![]() |
|
|||
|
|||
![]() een kort vraagje:
Wat betekent "16V Plus"? |
|
||||
|
||||
![]() Niet meer of minder dan wat het zelf al zegt. Er hangt een 2.0 16v in, da's net even iets meer dan de stock PL of KR (1.8) die geleverd is in de mk2, dus 16v 'plus'. Je hebt die emblemen ook met b.v. 8V, VR6 of 20VT.
|
|||
|
|||
![]() Leuk hoor een origineel Nederlandse gti, maar er is niets origineels meer aan, de motor is eruit getrokken, het interieur is veranderd, de spatborden zijn gewijzigd etc. Etc.
Is dus niets meer dan een gewone golf 2kas met een motorombouw, dik interieur etc. Maakt niet meer uit wat het voor kenteken was. Net als in het geval van Ken z'n diesel. |
|
||||
|
||||
![]() Tsja, dat jij het zo bekijkt is jouw goed recht maar ik zie het toch echt anders
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hier wil ik toch even op in gaan. Dat het een originele gti 8v kas is is dan ook niks aan gelogen. Dit wordt vermeld omdat je een dergelijke gti in deze staat moeilijk te vinden is. Ik heb de kas gezien toen alles gedemonteerd was en moet zeggen dat delen die bij mijn kas zichtbaar doorgeroest waren (mijn kas heeft 177k op de teller staan) hier nog in prima 'harde' staat zijn. Dus het is zeker geen 'gewone' mk2 kas, dit is een gti op kenteken en dat maakt zeker wel uit! Maak een golf D origineel en erg netjes, dat is een een standaard golf in diesel uitvoering. Maak daarnaast een GTi origineel en erg netjes, heb je wel een GTi! Daarnaast zitten hier dusdanig veel schaarse OEM mk2 delen op dat het de auto in waarde doet stijgen. Dan heb ik het dus niet over ene nieuw voorruitje, nieuwe rubbers en boutjes. Auto is trouwens ook zonder de 3k wielen (die als je op meerprijs afgaat je 2k kosten) te koop, dus beter heb je het hier over de 9k vrpr.. Ik heb het dus niet over het rechtvaardigen van de vraagprijs maar puur over het feit dat jij de waar als gti bestempeld als nul Quote:
Ook al niet mee eens. De meerwaarde van een geheel 100% gti hoeft niet meer te zijn dan aan de andere kant de meerwaarde van een jong snel blok/us recaro/brembo's/g60 lijstjes etc etc. Dat iemand liever een geheel oem gti heeft dan een omgebouwde, dat kan natuurlijk altijd, staat geheel los van de waarde
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 23-02-2015 at 12:07. |
|
|||
|
|||
![]() Zijn er verschillen tussen de carrosserien van een GTI en een wat mij betreft 1.3 ?
|
|
||||
|
||||
![]() Man man man, Misha heeft de auto naar zijn smaak aangepast. Als het niet jou smaak is, loop dan lekker door. Klaarblijkelijk is de smaak niet de jouwe of is het uit pure afgunst/jaloezie geschreven.
|
||||
|
||||
![]() Vraag en aanbod heren, vraag en aanbod
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
misha is bij ice ken zijn vraagprijs ook niet doorgelopen dusja is wel wat logish dat hij tegen spraak krijgt. mij maakt alles niet zozeer uit ieder vraagt wat hij wil. prijzen verschillen trouwens van land tot land ook. mvg
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zou zonde zijn, op die manier houden we geen discussie topics over ![]() Van een auto als deze staat er geen tweede te koop en voor dit geld laat je hem ook niet bouwen. Ik denk ook dat degene de bereid is een bedrag dicht bij de vraagprijs neer te leggen al geboren is, kwestie van tijd dat je hem tegenkomt. Ik verkocht in 2008 voor de grote hausse mijn pirelli voor een bedrag ver boven wat op dat moment gangbaar was. Deze was netjes klaargemaakt, maar niet met het afwerkingsniveau van Misha's gti. De koper was ook net die ene en had zich al gemeld ver voor ik er aan dacht om de auto te verkopen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Rick, aangezien wij de 'beste' vrienden zijn op het forum hierbij een reactie hierop ![]() Ik persoonlijk vind het een hele mooi auto, ding is ook zeker mijn smaak in OEM+ look. De discussie hier gaat absoluut niet om smaak maar om de prijs en de rechtvaardiging hiervan.
|
||||
|
||||
![]() 2 zalige auto's, beide uniek met een uniek prijskaartje
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nu vraag ik mij af voor hoeveel jij je MkIII te koop gaat zetten als de tijd daar is. Als ik je instelling mag geloven mag die dan voor 6.999,- de deur uit. Want verre van origineel. ![]() Dikke respect voor het werk trouwens, dat staat hier los van. Echt een dikke MkIII! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor het compliment Rick. Denk niet dat die dag ooit zal komen want inderdaad, welke mafketel gaat ff 15K neerleggen voor een VR6 die helemaal verbouwt is ![]() Ik ben echt veel te ver gegaan met ombouwen om er uberhaupt de helft vd investering voor terug te krijgen maar dat wist ik van tevoren en maakt mij eigenlijk niet uit. Ik heb wel al jaren 'iets' om handen in mijn vrije tijd hahaha. Misha is wat dat betreft echt een stuk slimmer bezig dan mij, niet tever met ombouwen/verbouwen zodat je bij verkoop ook niet duizenden euros achter te wagen bent.
|
||||
|
||||
![]() Vraag en aanbod inderdaad. Vraag naar een opgeleukt dieseltje voor 11.500 euro zal er nagenoeg niet zijn. Vraag naar een originele, Nederlandse GTI met tal van waardevolle spullen erop waarschijnlijk wel, echter zijn er ook heel veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Stel je maakt een snel sommetje en je telt een aantal grote zaken zoals de motorombouw, interieur, respray en wielen op. Dat haal je van de vraagprijs af en je houdt een rooitje of 3,5/4 over. Tegenwoordig koop je daar geen origineel Nederlandse GTI in acceptabele staat voor, laat staan eentje die zo ongeveer van de eerste eigenaar komt.
Maar goed, ik ben eigenlijk aan niemand verplicht een verklaring af te leggen.. hoewel ik van sommige mensen de verwarring gerust begrijp hoor. In de advertentie staat duidelijk en uitgebreid beschreven waarom deze auto op een van de bovenste treden van de Mk2 ladder staat. De auto mág weg zolang hetgeen wat ik ervoor in de plaats wil nog te koop is. Misschien daarna ook nog wel, who knows. Erdem, dat is inderdaad meer de manier hoe ik mijn hobby invul. Dit is voor mijn begrippen al een behoorlijk uitgebreid project geweest maar ik probeer het altijd zo te doen dat ik er geen bakken met geld achteraan kieper. Dat lukt al een jaar of 8 vrij aardig.
|
||||
|
||||
![]() Opgeleukt dieseltje of deze, ze zitten wat mij betreft in dezelfde categorie. Je moet er maar net iemand voor vinden. Ik vind het overigens een mooi exemplaar.
Je brengt het overigens leuk, autoverkoper? Bij die gasten is wat ze verkopen onbetaalbaar en wat je in wilt ruilen incourant. Last edited by tempel : 23-02-2015 at 16:20. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben overigens geen autoverkoper, maar ik zou bijna zeggen dat 't wel onderdeel is van de autohobby. Dat ik 't leuk breng is prima en goed om te horen, maar ik breng 't vooral ook gewoon zoals het is. Men kan blijven volhouden dat je overal dergelijke auto's kunt kopen voor 5k maar dan wordt 't echt eens tijd om je oogkleppen af te zetten.
|
||||
|
||||
![]() Je moet er iemand voor vinden die het geld er voor over heeft. Vraagprijs heeft niets met reële waarde te maken. Dat bedoel ik met dezelfde categorie.
|
|
||||
|
||||
![]() Mwa, zie ik toch anders. Bij die van Ken vind ik de reeële waarde ook anders liggen, buiten dat het een gewone diesel is zitten er geen delen op van grote waarde zoals wielen, interieur, remmerij, etc. Maar de prijzen van GTI's tegenwoordig liggen gewoon hoog, zeker met best een aantal schaarse/kostbare delen erop vind ik mijn prijs echt zo schokkend niet. Dat je er iemand voor moet vinden die 't er voor (over) heeft staat buiten kijf, maar dat zijn twee verschillende dingen.
Ik vind het wat kort door de bocht om zo'n vergelijking te maken, natuurlijk zijn het allebei 2 rode Golfjes met dikke bumpers die vers in de lak staan voor dezelfde prijs, maar daar houden de gelijkenissen wat mij betreft een heel eind op. In mijn optiek kan je voor de mijne een heel rijtje maken met zaken die de prijs rechtvaardigen (reeds gedaan), iets wat ik niet kan bij die van Ken.
|
|||
|
|||
![]() wil nu niet verder gaan over ken of misha zen auto
maar wat misha zegt begrijp ik wel, er zit meer uitzonderlijk spul op, maar nu komt mijn vraag hoeveel moet je dan vragen als het om een g60 gaat dan als het om een g60 syncro, rallye voor mij is een gti ook meer waard dan een diesel, en de punten misha die je aanhaald zijn wel een beetje enkel geldig in nederland. want origineel nederlander heeft een buitenlander geen baat bij en andere motor in al zeker niet