![]() |
|
||||
|
||||
![]() Veedubber (Hans Bekkers) heeft stage gelopen bij Volkswagen Motorsport in Wolfsburg. Misschien weet hij kanalen binnen het bedrijf richting mensen die hier een slimme oplossing voor hebben / kunnen bedenken.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook de mogelijk heid om de radiateur gewoon voorin te hangen.
Een radiateur van een rs4 krijg ik wel geplaatst. Achter de voorbumper kan ik dan een rooster maken, zonder dat het echt opvalt. Ook is er een mogelijk heid om achter de nummerplaat een opening te maken. De nummer plaat komt dan wel 1,5 cm van de caroserie om lucht doorlaat te hebben. Ook is er mogelijk om lucht onder je schermen aan te zuigen, zoals bij een oude mini cooper. Ook ben ik bezig voor lucht circulatie om de motor te krijgen. Onder komt een lucht happer van 5 cm hoog en 70 cm breed. Voor de motor zou de lucht dan omhoog geblazen worden zodat de cilinder koppen extra koeling kriijgen. Ook heb ik al heel lang het idee om het motor klepje onder een stukje open te zetten. Alleen heb ik gehoort dat de wind er dan van achter in slaat, inplaats van dat de warmte er achter uit gaat. En het volgende probleem wordt de tank. Ik wil ongeveer 40 tot 60 liter kunnen tanken, voor kan ik maar 40 liter kwijt en achter zou ik links en rechts langs de motor 30 liter tanks kunnen maken. alleen zo dicht bij de motor weet ik niet af dat mag.???? Het is en blijft momenteel gewoon een grote puzzel ![]() Maar morgen is het weer fridodag ![]() gr ruud |
|
||||
|
||||
![]() wat een project...
ik had denk ik de motor ingebouwd in een soort bak waar slangen van de airco op komen...lekker koel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja ik zoek nog 2 van die airco coolers voor aan de deur ramen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() en dan slangen naar je motor! Hahaha!!
![]()
|
||||
|
||||
![]() heb even je hele project doorgelezen ferme wagen!!!
heb wat informatie over de ontwikkeling gevonden van een fridolin altijd leuk om te weten.. http://www.oldtimersweb.be/jansarti...fridolin147.htm Kever_68 |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag heb ik nog aan de rolkooi gewerkt, alle buizen netjes op maat geslepen zodat het goed te lassen is, en gelijk een schuine stang er in gemaakt.
Of ik hier nog een kruis van ga maken weet ik nog niet, maar zou altijd nog kunnen. Ook is de kooi nu schroefbaar in de auto gezet. ![]() Verder zijn de fusee stukken van nieuwe lagers voorzien en de boven draagarm heb ik geprobeerd en natuurlijk nog 1 bij gemaakt. Voor de remklauwen ben ik ook al bezig geweest om de adaptors uit dik materiaal te slijpen. Het draaiwerk voor de draagarmen was nog niet klaar, daarom werk ik momenteel maar, aan meerdere dingen tegelijk ![]() gr ruud ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Fenomenaal.......!!!!!
|
||||
|
||||
![]() in de wielkasten ontstaat overdruk, zou je kunnen gebruiken..
daar waar lucht zich snel verplaatst en zo dynamische druk ontstaat zal de statische druk (algemene over of onderdruk) lager worden. de som van statische en dynamische druk blijft gelijk. nou is het zo dat als je rijd, de lucht eigenlijk stil staat, echter je kan de auto als theoretisch nulpunt aanhouden en dan gaat de vlieger dus wel op. door de luchtstroming onder de auto zo snel mogelijk te laten verlopen (diffusors) ontstaat er dus een statische onderdruk die de auto naar de weg zuigt. in plaatsen zoals de wielkassen staat de lucht (tov de auto) stil en heb je dus een overdruk. ook voorin de motorruimte ontstaat dit. achter de auto staat de lucht stil, zeker bij een busje. dit merk je ook als je met je klep open rijd de lucht stroomt dan van achter naar voren en dan door de zijruiten weer naar buiten. je zal moeten bekijken waar je onder/overdruk hebt om te bepalen waar je je koelers monteert. een goede plek is een schuine inlaat/luchthapper in het dak maken en een luchtuitlaat aan de bodem of zijkant als de lucht er maar hard langs stroomt om onderdruk te creeren. in het dak zie je er vanaf ooghoogte niet veel van en je kan wel veel lucht inlaten.
|
|||
|
|||
![]() een gat in zijn dak zal die niet leuk vinden
![]() en de tank zou ik lekker voorin leggen met oog op je gewichts verdeling je moet nog wel kunnen sturen straks he anders heb je straks echt een wheeliebar nodig ![]() gr mike |
|
||||
|
||||
![]() @ Ruud,
Heb je de Rolbeugel uit getrokken buis gemaakt?? Niet getrokken buis kan openscheuren tijdens een ongeval.en hij moet van chromemobileen(ofzoiets) zijn. Het gaat trouwens lekker rap zo,het begint nu weer ergens op te lijken en nu ga je ook eens wat zien van al het denk werk. Ben erg benieuwd. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Is gewoon even ter info voor mensen hier. (rechtermuisknop gevonden zeker ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De rolbeugel is van naadloze buis gemaakt, dit werd mij aangeraden omdat Chromolybdeen bijna niet te buigen is met een hand pers. Enne met een beetje geluk staat hij over 2 weken weer echt op zijn wielen en natuurlijk op de grond ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
we kunnen niet wachten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() CrNiMo (chroommolybdeen staal) is inderdaad vrij taai en niet zo makkelijk te bewerken. Buigen/slijpen/verspanen etc. is een kleine hel met CrNiMo staal.
|
||||
|
||||
![]() goed bezig, ik heb misschien een tip voor je, ivm je tank inhoud. Pak een binnenvuller; als je die tank doorslijpt net boven de felsrand en daar een strip van 8-10 cm tussenlast vergroot je je tank behoorlijk! werken met meerdere tanks lijkt me dan onnodig.
circulatie; de onderdruk die je normaal hebt bij een bus (of frido) zorgt inderdaad voor naar binnen slaande lucht, als je je luchthapper groot genoeg maakt en via de voorkant van de motor over de motor voert dan zorgt deze voor een overdruk in je motorruimte dan zal het openstaan van de klep de lucht juist afvoeren mbv het vaccuum achter de auto. lijkt mij dat dat goed moet werken! succes!
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
|||
|
|||
![]() zo hey ben haast een uur bezig geweest om dit project helemaal te lezen en moet zeggen GEWELDIG JA
dacht dat ik veel bij het end had met men golf 1tje hahaahha suc 6 ermee en ik lees mooi mee. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb zelf ook bijna 10 jaar lopen stoeien met mijn golf 1, en dacht toen ook dat ik best ver ging. Alleen ga ik nu nog wat verder ![]() Verder idereen natuurlijk bedankt voor de reacties ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
achter de bus staat de lucht stil (tov van de bus) en heb je dus geen onderdruk, maar eerder overdruk. hoe sneller de lucht langs de bus stroomt hoe lager de druk word.
|
||||
|
||||
![]() De adaptors voor de achter remklauwen zijn ondertussen klaar,
Maar voor de handrem klauwen,(die er ook op moeten ![]() moet ik nog iets maken. De voorste adaptors zijn ook al in de maak. achter: ![]() Voor: ![]() Ook het draaiwerk voor de draagarmen heb ik deze week gemaakt. De bedoeling was om het alleen voor de voorste draagarmen te maken. Maar deze kogels gaan een stuk soepeller dan de orginele rubbers, dus heb ik er ook maar voor de achterdraagarmen gemaakt. ![]() ![]() Toen was ook vlug de beslissing genomen, om een paar custom draagarmen te maken voor de achterkant. Het ziet er in iedergeval een stuk netter uit, en ze zijn gelijk wat breder om de aandrijf assen wat plek te geven. ![]() ![]() Nu moet ik nog de voorste onder draag armen maken, en dan kan alles erin gebouwd worden, en dan maar hopen dat ik geen problemen meer tegen kom. gr ruud Last edited by ruud's fridolin : 08-09-2007 at 20:11. |