Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 09-10-2012, 12:48
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

Weer kleine update;

Komende vrijdag ben ik weer thuis en ga ik een testrondje rijden met de GTI

Even goed mijn A/F meter in de gaten houden tijdens het rijden, maar dit komt wel goed denk ik
Dit testrondje doe ik om even te kijken of de steunen enz. nergens raken tijdens optrekken (blok kantelt dan natuurlijk) en kijken of ik geen gebreken merk. Dan kan ik eindelijk bellen voor een afspraak op de testbank voor het afstellen
(Testrondje rijdt ik wel met grote poelie, wil nog geen hoge druk in m'n blok hebben met het testrijden :P)
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 09-10-2012, 13:54
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie

Wel filmen he!
Old 09-10-2012, 14:19
Sven-GTI's Avatar

Sowieso Vrijdag komt er een filmpje hier te staan van de testrit
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 09-10-2012, 14:41
Wouter42's Avatar
Forum junkie

Nice, ik ben echt benieuwd kerel.
Old 09-10-2012, 21:10
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Sowieso Vrijdag komt er een filmpje hier te staan van de testrit

Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Old 09-10-2012, 21:42
Sven-GTI's Avatar

Ohwja helemaal vergeten!

Ik heb deze zomer nog een setje BBS RX504 gehaald die eruit zagen alsof ze van de bodem van de zee waren opgevist

Na veel uren schuur en polijst werk (en de harten laten ontlakken en coaten) heb ik een mooi setje wielen voor de GTI

17 inch 7,5j

De foto's waren van toen ik ze net in elkaar had geschroefd. Daarna ook gelijk splinternieuwe BBS naafkapjes erin geplaatst.
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 10-10-2012, 09:07
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

Lekker bezig!
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 08:29
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life

Quote:
Ohwja helemaal vergeten!

Ik heb deze zomer nog een setje BBS RX504 gehaald die eruit zagen alsof ze van de bodem van de zee waren opgevist

Na veel uren schuur en polijst werk (en de harten laten ontlakken en coaten) heb ik een mooi setje wielen voor de GTI

17 inch 7,5j

De foto's waren van toen ik ze net in elkaar had geschroefd. Daarna ook gelijk splinternieuwe BBS naafkapjes erin geplaatst.

nice!
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 11:11
Sven-GTI's Avatar

Even een tegenslag. Ik heb gisteravond en vanmorgen nog test gedraaid met de auto en even gereden.

Nu kwam ik met het probleem dat hij vanaf stationair al behoorlijk druk opbouwt. Dus ik snapte hier geen bal van.

Wat blijkt nu, die hks dumpvalve die ik heb is zo ontworpen dat deze altijd luchtdicht is. Die gaat alleen open bij drukverschillen in de vacuum kamer en dus NIET gewoon op vacuum.

Dit is mooi kut, want deze gaat dus alleen open wanneer je gas geeft/los laat. Ik moet er eigenlijk eentje hebben die altijd openstaat (op vacuum) en pas dichtgaat wanneer de vacuum verdwijnt.
Nu heb ik de dumpvalve er even afgehaald en nu rijdt de auto gewoon goed. Alleen kom ik maar aan een druk van 0,2bar ongeveer met de originele poelie.

Met die dumpvalve erop haalde ik een druk van 0,3bar.
Nu ga ik even kijken of ik deze dumpvalve van binnen kan aanpassen, want weer een andere kopen is dus kut. Deze is splinternieuw... zonde als die weer zou weg moeten, want deze heeft een lekker grote diameter.
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 11:39
Wouter42's Avatar
Forum junkie

Dat is flink balen zeg! Heb je wel wat gefilmd?
Old 12-10-2012, 11:56
Sven-GTI's Avatar

Zal ik zo even proberen, ik ben maar alleen dus moet even m'n camera ergens aan vast tapen :P
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 13:26
Herm Schreurs's Avatar
No personal life

Ik zou de originele G60 gasklep eens terugplaatsen. Doet exact wat jij graag wilt bereiken.
En kop op! Als dit de enige tegenslag is die je tegen gaat komen dan heb je geluk!

Succes!
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 14:16
Sven-GTI's Avatar

Daar heb je zeker gelijk in Herm.

Ik heb ook gewoon de G60 gasklep erop zitten met die vlinderklep, maar daaronder had ik dus als extra die dumpvalve geplaatst.

Alleen heb ik me blind gestaard op de aansluitdiameter van de dumpvalve en niet gekeken naar de werking van dit type
Voordeel is dat je zelf bij half gas ofzo al een dicht systeem hebt dus ook al druk. Bij die G60 gasklep kun je pas druk opbouwen als je gasklep volledig open is.

Misschien iets maken met een trekveer waarbij ik die vlinderklep al bij een kwart-gas volledig dichttrek...

Ik blijf er gewoon mee in m'n maag zitten dat zo'n vlinderklep nooit echt super afsluit..
Dat zal ook nooit kunnen of je moet hem geforceerd echt strak dichtrukken...
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 14:50
Herm Schreurs's Avatar
No personal life

Nogmaals: geen last van gehad. Echt niet, bij 0,7 bar en bij 1,1 bar niet.

Maar je wilt toch ook geen laaddruk in het nul- of deellastbereik? Juist alleen bij vollast of licht opbouwen bij naderen van vollast. Zodra je van vollast af bent wil je geen laaddruk meer.
Maak je om het super-adsluiten niet druk. Je motor goed lopend krijgen en EEN goede laaddrukregeling is belangrijker dan die laatste 0,05bar.
Succes! Ben benieuwd, je bent aardig op weg maar hebt nog een lange weg te gaan.

Wij hebben één vuistregel:
Als je denkt dat je klaar bent, ben je pas halverwege!
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 16:15
Sven-GTI's Avatar

Ik heb de dumpvalve nu aangepast, even uit elkaar gehaald en dat membraan aangepast. Nu werkt hij zoals ik dat wil

De dumpvalve zit op zo'n manier dat hij makkelijk weg te laten is, dus zodra de auto op de bank gaat kijken we wel even wat beter loopt

Ik wil proberen zoveel mogelijk 'kinderziektes' te ontdekken voordat ik naar de testbank ga.

Over die druk gesproken, stel ik wil gewoon rustiger optrekken met gaspedaal op half, dan bouwt de motor geen druk op omdat die vlinderklep nog open staat. Of zie ik dat verkeerd? De vlinderklep zit nog steeds in mijn gasklep, ik heb alleen daarna als 'extra' nog die dumpvalve. Ik kan hem binnen 1 min. verwijderen mocht het nodig zijn.
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 16:22
Sven-GTI's Avatar

Nog een aanvulling, als die dumpvalve echt geen nut heeft laat ik hem weg. Maar na wat research dacht ik dat een compressor motor beter zou reageren met een dumpvalve?
Feller op het gas etc.
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 17:15
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

ik zou die vlinderklep eruit laten en die DV erop laten.zonder DV doet die kompressor niets bij minder als volgas,en ik zelf vind dat geen reet aan.dat is dus de keuze die je moet maken voor jezelf,wil je altijd laaddruk of alleen als je het gas volledig vloert.
Old 12-10-2012, 21:27
Sven-GTI's Avatar

Heb vanavond een aantal kilometers test gereden. Met en zonder dumpvalve. Om eerlijk te zijn rijdt hij zonder dumpvalve beter. Dit kan ook komen omdat hij nog niet afgesteld is.

Als ik nu bij in z'n 3 op zo'n 4000 toeren blijf rijden (met dumpvalve) dan staat deze dicht en blijft druk pompen waardoor m'n auto eigenlijk blijft optrekken. Met de dumpvalve kan ik niet goed een constante snelheid aanhouden.

Nog iets heel raars, vanavond zijn allebei m'n xenon koplampen stuk gegaan :s Echt heel vreemd, eerste de ene en nog geen 2min. later de andere :S:S

Toen even noodgedwongen de lampen van het grootlicht eruit gehaald en op m'n normaal licht gezet en verder geen problemen meer gehad. Ik ga morgen even uitzoeken waar dit nu opeens aan kan liggen. Ook 1 achterlicht doorgebrand :S
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 21:38
Sven-GTI's Avatar

Even over die dumpvalve, het is een heel ander verhaal als bij een turbo, mijn compressor bouwt altijd druk, zelf bij stationair drukt hij al naar de 0,3 bar (met originele poelie) En de luchtverplaatsing is echt heel erg veel. Het dumpvalve geluid is echt oorverdovend, en als ik bijv. bij de 5000 toeren m'n gas loslaat dan blijft het geluid aanhouden omdat hij blijft blazen want de compressor draait gewoon vrolijk met de motor mee.
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 12-10-2012, 21:46
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

Quote:
Even over die dumpvalve, het is een heel ander verhaal als bij een turbo, mijn compressor bouwt altijd druk, zelf bij stationair drukt hij al naar de 0,3 bar (met originele poelie) En de luchtverplaatsing is echt heel erg veel. Het dumpvalve geluid is echt oorverdovend, en als ik bijv. bij de 5000 toeren m'n gas loslaat dan blijft het geluid aanhouden omdat hij blijft blazen want de compressor draait gewoon vrolijk met de motor mee.

ik had het bij mijn oude blokje ook zo zitten,ik vond het prima gaan.als ik het gas losliet ging de DV netjes open,kon er ook gewoon constant mee rijden.lijkt me ook stug dat die op een constant toerental de druk gaat verhogen?
ik had in het begin een veel te grote krukaspoelie,waardoor ik een drukregelaar moest gebruiken,maar dat was waardeloos omdat je dan vanaf 2000 toeren al een halve bar had dus net zolang gezocht/geklust tot ik een poelie had die een mooie drukopbouw genereerde.daarna de drukregelaar afgedopt,en gewoon met alleen de DV gereden,max. druk was toen 0,75.

Posting Rules