![]() |
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 17:48. |
|
||||
|
||||
![]() @Sjon: Dat dacht ik dus ook. Maar goed het kan altijd beter hahaha. Bedankt voor de info.
De auto staat nu elke dag lekker in de garage en lekker droog en warm aangezien ik er een kachel bij heb geplaatst sinds vandaag eens kijken of dat werkt of het niet te veel tocht zeg maar. En anders ga ik de garage eens isloleren. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() bedankt ronnie
ik ga hem van de week bestellen en weet jij toevallig ook of er snelle nokkenassen zijn voor dit motortje. en hoe rijdt dat met die motorfiets carb. scheelt dit veel of niet in ieder geval bedankt. martijn |
|
||||
|
||||
![]() Ja nokkenassen zijn er zeker te krijgen, van Dr. shrick, maar dan schrik je ook van de prijs, op Ebay staan zulke schlephebelnokkenwellen wel te koop voor om en nabij de 500€ maar je zou ook voor een HK nokkenas kunnen kijken meen ik, anders moet je even op het steilheckforum kijken of de search gebruiken, hier zijn meerdere topic's over. En motorfiets carb's kun je zeker doen werkt goed, alleen even goed afstellen en weten hoe het moet dan loopt het perfect en je merkt zeker meer koppel, en zeker met een spaghettieuitlaat merk je er toch redelijk verschil van.
Gr en succes. Ronnie
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 17:48. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt Sjon. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Na toch een tijd niks meer gemeld te hebben hier op het forum, doordat ik veel bij eddyvwone bezig ben met zijn Motorswap. Hier dan toch weer een berichtje, deze maand zullen er voor op de 14'' velgen een setje nieuwe bandjes besteld worden zodat die van de zomer er weer op komen, misschien wel met een andere kleur of misschien verdicht, maar dat moet ik nog bekijken want heb ook weer een ander idee kwa velgen betreft.
Ook gaat nog voor het seizoen waarschijnlijk de motor uit de Jetta, om even een opfris/bewerk kuurtje te ondergaan. Omdat hij hier en wat begint te zweten. Dus alles nieuwe pakkingen en keeringen, nieuwe lagers, koprevisie en bewerken want als die toch uit elkaar ligt dan is dat maar een kleine moeite. En dan ook meteen een steun maken voor de motorfiets carb's aangezien ze soms wel eens los willen gaan van het spruitstuk. En ook nog even een nieuwe koppeling steken, want die heb ik al een tijd liggen. En dan kan ik meteen de motorruimte weer goed schoonmaken. En er moeten een paar dingen gespoten worden aan de wagen ivm wat vliegroest. Maar dat is echt maar een kleinigheidje. Als er weer een update is dan zien jullie wel weer foto's verschijnen. Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() Last edited by De Limburger : 29-01-2011 at 09:38. |
|
||||
|
||||
![]() Als je dan toch die motor er uit hebt liggen kun je gelijk "effe" net als bij Eddy aan de slag gaan, maar dan met de Jetta.
![]() Ben benieuwd Ronnie, leuk in ieder geval dat hier 't blokje ook weer wat vlotter wordt gemaakt. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja ik kan er niet tegen dat trage gedoe.. hahaha.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() traag of niet stampen doet i toch
![]()
Jetta MK II 1987 CL 1.3 4 bak ombouw naar 1.8 8v carb's Jetta MK II 1984 1.6 CL Golf MK II 1986 1.3 C (sloop) Proud member of the SlettaCruizers, the South Chapter God created the men, The men created GTI |
|
||||
|
||||
![]() Zo vandaag hebben we eens wat gedaan aan de Jetta, de motor ligt er nu uit, en hangt al volledig kaal op de motorbok, alleen de zuigers en krukas zit er nog in. Dus die gaan er morgen uit.
Ik zal straks even de foto's van vandaag plaatsen. Gr Ronnie En Edwin en Bob bedankt.
|
||||
|
||||
![]() Hier dan de foto's van vandaag.
Motor zit nog mooi in de Jetta nu. Al een paar dingen eraf. Op mijn mooie oprit lekker sleutelen en de motor bouw ik in de garage opnieuw op. Edwin en Bob aan het werk. Nu zit het blokje er nog in en gaat er zo uit. En weg is die dan. Een vies vettig blok, alle keeringen kapot gelopen, door waarschijnlijk gewoon uitdrogen van de keeringen. Olie al af laten. Nog eens het blokje. Ik helemaal blij en al even het kopje eraf gaan schroeven. Kop ook al weg, en een heel net onderblok kwam daar te voorschijn, bijna geen speling, en dan ook de boorgroeven zijn gewoon nog te zien en ook de nummers en de montage pijl is gewoon zichtbaar, dus dat blokje heeft echt niks geleden. Even likken aan de koppakking, lekker zoet die koelvloeistof hahaha.. En netjes alle olie in de ton zodat die weer kan geleegd worden op het milieupark Morgen ga ik even de zuigers eruit halen en de lagers controleren. En dan kan ik van de week even het onderblok honen, en dan kunnen de zuigers weer terug erin, als er niet te veel speling gaat zijn. Ohja en zo zag het pleintje uit toen alles sletta's aanwezig waren om te helpen en te komen kijken. En de blauwe jetta ligt nu ook plat van achteren dat hebben we nog snel gedaan nadat we klaar waren met mijn motor uitbouw. Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() Last edited by De Limburger : 14-03-2011 at 00:08. |
|
||||
|
||||
![]() coole wieldoppen zitten er nu op je jet ronnie
![]() ![]() goed bezig ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
5x120 Rulez hahaha.. Ik had die nog liggen i.v.m. de winter he. Hoef ik tenminste nergens naar te kijken of te poetsen. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Wat is nu de bedoeling,
Sowieso gaat deze motor een opfris kuurtje krijgen, maar ben nog aan het twijfelen en uit aan het zoeken wat ik nu wil gaan doen, of deze sneller maken door er een soort van frankenstein blok van te maken, of om een AEX erbij te kopen en die langzaam aan te verbouwen tot een toeren monster incl een 8P bak. Alle plaat materiaal zoals: Klepdeksel Distributie kap Voorste motorsteun Buis van de waterpomp En andere zicht delen worden gecoat in een andere kleur. Onderblok word roestvrij gemaakt en opnieuw mooi zwart gespoten, en nieuwe kruk- en drijfstang lagers. Cilinderkop word gereviseerd en ook even pas gemaakt aan het inlaatspruitstuk zodat er geen stoot randen meer zijn en de flow beter is. Nieuwe waterpomp, distributieriem, sensors, bougies, oliefilter, bougiekabels. En dan weer mooi terug in de auto hangen als de motorruimte weer schoon en vetvrij is. En natuurlijk even kijken om alles netjes in kleur te zetten. Zodat het weer fris en nieuw uitziet. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() lekker bezig Ronnie,
was ook hard nodig als ik die olievlek hier voor bij mij op de straat zie ![]() succes met de werkzaamheden. Ik zie dat de Sletta-Bruders van het zuiden een aardige collectie beginnen te krijgen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Als alles goed gaat dan kan ik morgen al de delen afgeven voor het coaten, en morgen ga ik ook even opzoek naar een Golf 2 Gti remsysteem, dus Gti fusees zodat ik 239-20mm schijven kan monteren, dan heb ik tenminste een beetje betere remmen al op de Jetta zitten. Want die dunne dingen van nu dat is echt niks.
Straks even de krukas en de zuigers eruit halen en dan kan ik morgen even de cilinders mooi met de hoonsteen bewerken. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je dan toch dit blokje goed aanpakt zou ik zeggen: koop een leuke nokkenas en elektronische onsteking en je hebt geen ander blok meer nodig ![]() Zo'n pruttelende sleeptuimelaar past veel beter bij de auto ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja dat klopt maar ik vind 400€ voor een nokkenas echt gewoon te duur.
En zeker klopt het dat het mooiste blokje gewoon deze is voor in de Jetta. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 17:49. |