Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-09-2009, 01:13
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Dit zijn precies de reacties die ik verwacht had en op hoopte...

Schop jij miep, truus, klaas of willem van op de hoek in hun 10 jaar oude opel astra zonder abs en in eentje met. Kijken met welke ze sneller stilstaan.

Het gaat niet alleen om de voertuigbeheersing (waarvan ik nog niet eens denk dat 10% van de huidige bestuurders het kunnen heeft een auto zonder abs sneller tot stilstand te brengen), maar ook om de situatie en de reactie. Een noodstop komt voort uit nood, een onverwachte situatie die vraagt om de remmen zo snel mogelijk vol in te rammen. Dan kan je wel doodleuk de kennis hebben, maar moet je die ook nog paraat hebben en in weten te zetten. Het spijt me; maar meer dan 90% van de automobilisten die ik dagelijks tegenkom vertrouw ik daar niet op.

Helemaal mee eens!!!!

Maar het gaat op dit moment niet om Piet Truus of Klaas, maar om de mensen die met Nankangs(o.i.d.) rijden en denken dat ze net zo makkelijk kunnen stilstaan als met bv. Dunlops (ABS of niet). En ja, je kunt daarwel rekening mee houden, maar een kind wat achter haar of zijn bal aan rent houd ECHT GEEN rekening met jouw banden!

Mvg Nol
Old 01-09-2009, 01:17
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to ScareMercy

Dat is iets anders, dat de meerderheid van de mensen dit niet voor mekaar krijgen in een noodsituatie. Maar het blijft een feit dat je met een auto zonder abs sneller stil kunt staan als met een auto met abs. En truus, willem, klaas en zelfs miep zullen in wedstrijdje dus ook eerder stilstaan. Zo moeilijk is het namelijk niet, het word alleen bij de meeste mensen glad vergeten in een noodsituatie.
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 01:37
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore

Oja de banden;

Ach iedereen heeft de grootste kritiek op chinese auto's (landwind en al die nieuwe crap) en rijdt daarom europees, maar ondertussen flikkeren we wel overal nankangs en honkietonkies onder. Voor iedere de eigen keuzen; maar voor mij is het duidelijk. Zodra mijn huidige nankangs opgerookt zijn komen die er nooit meer onder. Zodra het dan ook regenachtig kutweer wordt van de herfst komen mooi de andere sloffen er weer onder met de goodyears.
Old 01-09-2009, 08:17
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Het snelste rem je met blokkerende banden. Hoe minder de banden draaien, hoe groter het verschil in snelheid is tussen band en wegdek, en hoe groter de decelleratie zal zijn.

dus jij accelereert ook het snelst met spinnende banden?
Old 01-09-2009, 15:52
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer

En wat als ze nu dezelfde test doen met Toyo's en daar komt uit dat je daarmee sneller stilstaat als met dunlops zijn de dunlops dan ook gelijk gevaarlijk?

Blijf er bij deze test raakt kant nog wal!!!!!!

Michael
Old 01-09-2009, 16:01
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by breadfan83
ABS heeft niks met een remweg te maken, maar met het bestuurbaar houden van de auto. Enig idee waarom ze ABS zo noemen?

Het snelste rem je met blokkerende banden. Hoe minder de banden draaien, hoe groter het verschil in snelheid is tussen band en wegdek, en hoe groter de decelleratie zal zijn.

Beetje late reactie, maar toch vond ik het nodig;

Als je geen verstand van zaken hebt, hou je dan aub stil of stel je iets minder arrogant op

Ik zou zeggen; zoek eens op dynamische en statische wrijving. De dynamische wrijvingscoefficient is lager dan de statische. Als een band slipt (blokkerende wielen) heb je minder grip dan wanneer deze net niet slipt (wanneer je het meeste grip hebt).

vandaar ook het Anti Blokkeer Systeem, wat er voor zorgt dat je zo hard kunt trappen, maar de wielen nooit blokkeren en je dus de meeste grip hebt. 99% van de mensen reageert in noodsituaties niet logisch, maar vanuit instinct (vol op de rem trappen).

De discussie dwaalt weer heerlijk af, omdat het punt dat men graag wil maken niet helemaal gemaakt kan worden
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 16:09
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Dat maakt Dunlop niet meteen gevaarlijk nee.
Heb je ooit mensen zo over Dunlop horen praten als hoe ze over Nankang praten?

"Ja, grip bij nat wegdek is een dikke drama....maar ik rij toch weinig km"

Als je eens rond gaat neuzen op diverse fora, dan kom je toch behoorlijk vaak zo`n soort uitspraak tegen als het gaat om de bandjes... en vaak gaat het dan over Nankang en niet over een merk als Dunlop, Toyo, Pirelli of andere betere merken.
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 17:56
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant

Nou, ook over de Toyo's in het verleden vaak vergelijkbare dingen gehoord. Vooral ten tijde van de T1-S, die heb ik zelf gehad en waren ook een drama op nat.

Jammer dat in de test de Nankangs niet zijn meegenomen. Zelf acht ik de Nankangs niet geschikt voor mijn rijstijl, en rijd er dus ook niet op. Lijkt me wél interessant om te zien hoe goed of slecht de banden nu werkelijk zijn.

Ik schaar mij bij de groep die liever een iets ouder A-bandje heeft, dan een nieuwe van een B-merk. Als je veel kilometers maakt of zo nu en dan de eifel induikt/circuit op gaat, ga je de verschillen merken.
Old 01-09-2009, 20:27
neef_m neef_m is offline
VW Addict

had al geen spijt van mij sport contact 2's, nu al helemaal niet meer :P

tis idd waar wat gezegd word, veel mensen geven duizende euro's uit aan hun auto, maar een paar fatsoenlijke banden zitten er niet onder....

moet ik er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met de nankangs, tjinglongs e.d.
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 20:42
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Beetje late reactie, maar toch vond ik het nodig;

Als je geen verstand van zaken hebt, hou je dan aub stil of stel je iets minder arrogant op

Ik zou zeggen; zoek eens op dynamische en statische wrijving. De dynamische wrijvingscoefficient is lager dan de statische. Als een band slipt (blokkerende wielen) heb je minder grip dan wanneer deze net niet slipt (wanneer je het meeste grip hebt).

vandaar ook het Anti Blokkeer Systeem, wat er voor zorgt dat je zo hard kunt trappen, maar de wielen nooit blokkeren en je dus de meeste grip hebt. 99% van de mensen reageert in noodsituaties niet logisch, maar vanuit instinct (vol op de rem trappen).

De discussie dwaalt weer heerlijk af, omdat het punt dat men graag wil maken niet helemaal gemaakt kan worden

Komen we weer op hetzelfde punt uit als zo vaak: lezen!

De volgende zin in de post die jij quote laat het heel anders klinken, maar die laten we voor 't gemak maar weg...

En arrogant? Ik ben niet degene die brult dat zijn dure banden beter zijn dan jullie goedkope banden, of degene die zegt dat de banden het schuld zijn als ik met te hard rijden, te laat reageren, of niet uitkijken brokken maak.

Dat Dunlops beter zijn dan Nankang weet ik zelf ook wel. Maar nogmaals, niet alles dat minder goed is dan het beste is automatisch slecht! Die Dunlops zijn prima banden, maar puur omdat de Nankangs minder presteren dan die Dunlops, wil dat niet zeggen dat Dunlop de enige goede band is, en de rest rommel. Minder goed is nog steeds goed.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 20:51
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nol-MKII
Helemaal mee eens!!!!

Maar het gaat op dit moment niet om Piet Truus of Klaas, maar om de mensen die met Nankangs(o.i.d.) rijden en denken dat ze net zo makkelijk kunnen stilstaan als met bv. Dunlops (ABS of niet). En ja, je kunt daarwel rekening mee houden, maar een kind wat achter haar of zijn bal aan rent houd ECHT GEEN rekening met jouw banden!

Mvg Nol

Daarom, nogmaals, moet je met elke band, ja, ook met Dunlops, gewoon rekening houden met je snelheid! Het werd al eerder aangegeven, maar het merendeel van de mensen is met remmen toch vaak te laat als de snelheid wat hoger is, dus logischerwijs verlaag je dan gewoon je snelheid.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 21:06
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Send a message via MSN to Mister Cool

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
En wat als ze nu dezelfde test doen met Toyo's en daar komt uit dat je daarmee sneller stilstaat als met dunlops zijn de dunlops dan ook gelijk gevaarlijk?

Blijf er bij deze test raakt kant nog wal!!!!!!

Michael

Dunlop moest natuurlijk ook als beste uit de bus komen, anders leenden ze hun testbaan niet uit .

Heerlijke oude discussie verder weer, die inderdaad kant nog wal raakt. Heb momenteel de diesel op pirelli p6 staan, en achter uniroyal rally. Prima bandjes, maar normaliter staat ie op 195/45/16 nankangs, en daar is niks mis mee. Daar durf ik harder op dan met de bridgestone's die onder mijn gl liggen, terwijl die wel het dubbele kosten, gaat dus ook niet weer gebeuren... Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik liever een setje fulda carat o.i.d. onder m'n diesel had liggen, maar dat kon ik begin dit jaar niet opbrengen. Of ik dan onveilig bezig ben? Ik vind van niet, het rijd prima, en ik heb grip genoeg. 165/50 monteren op een golf 2 vr6 o.i.d., dat is veel onveiliger mijns insziens...

Nankang is dezelfde discussie als met v-maxx/tec enzovoorts. De een zweert erbij, de ander vind het troep. V-maxx houd het bij mij uiteindlijk ook al 80.000 km uit (waarvan bijna 65.000 op maximaal), en een setje nankangs rijd ik ook 35000 km mee, dus wat is slecht... Ik kan er geen a-merk tegen kopen. Ik heb er in ieder geval al die km's nog geen ongelukken mee gehad, ongeacht het aantal noodstops dat er mee gemaakt is.

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
Old 01-09-2009, 21:42
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Dunlop moest natuurlijk ook als beste uit de bus komen, anders leenden ze hun testbaan niet uit .

Heerlijke oude discussie verder weer, die inderdaad kant nog wal raakt. Heb momenteel de diesel op pirelli p6 staan, en achter uniroyal rally. Prima bandjes, maar normaliter staat ie op 195/45/16 nankangs, en daar is niks mis mee. Daar durf ik harder op dan met de bridgestone's die onder mijn gl liggen, terwijl die wel het dubbele kosten, gaat dus ook niet weer gebeuren... Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik liever een setje fulda carat o.i.d. onder m'n diesel had liggen, maar dat kon ik begin dit jaar niet opbrengen. Of ik dan onveilig bezig ben? Ik vind van niet, het rijd prima, en ik heb grip genoeg. 165/50 monteren op een golf 2 vr6 o.i.d., dat is veel onveiliger mijns insziens...

Nankang is dezelfde discussie als met v-maxx/tec enzovoorts. De een zweert erbij, de ander vind het troep. V-maxx houd het bij mij uiteindlijk ook al 80.000 km uit (waarvan bijna 65.000 op maximaal), en een setje nankangs rijd ik ook 35000 km mee, dus wat is slecht... Ik kan er geen a-merk tegen kopen. Ik heb er in ieder geval al die km's nog geen ongelukken mee gehad, ongeacht het aantal noodstops dat er mee gemaakt is.

Old 01-09-2009, 22:01
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Nankang's zijn inderdaad glibberbandjes, maar voor de prijs hoor je mij echt niet zeuren.
Heb goeie ervaringen met Bridgestone en Dunlop
Reply With Quote
Old 02-09-2009, 07:58
BobbyEdition1 BobbyEdition1 is offline
No personal life

Heb op 165 Bridgestone gereden
en op 165 Nangkang,
maar merk geen verschil...

Is en blijft een smalle band
dus daar kun je ook geen maximale grip van verwachten.
Ook een 165 Dunlop zal je die grip niet geven!

Voor de rest zijn de meesten alleen maar na praters...
De helft heeft nog niet eens op Nangkangs gereden,
maar hebben wel hun oordeel klaar omdat Jantje en Pietje dat ook vinden!
Old 27-09-2009, 09:09
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

BBS lm look om de Golf met 85/90 Km/h de sloot in
Reply With Quote
Old 29-09-2009, 20:41
jellehier jellehier is offline
Postwhore

ik heb op mijn golf g60 verschillende merken gehad in dezelfde maat.

van avons tot nankangs en de slechts presterende band was de nangkang

en dit was op een normale 195 50 15 banden maat.

niks getrokken en mafs gewoon band met grip maat..

heb na de nangkangs die trouwens met mijn rijstijl ook maar 7000 km meegingen direct besloten nooit meer nangkangs te kiezen..

als je graag goedkope banden op je auto legt dan ga je toch bij een bandenhandel werken krijg je lekker korting en kun je wel kwaliteit leggen.. en dat die ene maat dan niet gemaakt word.. dan neem je toch een bandje die een cm breder is en een velg die een half inch breder is.. staat ie nog getrokkener ook...
Reply With Quote
Old 29-09-2009, 20:44
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by jellehier
staat ie nog getrokkener ook...

Jammer dat die zin je hele gebazel over veiligheid teniet doet.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 29-09-2009, 21:13
jellehier jellehier is offline
Postwhore

ikben ook niet van het getrokken maar als je dat dan toch wil pak dan een bredere velg ipv een goedkopen smalle band
Reply With Quote
Old 29-09-2009, 22:03
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Jongens niet zeuren gewoon lekker doen wat je zelf wilt doe ik namelijk ook hahaha..
Gr Ronnie

Posting Rules