Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 10-06-2004, 14:03
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Tapeindje draai je (hopelijk) zo los als de spagetti er eenmaal af is.

Een los uitlaatspruitstuk (dat je dus op de werkbank kunt leggen) is vaak nogsteeds kut: Of het nou in de auto zit of niet: vast is vast.

Koper/messing heeft inderdaad de prettige eigenschap niet vast te rotten.

jaap heb ik jou niet eens laten zien hoe je met hamer en beitel die door jou dol gedraaide moertjes er af moest halen .en altijd koperen moertjes nemen ,geen stalen die rotten vast ,rvs op ijzer gaat vast vreten .
maar idd eerst branden dan voorzichtig draaien ,geen beweging dan maar hamer en beitel
Old 10-06-2004, 14:03
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

1 been in de kist? Inderdaad ja!!

Een keertje (in duitsland of op een stuk vliegveld) kijken wat ie doet is leuk, maar veel vaker.. neuh.. en ik heb geneens spul dat ver boven de 120 uit raast.. slechts 1 keer met een auto off-scale geknalt (in nl),. maar dat doe ik niet weer..

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 14:04
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

Quote:
Originally Posted by SABINE_G60

Als hij weer rijdt wordt hij eerst gekeurd, dan gereviseerd, dan moet ik hard sparen en laat ik door wilbert de kop bewerken en zet ik er een boost en dump valve op...... Bij mij heeft het nu al een jaar geduurd om hem tenminste lopend te houden .....

en hier ga je al weer de fout in sabientje...jij hebt 225pk... en je hebt geen bewerkte kop?...zet hem dan eens op de rollers....dan zul je wel anders piepen..
en bientje 260... met welk toerental haal je dit? je zegt zelf dat ie het loopt want je rijd het bijna weekelijks... en gert, bij andre gti-1-g60 op zijn homepage staat een omrekentabel..
dus bientje....rustig houden totdat je echt harde bewijzen hebt..
en doe anders een keer mee aan een sprint...bewijs jezelf dan eens als vrouw zijnde...

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 14:22
serge pot's Avatar
Forum junkie

zucht...............
meer zeg ik niet dan alleen 4wd meer verdeling van vermogen dan 2wd .rally een 1300kg ,sabientje met bob in g60 een 1050 kg ,scheelt 150 kg .
dacht dat deze rally een 1.8 16v g60 had met een vermogen van om en nabij de 250 pk .welke dus beter op de weg gezet kan worden . goed tot zover mijn theorie ...4wd pakt ook vermogen weg in de aandrijflijn ,denk dat bientje met wel gelijk aan de rally is op de 400 meter .

maar 250 op de snelweg op teller ,mwoh is maar 10km/h sneller dan mijn 1.816v gti die ik gehad heb ,maarja saai stukje snelweg ,kan iedereen hard rijden ,zelfs ik ga dan uit de teller met mijn 1.3 ongeblazen polo (deze gaat max tot 200kmh)

maar bientje je mag van mij winnen ,lig ik niet wakker van .wil wel een wedstrijdje doen wie het eerste stil staat vanaf 100km/h ,jij met abs en standaard remmen of ik met aangepaste remmen ...........

Last edited by serge pot : 10-06-2004 at 14:40.
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 14:23
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur

dit is best een leuke thread!

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 14:32
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Wil iedereen ophouden mij te noemen? Ik heb nooit aan deze topic deelgenomen voor wat betreft 'racen', heb ook geen enkele intentie dat ooit te doen en heb niemand uitgedaagd. Ik ben de leeftijd van kijken wie er rechtdoor het hardste kan al lang ontgroeid. Dat deden wij op Puch Maxi's.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!

Last edited by Stijn : 10-06-2004 at 14:36.
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 14:38
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

stijn durft niet tegen een meisje

geintje...hij heeft wel gelijk...we kunnen het beter hebben over rallye`s in het algemeen..
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 14:56
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life

Send a message via MSN to Bussie komt zo

Quote:
Originally Posted by Gert
Had "Bussie komt zo" niet pas een uitleg over PK's en topsnelheid ? Zo ja : kom eens op met die formule ..
Wist m vroeger maar schooltijd is al weer 20 jaar voorbij tussen mijn oren .
Binas tabellenboek geeft ook al geen uitsluitsel

Ik dacht dat deze topic gesloten was door Mace.nl.

Nee gert ik zij een paar pagina's eerder een verhaaltje over hoeveel KG er nog op de wielen staat bij zo;n snelheid en dat je niet veel meer nodig hebt om de controle over de auto kwijt te zijn.
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 15:00
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC

@serge: Standaard schijfremmen? haha, ik ben wel goed voorbereid hoor!! Het setje nieuwe remschijven, nieuwe klauwen is nog meer waard dan de hele auto!!

@richard; heb hem zelf niet laten tunen dus dat de kop niet bewerkt is kan ik ook niet helpen, alles op zijn tijd, heb er nu al ff genoeg kosten aan. De sprints komen echt wel, moet er alleen de tijd voor nemen om hem te laten "fatsoeneren", zoals ik al eerder zei; ik heb hem gered van de dood en had wel ff andere dingen om te repareren, een aangezien het geld niet op mijn rug groeit zal het nog ook wel ff duren voordat hij weer helemaal fris en fruitig is!!!!

Maar wie heeft dit topic weer geopend?? De topic lag in de PRULLENBAK
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 15:02
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life

Ik wil die formule wel eens zien voor de topsnelheid. Wat ik zo kan beredeneren is de topsnelheid de snelheid waar het maximale motorvermogen gelijk is aan de weerstand die de auto ondervind, zijnde de luchtweerstand (de Cw-waarde) en de rolweerstand. Hier laten we dan de invloeden van wind buiten.
Het enige wat ik kan vinden is dat de weerstandskracht ten gevolge van de rijwind
Fw = Cw * 0,5*1,25*v^2*A
Cw = Cw waarde
1,25 = dichtheid van lucht
v = snelheid in m/s
A = frontale oppervlak (m^2)

het vermogen dat die rijwind dan kost is Pw = Fw * v

Het voorbeeld in het boek gaat uit van een vw kever cabriolet met open kap (Cw = 0,68 en A = 1,76 m^2)

Bij 120 kmh (=33,3 m/s) is de weerstandskracht dan 831,1 N en het vermogen wat dat kost 27,7 kW. Nu heb ik geen cabrio maar het zou best kunnen kloppen. Overigens, als je de kap naar beneden doet daalt de Cw waarde naar 0,49.

Terugrekenen met het door jou auto geleverde vermogen kan dus ook!
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 15:02
SplitBien's Avatar
Married to PC

Ik open wel weer een nieuw topicje want deze is toch verziekt.
In de volgende topic graag ontopic blijven mensen.

En oh ja richard, je moet echt beter lezen want ik zeg niet dat ik wekelijks 260 rij, ik rij wekelijk 230, mijn schoonbroer (oude eigenaar g60) heeft er de 260 mee gehaald.
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 15:21
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...

Ik heb m weer geopend ( in overleg met Mace ) : vond dat er weinig verkeerds gezegd werd hier . Niks persoonlijks .
Ben het wel met Mace eens dat het een hoog fast and the furious gehalte had .
Maar het bleef netjes en was best een grappige discussie .

@ Bussie : doe dan toch maar .. techniek is interessant als je het in cijfers uit kan drukken soms . Misschein gaat Bien dan wat rustiger rijden ; met welke snelheid dan ook ..

@ 16 kleppert : leuke formule
Laat m eens los op een topsnelheid van 260 per uur want daar ging het hier over
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 15:36
SplitBien's Avatar
Married to PC

Topic mag gesloten worden. Probleem opgelost, golf rijdt weer.
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 15:41
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...

Topic gaat nu over de krachten die op je auto komen te staan bij een bepaalde snelheid ..
Denk voor sommige racrs onder ons : met of zonder Rallye best eens goed om te lezen
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 15:45
serge pot's Avatar
Forum junkie

[QUOTE=SABINE_G60]@serge: Standaard schijfremmen? haha, ik ben wel goed voorbereid hoor!! Het setje nieuwe remschijven, nieuwe klauwen is nog meer waard dan de hele auto!!

dan is het goed ,sprinten verlies ik toch ,kom pk kilo verhouding te kort .

maar je uitlaat is weer dicht dus ,wil best een rondje mee om die 225 te voelen ,de peekaas dan
Old 10-06-2004, 15:54
SplitBien's Avatar
Married to PC

Is goed! Ritje hou je tegoed!
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 16:06
No personal life

Quote:
Originally Posted by Gert
@ 16 kleppert : leuke formule
Laat m eens los op een topsnelheid van 260 per uur want daar ging het hier over

Cw waarde is 0,34 van een Golf 2, het frontale oppervlak weet ik echter niet. Laten we eens aannemen dat dat 1,5 m^2 is:

Fw = 1663 N N => Pw = 120 kW

Pw G60 = 118 kW (standaard), dat zou dus wel moeilijk worden, de rolweerstand is nl nog niet meegerekend. Echter de rolweerstand loopt lineair op en de luchtweerstand met de macht 3. Met zulke hoge snelheden is de luchtweerstand dus veel belangrijker. Sabien heeft 1,4x meer vermogen, dan kom je al op 166 kW uit.
De aanname van het frontale oppervlak is hier waarschijnlijk te laag, voor elke 0,1 m^2 die erbij komt moet het vermogen 8 kW hoger liggen.
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 16:20
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Cw waarde is 0,34 van een Golf 2, het frontale oppervlak weet ik echter niet. Laten we eens aannemen dat dat 1,5 m^2 is:

Fw = 1663 N N => Pw = 120 kW

Pw G60 = 118 kW (standaard), dat zou dus wel moeilijk worden, de rolweerstand is nl nog niet meegerekend. Echter de rolweerstand loopt lineair op en de luchtweerstand met de macht 3. Met zulke hoge snelheden is de luchtweerstand dus veel belangrijker. Sabien heeft 1,4x meer vermogen, dan kom je al op 166 kW uit.
De aanname van het frontale oppervlak is hier waarschijnlijk te laag, voor elke 0,1 m^2 die erbij komt moet het vermogen 8 kW hoger liggen.

Kortom: Die G60 haalt geen 260.....een F3 auto met meer vermogen en minder frontaal oppervlak en vlak afgestelde vleugels haalt dat amper...

Mijn Gti haalt ook 225 op te teller, en das heel knap voor een vrijwel standaard motor :biggrin: :biggrin:

Tis met auto's net als met de lengte van de penis: die is de verhalen ook altijd veel groter dan die werkelijk is, auto's rijden vaak veel harder dan in werkelijkheid...Luister maar eens op een verjaarsdags feest ;-))
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 16:22
No personal life

1,5 m^2 is idd wat te laag, 1,7 is normaler. Verder is de rolweerstand = 9,81*gewicht auto * rolweerstandscoëfficiënt.

Maar ik ga ervandoor, sorry van je topic Sabien, het zal (door mij) geen 2e keer gebeuren.
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 22:55
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore

iig geval rijdt je G60 weer Sabine, das het belangrijkste.

Posting Rules