Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 16-05-2016, 08:17
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Deze Golf heeft een 020 bak toch? Gaat een 085 van een Polo passen?
Reply With Quote
  #62  
Old 16-05-2016, 12:01
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Quote:
Originally Posted by 86C
Mooi ding! Gaaf dat je hem origineel houd! Heb recentelijk een 4 bak in de oudijzerbak gemikt.

In dit topic op het polo86c register worden 2 stuks vijfbakken aangeboden met bakcode 8p voor eur. 50,- /stuk. Geen geld, al zeg ik het zelf!

http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19027.0



Thanks voor het meedenken! Een 8P bak zou volgens mij ook moeten passen zonder al teveel aanpassen.

@Roy: Bedankt voor je compliment. De 020 bakken zitten alleen op de 'bigblocks'. (Geloof vanaf golf 1 1.5 en hoger). Mijn 1
3 NZ heeft geloof ik een 084 AKW bak. Durf het niet zeker te zeggen. Een 8P is volgens mij een 085 bak die op mijn 1.3 zou kunnen passen. Dan moet ik geloof ik wel de asflenzen overzetten en dergelijke.
Reply With Quote
  #63  
Old 16-05-2016, 12:33
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 599
Send a message via ICQ to 86C
Default

Golf bigblock heeft 020 bak. De 1.3nz is hetzelfde blok als in de polo. De 085 bak dus ook. Past dus plug&play. Het enige wat je moet passen/checken zijn de bakflenzen. Of andere flenzen zetten of ook aandrijfassen overzetten (ivm lengte). Ik had een tijdje terug een CWM bak van een golf 3 op mijn polo 2 (ook 085 bak) en deze pastte 1 op 1

Last edited by 86C : 16-05-2016 at 12:35.
Reply With Quote
  #64  
Old 16-05-2016, 13:36
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ik ben mij nog even aan het bedenken hoe en wat. Een 8P bak is leuk maar heb liever een 5bak uit een MK3 model. De 8P bakken zijn nog steeds vrij hoogtoerig qua tandwielverhouding. Mocht ik een leuke prijs kunnen betalen voor een net bakje zou ik graag een 085 CNU of 085 CWR bak eronder willen hangen. Deze zijn hetzelfde als een normale Golf 3 1.4 bak, alleen hebben deze bakken en langere vehouding bij het tandwiel voor de 5 Lekker laagtoerig kachelen zou ik zeggen. Ik ga eerst hier eens achteraan, mocht het niet lukken kan er altijd nog een andere 085 bak op.
Reply With Quote
  #65  
Old 18-05-2016, 16:36
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Zeer goed nieuws Heb net een nette CNU bak op de kop weten te tikken.

Ben wel benieuwd naar het verbruik. Rij nu sinds de grote beurt 1 op 14.5. Met de vijfbak zal dat nog wel wat leuker worden op de autobaan.

Distributieriem + motorsteunen zijn ook onderweg. Even alles verzamelen en dan kunnen we weer sleutelen. Neem gelijk de aandrijfaskeeringen mee + wellicht een nieuwe koppelingset.

Ter afsluiting nog een 90ies pic


Reply With Quote
  #66  
Old 28-05-2016, 12:36
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Wat kun jij raar kijken als er iemand met groot licht op je knippert 😜
Reply With Quote
  #67  
Old 28-05-2016, 20:14
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default



Haha.. Jij was dat dus toch in die Bora. Nu gaat er een 'lampje' bij me branden.
Zag je pas last minute
Reply With Quote
  #68  
Old 28-05-2016, 22:33
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

👍 Kom minimaal 1x per dag voor je deur langs. Vandaag het betere beunwerk aan een passat 😜
Reply With Quote
  #69  
Old 29-05-2016, 00:01
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Haha.. Je zit er inderdaad niet ver naast. Een vriend van me is laatst verstandig geworden en overgestapt van Mondeo naar Passat. Wiel linksachter draaide stroef rond. Remzuiger zat muur en muur vast. Heel wat capriolen uit moeten halen op deze benauwde dag. Toch minder als je uit gaat van een uurtje werk
Reply With Quote
  #70  
Old 29-05-2016, 01:04
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Wat kun jij raar kijken als er iemand met groot licht op je knippert 😜


Daar hoef je echt geen groot licht voor te gebruiken hoor
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #71  
Old 29-05-2016, 09:58
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Reply With Quote
  #72  
Old 31-07-2016, 14:17
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Tijd voor een update!

In de tussentijd weer wat dingetjes gedaan aan de MK2.




- Distributieriem, waterpomp + dynamosnaar vervangen
(Originele riem lag er nog op)
- Bougiekabels vervangen
- KVS tempsensor Febi vernieuwd (Preventief)
- KVS vervangen (De oude stamde uit 2006 )
- Motorsteunen vervangen (Voorste en rechtsachter)
- Marvell Mystery oil toegevoegd aan motorolie (1/5e deel)
- Bobine vervangen
- Interieurfilter geplaatst (Wel zo fijn)

De 5bak gaat er ook zo snel mogelijk onder. Ik heb nu bijna alle onderdelen bij elkaar en dan kan de AKW bak eraf.. Het geluid uit de bak is niet veel erger geworden maar vooral heftig zodra je van de autobaan af komt. Heb nu vakantie dus ik hoop hem zo snel mogelijk te kunnen monteren.

De Marvel mystery oil is wel een leuk verhaal: Een vriend van mijn vader die in de vliegerij zit gebruikt het al jaren voor al z'n motoren (Van grasmaaier tot sportvliegtuigje) Ook is hij importeur van het goedje en had hij m'n pa 2 flesjes meegegeven om te proberen. Ik kon het natuurlijk niet laten om het spul te proberen in de Golf. De bedoeling is dat je dit spul vervangt voor 1/5e van de oliecapaciteit. Bij mij dus ongeveer 0,8 liter. De mystery oil zou de motor langzaam maar zeker reinigen van binnen en zorgen voor een nog betere smering inwendig. Wel is het zo dat het de olie ook lichtjes dunner maakt. Stel dat je met 10W40 gaat rijden zorgt dit spul ervoor dat de eindviscositeit eerder bij 10W30 ligt. Opzich niet echt een probleem aangezien ik het idee heb dat de hydrostoters het wel zeer op prijs stellen Nu 200 km gereden met de toevoeging en geloof het of niet; het blok klinkt gezonder en stiller dan ooit. Rij nu ongeveer al 3000km met 10W40 van de Action, en nu dus 200 km met die marvel erbij. De bedoeling is om nog 2000 km te rijden ongeveer met de action olie + toevoeging. Hierna vervang ik de olie + filter voor Eurol Turbosyn 10W40. Heb samen met een vriend de beste ervaringen met deze olie (in tegenstelling tot Castrol bijvoorbeeld).

De marvel kun je ook toevoegen in de tank om de leidingen te reinigen + smeren (Brandstofpomp en dergelijke). Hier moet je wel mee oppassen, als je teveel gebruikt kan er misschien iets fout gaan met de papieren filter in je brandstoffilter.

Er zijn ook veel mensen die altijd met deze toevoeging rijden en erbij zweren. Volgens mij is dat geen probleem voor je motor alleen moet je het oliewisselinterval vervroegen omdat deze toevoeging het blok schoonmaakt van binnen waardoor de olie iets eerder aan vervanging toe is
Wel een aanrader moet ik zeggen! (Terwijl ik eigenlijk anti additief ben)
Voor mij zijn er dus 2 additieven die dus wel echt werken:

- marvel mystery oil
- ATP Reseal 205 (Ook zeer goede ervaringen mee)

Dat was m wel weer
Reply With Quote
  #73  
Old 31-07-2016, 21:46
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Misschien overheen gelezen maar waar dienst die atp reseal voor?
Reply With Quote
  #74  
Old 06-08-2016, 12:23
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

https://www.amazon.com/ATP-AT-205-R...e/dp/B000NVW1LM

Mijn ervaring met dit spul is dat het zeker werkt! Voordat de GTI motorisch uit elkaar ging had ik een tijd rond gereden met dit spul aangezien het olieverbruik wat hoger was geworden (zeker 0.8 liter op 1000 km) Aangezien ik zoveel goede dingen had gehoord over dit spul had ik besloten om het te proberen en te bestellen vanuit de USA. In combinatie met nieuwe olie dit spul toegevoegd en begonnen te rijden. De koudstart ging toen al erg goed maar na het toevoegen van dit spul was het zelfs nog beter (Sprong sneller aan). Na 800 km erachter kwam ik erachter dat het oliepeil minimaal was gezakt. Ik had hier nog een kleine 5000 km mee gereden en na 1500 km was mijn olieverbruik teruggebracht naar ongeveer 0 liter op 1000km Wagen liep ook veel beter (Maar later dus toch kop erafgenomen om alsnog spruitstuktapeinde uit te boren waar deze lek was). Ook bij de reviews op amazon staan meer positieve verhalen dan negatief. Uit elkaar halen is meestal het beste maar ik zou dit spul echt wel nog eens durven te gebruiken. Vooral bij hard geworden klepseals werkt het erg goed.
Ik heb mij laten vertellen dat LecWec ongeveer hetzelfde spul is, dat is wat makkelijker te verkrijgen in Nederland.
Reply With Quote
  #75  
Old 06-08-2016, 21:38
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Keej iets om gedachten te houden.
Reply With Quote
  #76  
Old 13-08-2016, 20:57
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Zo.. We zijn begonnen aan de bakombouw van 4 naar 5 bak. Best nogal wat gepiel hier en daar maar het is te doen. Helaas was het te donker buiten om de centrale bouten van de bak los te halen. Morgen gaat de AKW 084 4bak er eindelijk af. Ik weet niet of ik het goed heb gezien. Maar volgens mij heeft het complete differentieel speling in de behuizing van de bak. Het werd hoog tijd dus. Ook kwam ik erachter dat de bak dus toch een heel klein beetje lekte bij de schakelaskeering. Vandaar dat de bak waarschijnlijk langzaam maar zeker naar de klote is gelopen door te weinig lagersmering.

Vraagje: Heb nu alles los behalve een 'baksteun'. Dan heb ik het dus over de steun achterop de bak richting de rubberen bak/motorsteun. Moet ik deze ook los halen om de bak er onderuit te pielen? Ik heb de aandrijfassen alleen los gemaakt bij de bak zelf en niet bij het fusee. Heb het idee dat het zo ook wel gaat lukken maar dat weet ik dus niet zeker. Anders haal ik die morgen ook nog even eraf.

Heeft er iemand toevallig nog een baksteun liggen? Die metalen steun die net even iets anders is van de 5 bak (Ten opzichte van de 4bak). De sloop hier heeft alleen maar golfjes 3 staan van na 1995. Die hebben die steun dus niet helaas.

Komt goed. Het heeft gelukkig geen extreme haast.
Reply With Quote
  #77  
Old 13-09-2016, 14:46
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Tijd om weer eens wat te laten weten

Golfje loopt weer zoals vanouds maar dan inclusief 5-bak + heerlijke Corrado JET versie stoelen.

Uiteindelijk nog zo'n baksteun weten te bemachtigen en alles is soepel verlopen qua omzetten van 4 naar 5 bak. (Heb evt nog een baksteun extra liggen voor de liefhebber). Wat foto's:




De verrekte (lekkende) vierbak eronder weg:




Oude transmissie. Heb de complete koppelingsset vervangen inclusief rubber baksteun. Ook heb ik de keeringen vervangen van mijn Golf 3 1.6 CNU bak. (Schakelas, aandrijfflens). Rij nu een tijdje met de bak en hij is nog steeds kurkdroog.




Na wat aankloten en een andere pookknop uit een Golf 2 Fusion krijg je ongeveer zo'n uitzicht vanuit de cockpit:




Het leuke was dat die Mk2 fusion ook nog deze deurbakken had:
Die kon ik voor wat kleingeld gelijk meenemen




Aangezien er een scheurjte zat in mijn originele rechterachterlicht had ik nog een net setje originele achterlichten gekocht in zeer nette staat. G60 achterlichten vind ik erg mooi staan op een Golf 2, vooral bij een grijze wagen. Originele Hella G60 lampen vind ik net ietsjes te donker dus heb ik deze set achterlichten naar eigen smaak lichtjes gesmoked. Het is super netjes gelukt




De Corrado stoelen waren afkomstig uit een JET versie zoals hieronder:
Stoelen waren dus zwart met rood. (Zag er naar mijn mening niet uit om het zo te laten in mijn grijsachtige interieur).




De stoelen heb ik gespoten met grijze lak van VHT (Vinyl Dye). Was er skeptisch over maar dit spul is echt een aanrader! Het laat zich zeer goed spuiten en het hecht ook echt super goed mits je de voorbereiding goed hebt gedaan.

Zo zijn ze geworden:







Nu passen ze een stuk beter bij mijn huidige interieur met dat grijs
De stoelen ben ik echt zeer te spreken over. Aangezien ik tegen de 2 meter ben kon ik wel wat ruimte gebruiken. Buiten dat zijn de stoelen ook veel zachter en zitten ze een stuk comfortabeler. De bijrijdersstoel is nu ook in hoogte verstelbaar.

De hoogteverstelbeugels zaten er helaas niet bij en die van mijn oude stoelen waren niet passend. Toen maar besloten om zelf iets in mekaar te knutselen:







Niet slecht toch?

Dat waren de updates wel zo'n beetje. De 5 bak is echt een verademing. De ombouw naar CNU bak wordt niet heel vaak gedaan omdat men vaak denkt dat de eindverhouding te zwaar is voor een 1.3. (Te weinig vermogen om zo'n 'lange' vertanding draaiende te houden). Toch was ik benieuwd naar deze bak. Niets is minder waar! Deze bak doet het echt heerlijk op de 1.3 NZ. Alle versnellingen zijn nu een stuk langer + de 5 is ultieme spaarstand (+-3000 rpm bij 120). Het vermogen in de 5 op de autobaan is eigenlijk ook nog best goed te doen. Moet wel zeggen dat ook deze 085 bak niet helemaal stil is. Misschien dat ik de 4bak eens uit elkaar haal om te kijken hoe moeilijk zo'n bak te reviseren is. Anders wil ik ooit nog wel eens de CNU bak eraf pakken om een complete revisie te geven.

Nog steeds super blij met m'n Golfje en ik zou hem voor geen goud meer weg doen

Gister de 94*** aangetikt. Op naar de 100!


Reply With Quote
  #78  
Old 19-10-2016, 19:57
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Hmmm. Denk toch dat de wagen wat omlaag moet binnenkort

Ga morgen de Eibach veren set bestellen (30-40 ongeveer). Wil graag nog wat comfort houden en hoef toch niet te laag. Zonodig nieuwe dempers + toplagers.

Enige waar ik bang voor ben is dat de wagen dan misschien nog steeds een beetje achterover geheld staat. Bij Eibach veren valt dit wel mee als ik verhalen mag geloven op het net tegenover andere merken.
Schroefsetje zou ook geen verkeerde keuze zijn, maar voor een wat degelijkere set betaal je dan ook gelijk wat meer.
Reply With Quote
  #79  
Old 19-10-2016, 20:47
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Lager moet hij zeker.
Goeie updates vooral de stoelen zijn goed gelukt.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #80  
Old 19-10-2016, 21:03
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Thanks! Zit eens stuk fijner als je 1,95 meter bent

Ben nu zwaar aan het twijfelen tussen een AP schroefsetje of de eibach verenset. Dat je de set kan verstellen is misschien toch wel leuk om mee te spelen in de toekomst.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum