![]() |
|
|||
|
|||
![]() Die van een golf 3 zijn te lomp vrees ik, golf 2 is dan een betere keus.
Of je neemt een setje zijknippers: Klein, onopvallend, en ook in zwart verkrijgbaar. |
|
||||
|
||||
![]() ja zijn best wel groot ja :s misschien die vierkante zijknipper dan idd niet groot en verkant past goed bij het model golf 2...
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Alleen een beetje te zwak denk ik. Ik zou de knippers lekker laten zitten Golfzilla!
|
||||
|
||||
![]() ik denk dat de knippergaten er ook aan gaan geloven, ga ze denk ik dichtmaken .......
morgen eerst ff kijken hoe die knippers staan in dat grilletje, mocht het tegenvallen kan ik nog altijd van gedachten veranderen. het liefst heb ik een plek waar ze echt niet opvallen die knipperlichten, maar waar ze wel zichtbaar zijn natuurlijk als ze het doen ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk maar naar het project van PoloCoupé. Die heeft de knippers laten dichtlassen en kleine pinkers in de voorbumper gezet. Neem aan dat hij er geen problemen mee heeft gekregen en in belgië zijn de regels net ff strenger toch? |
|
||||
|
||||
![]() hmm dan ga ik toch liever voor de strakke bumpers (ipv met de kleine pinkers erin), ga deze week, wanneer tijd is, nog een voorbumpert (alweer ja
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je kunt ook een bolletje in je koplamp erbij zetten. Je zou eventueel bij de RDW kunnen informeren of dat mag. Aan de plek van je knipper zijn namelijk bepaalde maten verbonden, hij mag bijv niet verder dan een X aantal cm uit de hoek zitten enz enz
|
||||
|
||||
![]() ja precies Marco, heb ze er ook eens voor gemaild of het erbij mag in de koplamp. volgens de RDW moet een knipperlicht een aparte behuizing hebben, of een lichtopbrengst van een bepaald aantal lumen hebben en niet verder dan 15 cm van het breedste punt van de auto afzitten.
Al met al kwam ik er na 3 keer heen en weer mailen niet helemaal uit en heb er toen maar vanaf gezien. Regels waren me te technisch en niet goed te verklaren indien ik er bijvoorbeeld voor aangehouden zou worden. Misschie dat onze RDW man meer duidelijkheid kan verschaffen?
|
||||
|
||||
![]() zat er ook al over te denken om me originele bumper te bewaren voor de keuring, fftjes 4 bouten los en vast en het is gemaakt.......
maarja dan zit je natuurlijk nog met oom agent als ze het niet zo zien zitten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zo dat ziet er echt netjes uit!
voor mij dus ook één graag ![]()
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit die bumper zonder kenteken uitsparing...en de knipperlichten kun je beter erin laten is leuk om weg te werken maar zeker niet praktisch! als je misschien nog donkere knippirlichten zoekt ik heb nog een setje voor je liggen!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ga het navragen/uitzoeken... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en zwarte knippers "verzinken" in de bumper, dus niet meer dat je ze op de bumperbalk moet schroeven en dat ze dieper liggen......maar dat je zegmaar het glaasje egaal in de bumper zelf wegwerkt, dat alles netjes strak is maar dat er toch knippers in zitten. idee???? begrijpt iemand mij ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Dan verzink je ze juist niet. Dat zijn ze nl. al in originele staat.
Maar de glaasjes naar voren halen en de opening er strak omheen? Het idee is cool, maar ik vrees dat je dan een te 'gemaakt' uiterlijk krijgt, aangezien de lens zelf zwart is (bedoel ik niet dat je weer moet overschakelen op een andere lens) |
|
||||
|
||||
![]() neej okeej, zit wel wat in dat het een te gemaakt uiterlijk word dan ja.
ik wacht nog even op Hajee met zijn apk eisen/regels etc mbt de knippers, anders gaan ze dus gewoon dicht. mocht het nu zo streng zijn dan laat ik de knippers maar zitten |
|
||||
|
||||
![]() knipperlichten moeten op niet meer dan 40cm vanaf grootste breedte van het
voertuig, maar pas na 31 december 1997. dus bij jouw auto mogen ze wel verder naar binnen zitten, maar als je ze onder in monteerd lijkt me beter als je ze toch enigszins aan de zijkant zet.. ze moeten wit/ of amberkleurig branden ze moeten knipperen (voor juni '67 hoeft dat niet) ze mogen niet zijn beplakt,gespoten of geverfd ze moeten deugdelijk zijn bevestigd ze moeten goed werken ![]() symmetrisch links en rechts zijn gemonteerd ze mogen voor max.25% zijn afgeschermd door bijvoorbeeld rasters of spijltjes dit bovenste zijn de regels uit het apk boek wat betreft een aparte behuizing of het aantal lumen... dit zijn geen eisen voor de apk. denk eerder dat het met een toelating voor een typegoedkeuring te maken heeft.dat zal ik eens navragen. maar wat de apk betreft kun je ze gewoon bijv. in het onderste grille maken. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() dan zou je knippers moeten kopen die groter zijn dan de knipperlichtgaten en dat glaasje kleiner maken en die erin passen dan zit het perfect!
|
|
||||
|
||||
![]() okeej bedankt Hajee
![]() ![]() bumpert gaat bij deze dus helemaal dicht!!!!!! geen discussie meer mogelijk ![]() de standaard knippers voor originele bumper komen NETJES in het onderste grilletje, alsof ze daar horen. (wel zwarte knippers uiteraard) |
|
||||
|
||||
![]() ok dan gelijk dicht knallen die knippers :p
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
tip: je kunt de glaasjes even matteren, ff iets schuren met waterproof, mat vallen ze minder op dan glanzend. ![]() |