![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Maar 't hele ding (die tot en met de kat is) of alleen het eerste gedeelte? Als ik de motor er schuin insteek zou het hele ding net moeten kunnen... Ik weet wel dat de uitlaat het klotigste onderdeel van de auto is, de kat en de uitlaat net onder het spruitstuk waren het moeilijkst om los te krijgen, daarbij vergeleken is de rest kinderspel.
|
||||
|
||||
![]() Als het ff kan het hele ding, moet wel lukken. Ik neem aan dat je je complete voorfront er ook uit hebt gehaald ? Zo ja, dan kun je de boel haast wel zo naar binnen fietsen
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Helaas, aan de voorkant is er niks af. Was ook (nog) niet nodig. Alleen de radiator is verwijderd. Vervolgens kon de hele zooi zo naar boven. Maar onder een hoek moet het ook wel gaan...hoop ik.
|
||||
|
||||
![]() haal anders even je slotplaat los, kwestie van een paar boutjes, maar je kan je blok incl. spruitstuk er veel makkelijker inhangen
|
|
|||
|
|||
![]() Morgenochtend ga ik het eens overleggen...
Vandaag kan ik niets doen, eerste dag bij mijn afstudeerbedrijf!
|
|||
|
|||
![]() Nou, na nog de ochtenden dit weekend eraan gewerkt te hebben zit ie er helemaal in. Het spruitstuk was geen probleem, ik heb 'm vantevoren in de auto gedaan, maar vergeten de lambda erop te lassen. Na demontage van het inlaatspruitstuk wou ie er na enig aandringen nog uit en weer in, dus geen problemen.
Nu alleen nog de aandrijfassen, kmtellerkabel, koppelingskabel en starten! Ik heb een heel aantal foto's, echter ook problemen met de USB poorten. Tot mijn frustratie moeten jullie (en ik) er dus nog even op wachten.
|
|||
|
|||
![]() De foto's:
Oud vs. Nieuw: Vooraanzicht: Nwe koppelingsplaat en drukgroep: Plaat van de versnellingsbak erop: Rommelen met de timing: Versnellingsbak en de nokkenassen zitten er ook op: Minder speling op het schakelmechanisme door middel van een nieuwe omkeerarm met 'golf'bal en een nwe pasbout met bijbehorende busjes. Het witte armpje is zo goed als nieuw, was me een half jaar geleden een keer afgebroken: Alles zit er zo'n beetje op, tot en met het inlaatspruitstuk: En plof! Hij zat erin voordat ik het wist: Bijna alles aangesloten: De spaghetti (nauwelijks te zien, maar het ging er zonder problemen op):
|
|||
|
|||
![]() Woensdag de laatste loodjes en daarna inrijden!
In totaal ben ik er nu 7 halve dagen mee bezig geweest, en dat valt achteraf helemaal niet tegen. Het kan natuurlijk een stuk sneller, maar ik wou geen fouten maken (alhoewel, ik weet nog helemaal niet of dat gelukt is...) en heb overal rustig over nagedacht. Woensdag hopenlijk een verslag van het eerste ritje!
|
||||
|
||||
![]() dat geeft me goede moed als ik dit zo lees.
maareh netjes gedaan zo volgens mij veel plezier er mee weer (voordat ik je topic ga vern***** ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit Derk, vervang je nog wel ff je oliefilter (zit een deuk in!)?
![]()
|
||||
|
||||
![]() zo'n mooi motorblok, en dan die vieze delen ertegenaan geschroefd? jammer...
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is al gedaan, maar zie je niet op de foto's. ***edit, zie je wel, bij versnellingsbak en nokkenassen. Het filter is ook duidelijk kleiner, er zat een diesel versie op.*** Quote:
Inlaatspruitstuk wordt nog omgewisseld voor gestraalde, maar eigenlijk geef ik niet zoveel om schone delen. Het gaat er geen km harder van, de motorkap is 99% van de tijd gesloten en over 10.000 km is het toch weer vies. Maar ik begrijp dat je het jammer vindt, het is alleen geen showauto.
Last edited by Zestienkleppen : 07-07-2005 at 08:44. |
|
|||
|
|||
![]() Gisteren de laatste werkzaamheden voltooid:
- korte aandrijfas stofhoes wielzijde vervangen - aandrijfassen gemonteerd - uitlaat vastgezet - verse motorolie erin - versnellingsbakolie vervangen - koelvloeistofcircuit gevuld - accu gemonteerd en toen starten. Maar helaas is dat nog niet gelukt, het was ook al wat later dan ik gepland had, dus dat moet vandaag maar gaan lukken. Iemand nog tips om hem aan het lopen te krijgen? Het lijkt alsof de motor geen/weinig benzine krijgt omdat de nieuwe klepstoters zonder olie zitten, en de kleppen niet (ver genoeg) open doen. Het stinkt wel goed naar benzine, daar kan het niet aan liggen. De bougies vonken ook. Misschien het ontstekingstijdstip...?
|
||||
|
||||
![]() beetje rare kleurencombo groen met blauw :s
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zeg maar gerust geen combinatie. Het was helaas niet mijn keuze :o
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE=Zestienkleppen]Iemand nog tips om hem aan het lopen te krijgen? Het lijkt alsof de motor geen/weinig benzine krijgt omdat de nieuwe klepstoters zonder olie zitten, en de kleppen niet (ver genoeg) open doen. QUOTE]
Zelfs al zouden ze helemaal leeg zijn, zouden je klepstoters voldoende *slag* hebben om toch enigszins te openen.... Maar echt leeg lopen ze nooit... |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hmm, okee. Ze zijn trouwens nieuw, dus ik neem aan dat ze leeg zijn of waren.
|
|||
|
|||
![]() Gisteren het een en ander gemeten aan de elektronica. Zolang ik in het bezit ben van deze golf heeft de ISV het nooit gedaan, het begint ermee dat er al geen spanning op staat. Nu was ik de stekkertjes die aangesloten zitten op het luchtfilterhuis-luchtweger eens aan het controleren, maar daar staat ook nergens spanning op.
Is er misschien iemand die dit bekend voorkomt?
|
|||
|
|||
![]() ...en op de computer aan bestuurderskant staat wel spanning...maar op het blauwe stekkertje op het inlaatspruitstuk weer niet...??
Ik denk dat ik hem het beste eens aan een uitleesunit kan hangen.
|
|||
|
|||
![]() ...maar hij loopt ondertussen wel. Moet nog wel het een en ander aan afgesteld worden, stationair ed vindt ie netzoals met de oude motor nog steeds niet leuk.
Problemen met de elektronica hoop ik nu op te kunnen lossen. iig werken de koelvlstofmeter en benzineniveaumeter op wonderlijke wijze wel weer goed...