Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





View Poll Results: Beige is een stoere kleur!!
Ja, toppie, mee eens! 55 83.33%
Mwah, ach, als jij dat zegt... 11 16.67%
Voters: 66. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 27-12-2005, 00:37
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Volgens mij zijn de latere golfjes 2 wel redelijk goed. Ligt er ook aan hoe de vorige eigenaar ermee om gegaan is denk ik. De bodem van mijn oude golf was perfect, 0,0 roest. Wat er een uit 1988, deze is denk ik uit 84 of 85..
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #62  
Old 27-12-2005, 00:52
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

of nog uit eind `83, deze auto heeft nog de befaamde? driehoeksruitjes, d.w.z dat die uit de modeljaren `84 t/m `87 stamt. Ik heb laatst nog een verkocht, datum 1e toelating juni `88, maar met driehoeksruitjes dus van et modeljaar `87, maar die auto was keihard, tien jaar geleden had ik eentje van 1984, ook niks mis mee, en ook überhaupt in artikelen over gebruikte wagens in de duitse pers lees ik niks negatiefs over het plaatwerk van een Golf 2, hooguit dat ze na zoveel jaren een beetje onkritische roestaanzet hebben, b.v. aan de deuren.
Reply With Quote
  #63  
Old 27-12-2005, 09:33
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Nou dat is lekker dan, als ik jullie berichten zo lees ben ik echt één van de gelukkigen met een roestbak... Deze is uit juli 1987, ook één van de laatste met driehoeksruitje er in. Momenteel heb ik er één bij gekocht, een '86er. Die is vrij hard maar heeft achter in de kofferbak wat roest. Komt niet van schade maar can vocht middels lekkage denk ik. Ik zit nog even te twijvelen of ik daarmee verder ga. Ik ga iig de motor van de beige er in hangen want dat is een 1.6 en de "nieuwe" (zilver) is een 1.3
Reply With Quote
  #64  
Old 27-12-2005, 10:03
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Je bent echt niet de enige hoor, de meeste golfjes uit de jaren 84-85 met wat meer km's op de klok, dan bedoel ik niet 2 ton maar eerder 3 - 4 (of meer) zijn ook echt niet meer zo fraai. Dan neem ik die van mezelf maar even als voorbeeld
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #65  
Old 27-12-2005, 10:56
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIII
Nou dat is lekker dan, als ik jullie berichten zo lees ben ik echt één van de gelukkigen met een roestbak... Deze is uit juli 1987, ook één van de laatste met driehoeksruitje er in. Momenteel heb ik er één bij gekocht, een '86er. Die is vrij hard maar heeft achter in de kofferbak wat roest. Komt niet van schade maar can vocht middels lekkage denk ik. Ik zit nog even te twijvelen of ik daarmee verder ga. Ik ga iig de motor van de beige er in hangen want dat is een 1.6 en de "nieuwe" (zilver) is een 1.3


Ik heb een golf 2 diesel gehad uit 1986 was ook niet zo fraai meer aan de onderzijde.Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben,het bekende "van een oud vrouwtje geweest" verhaal.
Deze kom je echt wel tegen of ben je al tegen gekomen waarschijnlijk.

Hoe is de staat Zilvere en blijft ie zilver of wordt het toch beige ?

suc6 met het project

Marco
Reply With Quote
  #66  
Old 27-12-2005, 12:34
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIII
Nou dat is lekker dan, als ik jullie berichten zo lees ben ik echt één van de gelukkigen met een roestbak... Deze is uit juli 1987, ook één van de laatste met driehoeksruitje er in. Momenteel heb ik er één bij gekocht, een '86er. Die is vrij hard maar heeft achter in de kofferbak wat roest. Komt niet van schade maar can vocht middels lekkage denk ik. Ik zit nog even te twijvelen of ik daarmee verder ga. Ik ga iig de motor van de beige er in hangen want dat is een 1.6 en de "nieuwe" (zilver) is een 1.3


dat wordt dan wel even alle motorophangingspunten verplaatsen, de 1.3(small-block, EA111) en de 1.6(big-block,EA827) zijn twee totaal verschillende motoren. Ik weet niet of dat zo moeilijk is bij een golf 2 vanwege sub-frame, maar bij een golf 1 is dat toch een hele actie om in de motorruimte van een "small-block" Golf een "big-block" in te bouwen, maar zoals gezegd, bij een golf 2 weet ik `t niet.
Reply With Quote
  #67  
Old 27-12-2005, 13:13
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Hé Rene,

Het is de bedoeling om het complete subframe over te zetten met blok en dergelijken. Dan is het wel goed te doen volgens mij.
Reply With Quote
  #68  
Old 27-12-2005, 13:20
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIII
Hé Rene,

Het is de bedoeling om het complete subframe over te zetten met blok en dergelijken. Dan is het wel goed te doen volgens mij.


zoals gezegd GolfIII, bij een Golf 1 weet ik het, maar bij een Golf 2 zou ik `t niet weten, helaas
Reply With Quote
  #69  
Old 27-12-2005, 15:17
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Ik heb net een vriend van me gesproken die het afgelopen zaterdag heeft gedaan, met subfreem e.d. is het erg goed te doen. Vergeet met zoiets niet de zekeringkast/draadboom om te zetten. Zo, ook weer opgelost!
Reply With Quote
  #70  
Old 27-12-2005, 15:49
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

zo zie je maar weer dat er bij latere type golfs dan de mk1 door VW meer aan `t kostenplaatje is gedacht, twee verschillende sub-frames voor twee verschillende blokken is waarschijnlijk goedkoper (sub-frames zijn sneller geplaatst?)bij de productie van de auto´s dan bij elke karosserie apart(of auto met grote of i.p.v. dat kleine motor) de motorophangingspunten star binnen de motorruimte te lassen. Het zal ook denk ik reparatievriendelijker zijn i.g.v. van een frontschade.
Reply With Quote
  #71  
Old 04-01-2006, 22:11
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Smile

Ff een mededeling van huishoudelijke aard:
Project Beige wordt "Project-Silver"

Mijn 1.3 zilveren Golf II gaat stap voor stap aangepakt worden.
Dit zal netjes en goed gebeuren maar de Golf wordt niet eerst helemaal uit elkaar gehaald zoals bij de beige wel is gebeurt. Eerst word het kloppende 1.6 hart uit de beige in de zilver gesleuteld. Dan gaat er eerst eventjes mee gereden worden om het blok technisch en optisch netjes te maken. Vervolgens zal er aan de bodemvrijheid gesleuteld gaan worden. Máár, eerst de 1.6 maar "ff" overtakelen.
Reply With Quote
  #72  
Old 04-01-2006, 22:52
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

VR6 einddemper al beu?
Reply With Quote
  #73  
Old 04-01-2006, 23:43
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Je bent echt niet de enige hoor, de meeste golfjes uit de jaren 84-85 met wat meer km's op de klok, dan bedoel ik niet 2 ton maar eerder 3 - 4 (of meer) zijn ook echt niet meer zo fraai. Dan neem ik die van mezelf maar even als voorbeeld



hier nog 1 helaas
Reply With Quote
  #74  
Old 05-01-2006, 08:52
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Talking

@ pedaalemmer: Neeeeeeen, die raak ik ook niet beu, maar bedankt voor je ongerust zijn
Reply With Quote
  #75  
Old 09-01-2006, 20:03
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_.../16875838.html?

Zo moeilijk zijn ze niet te vinden toch?

Groeten Rutger
__________________
Audi 80 CD 5S
VW Golf 2 GTI G60
VW T3 Westfalia Joker
Reply With Quote
  #76  
Old 06-02-2006, 12:50
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Project beige is definitief van de baan, de carosserie is afgevoerd en alleen de broodnodige onderdelen zijn nog achter gebleven.

Ik rij sinds een klein poosje in een 1.3 zilveren Golf II uit 1986, 2 mei is ie jarig en wordt hij 20! Mooie leeftijd.

Ik doe het allemaal nu wat rustiger aan, noem het tijd gebrek.

Op dit moment probeer ik een schroefsetje te bemachtigen zodat de Golf lekker plat kan. Als die er is wil ik eigenlijk ook wel een low budget GTI interieurtje, één met ruitjes ofzo. Past bij de oude look. De huidige bekleding is heel maar blauw...niet zo mooi dus. Ik heb nog een zwarte hemel,vloerbedekking enz. liggen dus die zou er dan in mogen. Dan resten alleen de 14" stalen wielen nog te worden vervangen door iets van 15" retro.

Maar goed, alles wel rustig aan en eerst maar ff flink omlaag kietelen die 1.3!
Reply With Quote
  #77  
Old 19-03-2006, 20:08
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

jammer.. beige is tof! maar je plannen voor de zilvere klinken goed! blauw interieur... heb je dan ook een blauw dash? vriend van me heeft dat ook/wel, heel gaaf! als je die kwijt wil.. ik wil evt wel ruilen met een zwarte (harde).
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #78  
Old 19-03-2006, 20:08
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

tijd voor wat foto`s :p
Reply With Quote
  #79  
Old 19-03-2006, 23:53
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

__________________
Reply With Quote
  #80  
Old 22-03-2006, 17:45
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Ik ben het er helemaal mee eens, foto's moeten er bij:




Wat heb ik er aan gedaan:
1) Verlaagd
2) Goede banden
3) Polo naafdoppen
4) Blauwe kentekenplaten
5) Grill met chromen randje
6) Startmotor vervangen
7) Motor afgesteld
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum