![]() |
|
||||
|
||||
![]() http://cgi.ebay.de/Sport-Nockenwell...=item5d2726ba66
Check maar, niet normaal die prijzen. Ik heb net even gebeld naar Donkers Motoren revisie, die hebben een mooie prijs gemaakt voor het reviseren van de cilinderkop incl vlakken. En ook nog het vlakken van het onderblok, maar ja hoeveel kan je vlakken dat is dan weer een vraag, ik ga er vanuit dat zij dat wel weten. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Prut prut prut prut prut. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo net nog even gas gegeven in de garage.
Motorblok is nu volledig kaal zonder zuigers en krukas, en alles ligt ook al bij Donkers. Onderblok wordt gereinigd en gevlakt en gehoond, Kop word gereinigd, gevlakt en bewerkt. Vliegwiel word maximaal afgedraaid. Nokkenas de originele word door een firma waar Donkers mee samenwerkt volledig bijgeslepen naar mijn wensen, ook zullen er waarschijnlijk andere klepveren in komen om zweven te voorkomen. M.A.W. Mijn originele nokkenas word omgetoverd tot een snelle sportnokkenas. Hier nog wat foto's. Het blokje heeft volgens mij echt niks geleden, aangezien ik in de lagerkappen nog gewoon de logo's kan lezen en ook komt er nergens een koper kleur door in de lagers. Hier het drijfstang lager nog op de krukas. Check het logo en de nummers. The beginning! Binnenkant van het drijfstang lagerkapje. Lager en lagerkap samen, logo nog eens goed zichtbaar. Vier goede zuigers, even goed schoonmaken en dan kunnen die weer terug, in het onderblok als alles weer schoon is. Cilinderkop in de lekbak, ook even kaal gemaakt, waterhuis en ontsteking eraf gehaald. Onderblok kaal. Alles netjes in de Golf voor transport naar Donkers Motoren Revisie in Heerlen. En als laatste alles onderdelen netjes op de tafel, wachtend om schoon gemaakt te worden. Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() Last edited by De Limburger : 14-03-2011 at 17:54. |
|
|||
|
|||
![]() let wel even op voordat je op zo'n nokkenas bied, ik ga zelf ook met een 316 schrick nokkenas rijden met een gf.
heb hierover met schrick gemaild en die kun je niet zomaar in je cilinderkop plaatsen zonder andere klepveren. dit hadden ze over mijn nokkenas te melden: Hello Jeffrey, It’s a camshaft with 316 degree duration on the intake- and exhaust side. You got a can lift of 8mm and a valve lift of 11,1 mm. The spread angle is 102 degree and the valve lift at TDC 3,7mm. You need 0,25mm valve clearance at the intake- and 0,3 mm at the exhaust side. The camshaft only runs with Schrick springs 0013 02 064 and 0013 02 031. I hope it will help you. gelukkig heb ik alles erbij anders kun je dat ook nog gaan zoeken |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dank je voor de info, maar zoals je al kon lezen, wist ik al dat ik andere klepveren nodig zou kunnen hebben als ik zo'n lange duratie nokkenas zou monteren, maar ik laat nu mijn originele nokkenas aanpassen en daarbij komen de veren die nodig zullen zijn. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Plannen klinken goed Ronnie!
En lekker periode-correct, die carbs. ![]()
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 17:49. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Carbs zijn carbs, zoveel verstand van die dingen heb ik nou ook weer niet. ![]() Bedoel dat 'n turbo of blok met injectie niet zo bij de stijl van de auto zouden passen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Morgen even sommige delen meenemen naar het werk:
Klepdeksel Ditributiekap buitenzijde Binnenzijde van de distributie Radiator huis Voorste motorsteun Die delen worden gecoat, ik ben alleen nog aan het twijfelen over de kleur, suggesties iemand? Ik was aan het denken aan Real Chroom/Black Chroom. Maar misschien is een leuke kleur ook wel leuk. En ook even de inlaat spruitstukjes meenemen, zodat ik die kan versturen naar het revisiebedrijf zodat ze me daar de kop op kunnen aanpassen. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig.
Ben benieuwd hoe het gaat worden, maar dat zal ongetwijfeld goed komen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() chroom coaten?daar ben ik wel benieuwd naar?
|
||||
|
||||
![]() Ja ik ook maar het is nog niet zeker of het die kleur gaat worden.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zag het toevallig een weekje geleden op de site van 'n amerikaan die ik ken. Die had z'n veren van de schroefset chrome gecoat. Geen idee of dat niet gaat barsten als 'n gek, maar het zag er vreselijk gaaf uit! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vandaag dus de spullen afgegeven op het werk, zodat de coater zijn werk kan doen. Zal ongeveer een weekje duren voor ik alles terug krijg, de kleur is Chroom Akrylaat, het is een soort grijs, maar toch als de zon er op schijnt een flinke weerspiegeling, dus ik ben eens benieuwd, op het staaltje zag het er erg maf uit.
Ook vandaag de pakkingen en keerringen origineel van Volkswagen besteld, maar daar viel me even de broek van af aangezien de helft niet meer origineel te verkrijgen is alleen via VW Classic Parts. Maar goed ik moet ze toch hebben. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig kerel!
Coaten jullie dat op het werk of besteden jullie dat uit?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig, ben benieuwd naar het eindresultaat
![]()
|
||||
|
||||
![]() @TCZL: Wij besteden het coat werk uit ja, zelf kunnen we dat ook niet.
@Nigel: Tnx kerel, ik heb vandaag nog met je pa gebabbeld, bij Edwin. Hier dan nog even een tweetal foto's van een kleuren staaltje. De kleur is echt heel speciaal, het lijkt gewoon op de kleur van het plaat materiaal wat ik eerst had, zeg maar zilver, maar nu zit er dus een raar effect achter, door de licht inval en de kijk hoek komt er echt een mooie weerspiegeling te voorschijn. Foto1: Geen weerspiegeling maar gewoon zilver-grijs. Foto2: Een mooie weerspiegeling/chroomlook. Ik vind het wel wat hebben. En ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Nice, ben benieuwd hoe het in het echt uit gaat zien!
|
||||
|
||||
![]() Ja ik ook, ik denk dat ik het ergens volgende week terug krijg.
Gr Ronnie