij eda de heus in delft. Gr, pim |
|
||||
|
||||
![]() 15 graden op de krukas of nokkenas?
Kapot lopen zou zonde zijn idd.. Maar als ie niet pingeld zou je daar niet snel last van moeten krijgen. Lamdawaarde in uitlaatgassen van 1.0 is volgens mij wel ok idd. Als je toch een retour hebt kan je net zo goed een nieuw pompje plaatsen idd. Weet je zeker dat je een goede pomp hebt. Motorfietspompjes zijn niet zo heel betrouwbaar (contactpunt/plunjerpompjes). Heb er nu al 2 gehad die ik kapot gekocht heb... Vandaar dat er nog steeds een originele pomp op de mijn zit ![]()
|
||||
|
||||
![]() je lambda iets hoger als 1 is nog net te arm
je kan beter net iets minder als 1 hebben voor de veiligheid |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb zeg maar de pc aangesloten op de accu bobine en bougiekabel. Toen met een stroboscoop op de krukas gemeten wanneer het streepje precies op het vinkje staat. Toen gaf de computer 15 graden ontsteking aan. Daarna verdraait naar 25 graden dat was te veel. Weer terug naar 20 en hij loopt als een raket. Bij mij stroomt de olie echt uit de mechanische pomp en krijg het met geen mogelijkheid meer dicht. Alles al geprobeerd. Dus nu een facet pomp van 120l/h besteld. Silvertop ofzo. Moet meer dan zat zijn. Gr, pim |
|
||||
|
||||
![]() Ok, er zitten 2 markeringen op, een BDP markering en een 6 graden voor BDP markering. Als je de 'verkeerde' pakt zit je er 6 graden naast (14 + 6 = 20), dan komen we op hetzelfde uit
![]() Als je een retouraansluiting hebt in de aanvoer van de benzine, dan is 120l/h vast wel genoeg (zo niet, dan is er echt iets mis ![]() De mechanische pomp lekt wel gauw idd, heb zelf ook gehad dat het blok helemaal onder de olie zat doordat de afdichtingen in de pomp niet meer werkten.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is bij mij idd het probleem. De keerringetjes in de pomp zijn denk ik overleden. Want ik heb de pakking op het blok zo gemaakt dat dat onmogelijk lekken kan. De olie spuit gewoon uit het ontluchtingsgaatrje onderaan de pomp. Gr, pim |