![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zat net wat te browse en kwam wat tegen E85.
Nou zegt de 1 je moet alles aanpassen en de ander zegt alleen de ecu. Nu moet de frikandel toch nog naar van kronenburg.......... Weet iemand hoe het zit? kan het namelijk hier in de buurt gewoon tanken. als het eigenlijk zo kan denk ik dan waarom niet?
|
||||
|
||||
![]() Wat zijn de voor/nadelen van E85 als ik vragen mag ?
Kost net zoveel als E95 meen ik. Maybe weten de beste mensen bij van Kronenburg je er wel meer over te vertellen. Wat me ook ineens te binnen schiet, was het juist niet fijner/beter/sneller om een hoger RON gehalte te tanken ipv een lager of ben ik nu ![]() |
|
||||
|
||||
![]() nouw mikus, E85 is bio ethanol, octaaan van 110, euro 95 is 95 euro 98 is 98.....
dus die RON van jou is eigenlijk octaan. zal ze wel eens bellen wat zij ervan vinden. je zou in principe meer vermogen voor terug krijgen en het is beter voor het mileu. is eigenlijk alleen bedoeld voor die bi fuel autos.
|
|||
|
|||
![]() Krijg ik daar ook zegels?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Maar het is duidelijk wist niet dat dat hoger was in octaan. Maar milieu Bert kom op zeg vergeet niet wie je bent, de uitvinder van de golf 3 zwembadpomp. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=Jd5Ze_hqDks |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat was wel effe lachen ja... ![]() jammer dat het blokje het minder fijn vond ![]()
|
||||
|
||||
![]() kunnen we ook eens een keer met 1 van Bert z'n 6 cilinder blokken proberen, misschien dat dat werkt
![]() Maar goed neem aan dat je het niet voor het "milieu" wilt gaan doen Bert ![]() |
|
||||
|
||||
![]() volgens van kronenburg lopen alle rally en race motorendie hun bouwen op E85.
voordeel meer vermogen mits verandering ECU. nadeel is dat ie dan niet meer goed loopt op gewone benzine, lekker belangrijk. en 20% meer verbruik. Ik ga zometeen eens proberen de VR6 op dat spul te laten lopen. Als dat gaat dan kiep ik het ook in de R32 voordat ie op de testbank wordt afgesteld.
|
||||
|
||||
![]() ben benieuwd Bert geef maar een belletje als je stilstaat ik kom je dan wel naar huis slepen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Deze is te gek!
|
||||
|
||||
![]() Is alweer een jaartje of wat geleden maar werkte prima
|
|
||||
|
||||
![]() soowww VR6 tank helemaal leeggemaak, beetje gespoeld met E85 en daarna E85 erin,
stationair toerental schommelt iets meer, motor loopt rustiger en ik heb het id dat ie sneller in toeren stijgt. wat er uit de uitlaat komt weet ik niet maar denk dat je naar 5min ruiken het loodje legt. voor de rest een succes! dus de benzine uit de golf 2 R32 gehaald en alles weer in de VR6 gekiept, nu nog even 2 jerrycans Bio ethanol halen voor in de R32!
|
|||
|
|||
![]() E85 heeft idd een hoger octaan gehalte, hierdoor kan er veel scherper gemapt worden(lees: de voorontsteking kan veel scherper staan) omdat deze brandstof bijna niet pingeld...
Het nadeel is dat de energetische waarde van e85 lager is dan die van benzine, hierdoor moet er +- 20% meer ingespoten worden om dezelfde energetische verbrandingswaarde te krijgen(daarom ook minimaal de chip aanpassen, liefst ook de injectoren en pomp). Deze 20% meer inspuiting merk je in principe alleen in de actieradius van de auto, e85 is rond de 20% goedkoper dan euro 95, dus in je knip ga je het niet merken(met hetzelfde rijgedrag dan...) Nog een voordeel: het is veel beter voor het milieu! Nadeel: het is nog niet overal makkelijk verkrijgbaar(maar daar zit verandering in te komen, bv TamOil is bezig 150 pompstations te plaatsen in NL waar je e85 kunt krijgen). |
|
||||
|
||||
![]() exact bluepower.
heb er al een racepomp in zitten en een benzine drukregelaar, dus geen probleem! tamoil zit hier op 3km dus ook geen probleem. motor blijft ook koeler. heb uhm net getankt met 45L E85. dus daar wordt ie mee afgesteld. de vr6 komt gewoon ook een brandstof drukregelaar op en gaat dan ook prima. Er zijn heel veel mensen op motortalk die zelf zonder regelaar al 30.000km rijden op E85 en die zeggen dat ze toch goedkoper uitkomen omdat in duitsland de E85 op sommige plaatsen 80 cent kost. dus vandaar.
|
||||
|
||||
![]() Liep inderdaad prima vanmiddag bij je, klein beetje schommelen in toerental maar that was it.
Iemand ervaring met een Vitara die op E85 loopt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() dus nu wordt het een Golf 2 R32 E85 mat grijzzz
heb de kms uego ook maar vast op het dashbord gepoot en blauwe lichtschakelaar en blauwe kachelbediening derin geschroefd. nu is dus echt alles ready,
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. Last edited by BeRt_16VT : 10-08-2010 at 22:51. |
|
||||
|
||||
![]() interessant..
rij je ook met een aangepaste map op de vr6 nu? |
|
||||
|
||||
![]() neej, kan wel dan gaat de ontsteking nog vroeger, rijd eerst de rest van de benzine op.
er komt gewoon en externe brandstof drukregelaar tussen zodat ie meer inspuit. map blijft het zelfde.
|
|||
|
|||
![]() Op e85 gaat de motor op de langere termijn niet lekker vinden.
Je moet alles vervangen door aangepaste onderdelen. Brandstofpomp, leidingen, injectoren, druk regelaar, etc. Het is zo schraal als de nete dat spul. Dus het smeert totaal niet, alle membranen leidingen drogen uit, injectoren verteren en ga zo maar door. Dat is ook de rede dat die lijpe BMW M3 met skyline motor erin op het duitse autosport festival de brand in ging. Je kan beter 1 op 4 mengen. Met gewone pomp benzine, kom je alsnog uit op 102 octaan. Meer als zat voor een straatauto lijkt mij. En als de verlijding 100% E85 te groot wordt zou ik zoeken of je additieven bij kan voegen. Want ook zuigers en cilinderwanden slijten als een malle. Gr, Pim Last edited by SjefG40 : 15-08-2010 at 11:33. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En dat klopt dus niet. ik weet dat een hoop mensen dit zeggen. maar het klopt niet. ethanol is net zo slecht voor aluminium als benzine voor kunstof. heb dit allemaal uitgezocht. er zijn namelijk ook bedrijven die een bestaande auto ombouwen naar ethanol. dmv een piggyback ecu word er meer ingespoten en thats it!. er wordt wel aangegeven bij omschakelen naar E85 om bet brandstof systeem zorgvuldig op lekkage te controleren. waarschijnlijk heeft die lijpe m3 een lekkage gehad? in iedergeval bedankt voor je waarschuwing.