![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dit moet hem gaan worden jongens past op golf 3 1.9 d.
http://www.winparts.nl/834/motor/st...rtmotor/0139117 Ik heb de maten allemaal zo goed als mogelijk gecontroleerd met de site hier: http://www.niparts.com/OEM/781C5A/VAG/020911012P.html Geen gezeur met zoeken ,vandaag over al naar toe rijden of gokken dat ik van de week wel een keer tijd tijd heb om naar de sloopt te gaan ![]() En me meisje betaald hem dus dat zit ook wel goed ![]() Allemaal bedankt voor het mee denken ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Die gaat passen, heb ik er ook op namelijk. In principe zou die van jou gewoon met een normale starter moeten starten er is immers niets aan compressieverhouding veranderd. Ik denk.dus dat het probleem of ergens anders zit of in je oude startmotor. Want let wel een dieselstartmotor gaat langszamer rond als die van een benzine. Ik moest er een dieselstartmotor op monteren omdat ik een compressieverhouding van 12.6:1 heb en dat ging m niet worden met een benzinestartmotor.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En die ik had zou 0,95 moeten geven ? dit verschil is dus te over zien ?
|
|||
|
|||
![]() Effe een gek idee.
Je meisje heeft toch ook een 2.0 8v? Nu weet ik niet welk type bak daar achter hangt. Maar starter wisselen is zo gedaan. |
|
||||
|
||||
![]() Mhhhh daar zeg je wat heb ik ook niet aan gedacht
![]() Alleen ik weet niet wat voor bak daar achter hangt mijn kennis met 020 bakken en alle andere is 0
|
||||
|
||||
![]() Ha da's een mooie idd
![]() Lees net dat een aba standaard al 10 op 1 gecomprimeerd is, da's al redelijk hoog voor een motor op carbs zonder klopsensor ![]() Jij met een bewerkte kop en hete nokkenas, dat gaat alleen maar meer zijn nu...
|
|
||||
|
||||
![]() Die van me meisje is idd 1,1KW en ik denk dat hij past
![]()
|
||||
|
||||
![]() Motorblok ondersteunen als je de bouten losdraait he? Voorste motorsteun zit er mee vast!
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat klopt niet Joram.een ABA heeft een std CR van 9,4:1. Lekker bezig nog steeds Peter ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht ook altijd 10:1
Maar die info kwam wel van het internet "Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie" http://forums.vwvortex.com/showthre...0-ABA-spec-list Het regent dat het giet nu ,misschien moet ik me zinnen vandaag op wat anders zetten. En even door bijten ga voor me zelf ook nog een lijstje maken wat te dubbel checken. De tussenas poelie heb ik ook veranderd. Om dat hij er beter uit zag ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
op het www staat idd van alles,maar de enige juiste info is de 9,4:1 die ik zeker weet.daarom worden er ook zoveel omgebouwd naar turbo etc.
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ah da's alleen maar beter dus
![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Door een andere nok een hogere compressieverhouding? En de gebruikte kop is standaard toch? Van alleen vlakken wordt de compressieverhouding hoger. Compressieverhouding is heel goed te doen hoor niets geks aan. Bij 13:1 is een std ontsteking niet echt ges hikt meer. Met 9.4:1 heb je echt geen dieselstarter nodig peter lijkt me dat het probleem ergens anders ligt. blok draait zelf wel soepel zonder bougies? Foutje bij inelkaar zetten van het blok OS zo gemaakt en je zult echt niet de eerste zijn. Anders ontstekingstijdstip checken, tussenaswiel maakt eigenlijk niet echt uit als de rest op tijd staat kun je de ontstekingstoren er zo in zetten dat die goed staat naar cyl.1 en dan boeit het niet of het asje van de oliepomp er niet haaks in staat. Het is wel mooi dat alle merktekens goed staan om te checken maar echt noodzakelijk is het niet als de boel.maar gewoon op tijd staat qua mechanisch.
|
||||
|
||||
![]() Kop heb ik 0,6mm laten vlakken sommigen zeggen dat er wel een 1mm af kan maar goed.
Durf het bijna niet te zeggen maarrrrrrr................................ Ben net een rondje wezen fietsten met me dochtertje en voor je het wist stonden we bij de garage ![]() Tussenas tandwiel er af gehaald dit is trouwens wel de originele van de ABA. Alleen !................................................. ....................... Staan er twee merktekens op ............................... ![]() Eentje met een 0 en T en het gebruikelijke stipje die niet te zien was om dat het tandwiel gespoten had ![]() ![]() ![]() Vandaar dat ik waarschijnlijk.....het merkteken wat ik gebruikte 0 en T niet echt mooi recht voor de krukas tijd stip kreeg. Zie op de foto ik heb het stipje nu duidelijk gemaakt hoeveel dit scheelt. ![]() En welk merk teken op het vliegwiel hou ik nu aan de 0 of het streepje ? ![]() ![]() Mijn nederige excuses allemaal ![]()
|
|||
|
|||
![]() De grote bij het puntje on je bak. Zo staat ievdus niet oke.
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ligt eraan steef.bij de oudere vw blokken geeft de diepe kerf de 6gr ontsteekvervroeging aan,en de 0 dus het daadwerkelijk bdp.
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht ook dat hij op de 0 stond maar Zaterdag ga ik er met nieuwe moed tegen aan.
En ik weet eerlijk gezegd ook niet van welk type motor dit vliegwiel is het is een beruchte afgedraaide http://www.volksforum.com/forum/sho...light=afdraaien en deze heb ik gekocht zonder er bij stil te staan om wat meer info te vragen Kan zo zijn dat er nog wat naar andere zaken gekeken moet worden Gerben ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Auw dus misschien toch...?
|