![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nope, niet onjuist. Een BOA is in dienst van een beveiliging's bedrijf, maar voert enkel BOA werkzaamheden en geen beveiligings taken uit.
|
||||
|
||||
![]() Ligt er aan wat je onder beveiligingstaken verstaat, ze worden ook ingezet voor openbare orde en veiligheid. Dat vindt ik BOA i.c.m. beveiliging.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Van welk bedrijf was die beveiliger? Wat ik het vreemde van het verhaal vind, hij heeft toch geen bevoegdheden m.b.t. wegenverkeerswet ook al zou hij een BOA zijn.
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line Vw Lupo 1.4 Last edited by Hennuh : 18-08-2011 at 20:02. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt, heeft hij ook niet ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het inzetten van BOA's is na een lokaal driehoeksoverleg (burgemeester, politie en justitie) mogelijk en dit gebeurt weinig. Een beveiliger met BOA ( het papiertje ) wil nog niet zeggen dat hij de bevoegdheden heeft. Een BOA wordt beëdigd in zijn of haar vakgebied waarin hij zijn bevoegdheden qua opsporing en gewelds bevoegdheden mag toepassen/ gebruiken. Het zijn dus aangewezen ambtenaren van het rijk en nog geen particuliere beveiliger wat hem tot BOA maakt. Ik kan me wel voorstellen bij specifieke overheidswergebieden als arrestantenverzorger bij politie of toezichthouder detentiecentra's justitie of bijv. een evenement of dusdanige kritieke maatschappelijke situatie dat er PARTICULIERE beveiligers die in bezit zijn van BOA aangewezen worden door het rijk, burgemeester, korpschef om bepaalde enkele aangewezen taken uit te oefenen. Politie Justitie, Marechaussee e.d. zijn voorbehoudens wettelijk geweldsbevoegd. Tenzij.....aangewezen etc etc. De inzet van een particuliere BOA bij het rijk blijft hierdoor vrij beperkt. Zie nog geen G4s of securitas in een boswachter/ politie auto of met een vuurwapen, pepperspray of gummiknuppel ![]() Last edited by DJAGO : 18-08-2011 at 21:36. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik werk al een jaar of 15 voor G4S, en geloof me, deze diensten worden wel degelijk door G4s geleverd... Zowel boswachters, als toezicht op visserij, parkeer controle, arrestanten verzorging en begeleiding enz.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geleverd? Aangeboden wordt er dan daar ook werkelijk van gebruik gemaakt, als boswachter, toezicht visserij? Dat van de arrestantenverzorging begeleiding heb ik wel vaker gezien... Zoja dan heb ik daarin ongelijk ![]() Last edited by DJAGO : 19-08-2011 at 06:51. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vind t niet echt nodig, om de naam van het bedrijf op internet te zetten, aangezien het in zoverre opgelost is. mocht ik alsnog een boete krijgen, dan wel ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja het gebeurt steeds vaker! |
|
||||
|
||||
![]() Yep, toevallig een aantal maanden terug nog een brief thuis gehad waarin gevraagd wordt naar boswachters en visserij toezichthouders.
Lijkt me zomers een leuke baan, maar in de winter toch een heel stuk minder. In het buitenland is het trouwens heel normaal dat een particulier beveiligingsbedrijf onder andere complete brandweer kazernes, ambulance diensten en gevangenissen runnen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja maar nederland is het buitenland niet en overal tikt het klokje ergens anders net als dat men in duitsland 1x per jaar een x bedrag betaald aan "wegenbelasting" geloof 10% van hier en verder niks en zo zijn er nog vele andere verschillen. De enige overeenkomst die wel geld is dat de nederlandse ambulance zorg wel is geprivatiseerd ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt. Al wordt er in Nederland wel gekeken naar de mogelijkheden hier voor.
|
||||
|
||||
![]() klopt puur om de regering kosten te "besparen"
Veel ziekenhuizen zijn ook al eigendom van verzekerings groepen of universiteiten waardoor de regering daar alleen nog maar subsidie aan hoeft te betalen ipv ook alle stroom rekeningen en dergelijks Maar om On-topic te blijven. Wil zo een immitatie smeris mij bekeuren wacht ik wel tot er een echte is en dat mag je doen want dat is je burger recht