![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooie auto, gls=zeldzaam in zo'n mooie conditie!!
|
|
||||
|
||||
![]() Danke,
Vandaag voor de APK geweest, Moet wat kleine dingetjes vervangen en dan is hij erdoor, Remleidingen LV, RV en RA vervangen (worden allemaal vervangen) - Done Brandstofleiding opschuren/spuiten - Done Wiellagers achter invetten - Done Wiellager RV vervangen - Done Remblokken voor vervangen - Done Lampen laten afstellen - Done Van de V-snaar voor zou het niet op afkeuren maar moest wel 1 keer vervangen gaan worden en dit maar meteen gedaan. Verder kreeg ik als commentaar mee dat het een echte golf 1 was en ze er in die staat niet allemaal meer waren. Erik.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 22-03-2010 at 22:23. |
|
||||
|
||||
![]() goed zo
![]()
|
||||
|
||||
![]() Waar ik trouwens laats achter kwam is dat mijn band LV band aan liep tegen mijn schroefset,
Orginele velgen met 175/70/13 band erop en schroefset bijna op de laagste stand, RV Reserve wiel met 155/70/13 erop liep niet aan. Nu maar de schroefset achter 90 mm omhoog gedraaid en voor 85 mm. Erik. |
|
||||
|
||||
![]() je kan je wielvlucht iets postiever zetten, dan is je probleem ook opgelost
|
||||
|
||||
![]() Heeft iemand tips voor de flexibele remslang op de achteras los te krijgen,
ik kom niet weg met de sleutels. Iemand tips? Erik. |
|
||||
|
||||
![]() sleutel door slijpen...dat die een stuk korter is....zo is het mij gelukt...
Quote:
|
||||
|
||||
![]() Bedankt, ga het zometeen proberen.
Welke kant heb je gepakt? van het flexibele gedeelte of aan de kant van de dunne remleiding? Erik. |
|
||||
|
||||
![]() Nu heb ik 2 sleutels bewerkt maar nu kan ik wel met de sleutels weg maar de remleidingen zitten moer en moer vast. iemand nog tips?
Erik. |
|
||||
|
||||
![]() Ik liet de af gezaagde sleutel op de achteras steunen(flexibele zijde). De stalen remleiding afbreken aan de aansluiting. En daar met dopsleutel los draaien.(eventueel goed inspuiten met WD40)
Bij zuid in Heytse kun je nieuwe laten maken van koper.(moet je oude even mee nemen voor ongeveer lengte) Quote:
|
||||
|
||||
![]() Danke met deze info kan ik zeker wat,
Was ook al aan het denken of de koperen remleiding ook te vervangen maar zou eerst probere om allein het flexibele gedeelde te vervangen. Trouwens ik zie jou deutsche post golf niet meer staan voor de garage. Erik. |
|
||||
|
||||
![]() Erg nette wagen. Zie ook dat je in de buurt woont, kom zeker één keer in de week door Baexem.
|
|
||||
|
||||
![]() Danke,
Ja dan kom je zeker langs mijn huis alleen staat de golf altijd in de garage waardoor je hem minder snel zult zien. Erik. |
|
||||
|
||||
![]() Mijn Deutsche Post staat inderdaad, nu in de garage...Ben hem aan het strippen...En hem een beetje op orde aan het maken.
Zal voorlopig ook nog in de garage blijven.... Quote:
|
||||
|
||||
![]() Hulde aan Ducdennis,
Het is gelukt! Alleen nog wiellager RV vervangen (Krijg alleen de moer op de astap(?) niet los). Als iemand hier in de buurt mss een luchtratel thuis heeft liggen en die ik even kan gebruiken voor een kratje bier ofzo zou mooi zijn. Mss dat hij dan los wil. Ohja niet te vergeten remmen ontluchten en lichten laten afstellen. Erik. |
|
||||
|
||||
![]() ik zet de auto dan altijd op de wielen,handrem vast en dan het t stuk uit de doppendoos, dop30 erop en dan een pijp van 1,5meter er aan dan wil die wel hoor
![]() maar dan moet het t-stuk wel van goede kwalitijt zijn ![]() o, e als je um met de hand niet los krijgt krijg je um met de slagmoersleutel al helemaal niet los. het normale model dan hè.
|
||||
|
||||
![]() Ja ik heb net ff met een T-stuk geprobeerd maar het buigt, meteen maar even terug gebogen en had maandag al een Gedore Ratel aan verkloot, het pinnetje brak af.
En mijn wiel draait mee als ik het met een gewone ring-sleutel probeer, Straks even remmen ontluchten en dan kan iemand op de rem trappen en dan zou ik het dan nog eens kunnen proberen. Erik. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() het beste kun je de auto gewoon op de grond zetten met een blok voor het wiel of de rem er op. ik ben bang dat je het niet gedaan krijgt met alleen de rem intrappen. gewoon even een gedoore t stuk halen, dan gaat het wel ![]() en inderdaad ratels kunnen daar niet zo goed tegen nee ![]() succes!
|
||||
|
||||
![]() nette auto hoor!
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Neete wagen hoor
![]() Ff voor die wiellager los te krijgen. Blok hout achter het wiel zodat deze blokkeert en ik heb van Laser een bar van +/- 0.5M en daar zit een geharde dop op van 1/2". Daar zet ik de dop 30 op. een pijp van een meter erover en dan doorsleuren. Bar van laser kost iets van een 50€ maar ik ben er al super blij mee geweest en is super hard. ![]() http://www.bennetts.com/p0/sockets-...ries/390987.htm ik heb deze: LASER TOOLS 1343 Grtz jel
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 20-03-2010 at 10:51. |