![]() |
|
||||
|
||||
![]() kijk van zown tips hou ik.
word aan gedacht, bedankt |
|
||||
|
||||
![]() na 1,5 week mega druk te hebben gehad
![]() morgen middag vrij dus weer aan de slag, wil een heel eind opschieten, dus morgenavond weer fotos ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() pffffff..... jij blij dat de winter net begint
![]()
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() hahahaha jah idd
![]() |
|
||||
|
||||
![]() zo nu gaat het pas echt opschieten (denk ik
![]() ben er tot nu toe zeer tevreden mee ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() kijk eens aan...
dat ziet er erg goed uit... heb je hem binnen en buiten gesoldeerd of alleen binnnen??? als je alleen binnen heb gedaan dan zou ik buiten ook nog effe doen hoor... maar het ziet er zeker goed uit...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat gaat er mooi uitzien! ben benieuwd naar het eindresultaat! :biggrin: |
|
||||
|
||||
![]() heb alleen aan de binnenzijde gedaan.......maar is buiten echt nodig??
word het niet veel steviger aan de buitenzijde door het plamuur, want ik denk dat wanneer ik de buitenkant ook doe, het er niet echt mooier op word (nu heb ik nette naadjes, als ik buitenkant ook doe niet echt meer) ik kan btw de bumper gewoon oppakken aan de ingezette stukken (waar eerst het kenteken vak zat) blijft prima heel ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ok dan het is wel stevig zo te horen...
je moet de naadjes netjes afplamuren zodat je ze niet meer ziet dus plamuren moet je toch... ik zou hem aan de buitenkant ook nog solderen dan heb je zo en zo ook niet meer zo een nette rechte naad die ef kan gaan tekenen na het plamuren en spuiten... mijn ervaring is dat strakke rechte naden af gaan tekenen na gelang van tijd en gesoldeerde scheve kromme naden niet ![]()
|
||||
|
||||
![]() ohw aha, dan zal ik de buitenkant ook nog even doen, wil natuurlijk geen dubbel werk hebben straks.
wat is aan te raden voor schuurpapier, om alles netjes te schuren en in orde te maken (na het plamuren, en eventueel ook ongeplamuurde delen van de bumper)?? |
|
||||
|
||||
![]() ik zou de plekken effe met P120 schuren en dan een kunststof hechtprimer erop spuiten heel dun laagje...
let op die hecht primer is doorzichtig dus lijkt als of er niks op zit en het vervliegt heel snel... als je de hectprimer gespoten heb dan netjes plamuren... de plamuur met een vlak stukje hout netjes glad en strak schuren (stukje hout help heel goed om het strak en vlak te maken) als je vind dat het nog niet goed is nog een keetje primer en plamuur... dit doe je tot je tevreden ben met hoe het eruit ziet... dan de gehele bumper met P 220 schuren... de bumper goed ontvetten... hem helemaal in de hechtprimer spuiten... dan structuur verf aan brenegen eerst op de plamuur plekken 1 laagje... dan de gehele bumper in een laag spuiten zodat ie overal dezelfde strutuur heeft... en als dit goed droog is een schuurpapiertje P 400 er heel licht overheen halen zodat je de grove puntjes in de stuctuur kwijt bent... de bumper afnemen met een droge niet pluizende doek (zeker weten dat ie niet pluist) want anders word je echt gek kan je al die pluisjes van je bumper af pulken... dan de bumper geheel in de zwarte bumper kleur spuiten... afhankelijk hoe goed het dekt moet je een aantal laagjes spuiten beter meerdere dunne lagen als een dikke want die gaat geheid zakken... en dan ja dan ben je klaar...
|
|||
|
|||
![]() Als je de buitenkant gesoldeerd hebt zou ik eerst even de naden afschuren zodat je wat makkelijker kan plamuren. Ziet er verder goed uit!
|
|
||||
|
||||
![]() ik zou de buitenkant niet solderen als het goed vast zit eigenlijk, heb je alleen maar meer werk om het weer glad te krijgen straks en zoveel hoet het nou ook weer niet te houden
|
|
||||
|
||||
![]() ja maar als je de buitenkant niet soldeerd heb je veel kans dat je naderhand op die plekken aan de buitenkant de rechte lijnen weer gaat zien in je mooie strak maak werk en dat wil je helemaal niet...
|
||||
|
||||
![]() neej pcies, doe het liever in 1 keer goed, dan dalijk erachter komen dat het pruts werk is........en als het het beste is om de buitenkant ook nog te solderen doe ik dat maar dan.
|
|
||||
|
||||
![]() Dit is echt een super project!!!
|
||||
|
||||
![]() heb net de naden aan de buitenkant dicht gesoldeerd, heel de bumper is er een stuk steviger op geworden, in de hele lengte veel "stugger" dus het heeft wel nut gehad.
er kan nu geschuurd worden en geplamuurd............ |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd! ben benieuwd naar het resultaat
|
||||
|
||||
![]() vandaag de binnenbalk erin gemaakt, nu kan er helemaal niks meer gebeuren nu de balk erin zit
![]() nu de balk erin zit kan ik ook niks meer beschadigen NA het spuiten, als ik dan die balk er nog in moest frotte, schuren gaat ook beter omdat nu niet zown los flubber ding meer is. (dat waren weer de vorderingen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Waar plaats je nu de knipperlichten?
|