![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook maar is wat geprobeerd met een foto van een paar pagina's terug.
Eerste x dat ik lightroom gebruikt heb, vind het persoonlijk geen fijn programma. bij deze ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vond ik in het begin ook. Je moet even je draai zien te vinden. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nice!
Mooie edits zeg. @PretPat: in het begin vond ik het ook erg lastig en omslachtig maar als je je er een beetje in verdiept dan werkt het echt te gek! Heb er een boek over besteld van Scott Kelby en ken nu veel beter de ins en outs. Werkt top!
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]() Hier de beruchte foto van de kever, en het origineel.
![]() ![]() En nog een voorbeeld. ![]() ![]() Zoals ik het zei is dit de eerste keer dat ik met een spiegelreflex werk (vorige week gekocht, een canon 1100d met kitlens 18/55mm). En ook de eerste keer dat ik met lightroom werk (waarmee de foto's zijn bewerkt). Photoshop ken ik al een paar jaar... Quote:
Ik had toevallig zaterdag een setje filters gekocht, en zondag zat er een uv filter op! Maar even over die lens, is dat een aanrader dan? Last edited by maartenn : 26-08-2013 at 19:21. |
|
||||
|
||||
![]() De lens is zeker een aanrader. UV filters worden in 99% van de gevallen meer gebruikt om de lens niet te beschadigen, het heeft vrijwel geen effect op je foto.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja om deze reden heb ik hem ook eigenlijk gekocht... Maar zal ik met die 50mm f/1.8 II lens, echt andere foto's maken dan nu? of hoe moet ik mij dat voorstellen... Last edited by maartenn : 26-08-2013 at 20:16. |
|
|||
|
|||
![]() @ Misha,
die golf 5 hier boven, met wat voor een lens is dat nou geschoten? erg dikke foto! na bewerking dan.. maar toch! Edit, laat maar.. even gedownload en dan kun je het zo zien, handig! een 70/300. ![]() Last edited by maartenn : 26-08-2013 at 20:09. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mooie lens voor weinig inderdaad. Enige nadeel is dat er vrij veel CA is bij f1.8. Zoals bij deze: http://farm3.staticflickr.com/2869/...c557fcb3e_c.jpg
|
||||
|
||||
![]() Klopt inderdaad, is een nadeel van die lens.
Maar trek de paars tinten wat omlaag en het euvel is al verholpen ![]() ![]() ![]() Goed dat je het trouwens even zei! ![]()
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 ![]() 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline Last edited by Herm Schreurs : 27-08-2013 at 09:56. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, je moet er zeker wel rekening mee houden dat je ver van je object af moet staan en door de kleine diafragma zullen niet al je foto's even scherp zijn. Ik heb er nogal veel ervaring mee dat de achtergrond scherp is en het object niet. ![]() Maar, de foto's zullen er zeker anders op worden. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke, maar je hebt dus wel een veel groter scherptediepte verschil als met mijn standaard kitlens? ik begin het al een beetje te begrijpen haha Last edited by maartenn : 26-08-2013 at 20:35. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jazeker! f/3.5 tegen f/1.8 hahaha
|
|||
|
|||
![]() haha ja oke, ja ik ben echt nog een beginner he
![]() De foto's hierboven zijn dus geschoten met zon lens? en wat is er aan bewerkt? of alleen de kleuren/belichting ? |
|
||||
|
||||
![]() In lightroom heb ik bijna alle schuiven wel een andere positie gegeven. De schaduwen heb ik een blauwe teint gegeven, vond dat wel apart staan.
Voor de rest heb ik hem in Photoshop wat scherper gemaakt, door middel van het "high pass" filter. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat ik me afvraag is hoeveel tijd iedereen besteed aan het bewerken per foto (ongeveer)..