![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() OP MIVW..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rolling in the Rain..!!! Last edited by R.C.G60 : 13-07-2009 at 17:40. |
|
|||
|
|||
![]() @ rene..
Bijna... Flying throw the rain hehe ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit henk
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen zondag dus eindelijk naar Vliegveld Valkenburg MIVW gereden........
Vraag niet hoe we er zijn gekomen........af en toe eens vliegend over wat hobbels en gaten in de wegen/snelwegen,maar we hebben het gered. Eigenlijks is het niet te doen om zo laag te rijden. Vanaf de buitenkant zou je niet zeggen dat de caddy extreem laag ligt als je naar de voorbumperlip kijkt.......maar schijn bedriegt als je onder de caddy naar de draagarmen kijkt. Heenreis in de regen naar MIVW geweest en ondanks het slechte weer super vermaakt en met veel mensen gesproken/leren kennen en leuke reacties gekregen. Wat betreft de sticker (airride is for pussy's) is gewoon voor de gein als leuk idee,maar niet met een negatief bedoeling ofzo... Rijd namelijk zelf natuurlijk ook met air op mijn mk3.... Ben zelf zeer tevreden over het uiterlijk eindresultaat,maar om zo laag te blijven rijden is geen optie bij ons met alle drempels.Op vlakke wegen met beetje bolling in de weg en brug overlappingen van asfalt op snelwegen is al niet eens te doen. Het lijkt heel mooi maar helaas niet pracktisch om dagelijks mee te rijden en normaal van punt A naar B te rijden. Wat betreft de 16inch verbreed staal met fluoriserend oranje rand erin,krijg ik veel mail/pm/pb met de vraag of ik ze ook wil verkopen. Maar bij deze,...........wat ook al voorheen in het topic stond beschreven is dat deze velgen worden behouden en ideaal zijn voor wintermaanden. Velgen zijn nieuw en matzwart gepoedercoated,en als ik later zelf weer moet kost het me weer meer geld om een nieuwe set te maken dan dat ik ze zal verkopen. De 14inch staal zal in zomermaanden onder de caddy gebruikt worden en gaan daarna op zolder bij de rest van de verzameling velgen....... Vandaag nog even nieuwe wiellagers bestellen en aan beide achterkanten vervangen. Hier nog wat foto's van afgelopen weekend,...........nogmaals iedereen bedankt voor leuke/positieve reacties en voor degenen die foto's hebben gemaakt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by henkwassenaar : 14-07-2009 at 13:00. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanx voor nice picture...... Klopt je reed voor me aan, richting stoplichten aan het einde van de middag.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Yep dat was ik idd!!!
|
|
||||
|
||||
![]() Vandaag nog 3 nice pictures gevonden......:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bliksem Henk, ziet er puik uit, klasse hoor.
|
||||
|
||||
![]() echt zo vet dit.....
![]()
|
||||
|
||||
![]() Complimenten, ziet er goed uit.
Jouw wagens zien altijd super uit en zijn dan ook nog eens motorisch "stevig" aangepakt ![]() Heb de caddy op mivw goed bekeken, zag trouwens dat je na afloop nog langs kwam gereden en naar de Caddy (zwarte met Schmidt velgen) van een kameraad van mij aan het kijken was. ![]() Maar wat ik wilde vragen, rij jij nog met je originele versnellingsbak met dat vermogen ? Ben namelijk bezig om een TDI in mijn mk2 te leggen waar ik ongeveer een 160pk uit wil halen. Weet niet voor welke bak ik moet gaan en of die het koppel aankan. Grtz Roger
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanx for compliments.......... You've got pb |
|
||||
|
||||
![]() pb terug
![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo na MIVW heeft de caddy enige weken stilgestaan in mijn loods.
Even de onderkant op de brug bekeken na een weekend rijden...... Heb besloten om de 14" alleen voor meetings te gebruiken. Ook omdat er eigenlijk zo laag niet mee te rijden is op geen enkel wegdek... Heb nu tijdelijk de orriginele 14" velgen weer gemonteerd. Ben nu bezig om de 16" verbreed staal te veranderen,omdat ik een oranje loopvlak gedeelte mooier vind dan geheel zwart. Begin de velgen te zwart te vinden en wil er een onderbreking in maken met dezelfde kleur,en hopelijk zal dit mooier gaan staan. Daarom besloten de buitenrand in kleur te spuiten net als de caddy. Alles weer afgeplakt en nieuwe blauwe afplakranden aangebracht en alvast in primer gespoten zodat deze week de kleur er op kan. Even afwachten of de oranje striping er af moet of niet.....en mabey laat ik deze wel zitten. Ook binnenkort maar eens de wielkasten zelf laten uitrollen en iets verbreden en gelijk alles opnieuw spuiten. Hoofdzakelijk gaat het alleen maar om de achterkant ivm aanschafen wielkasten in banden... Bij deze de foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag maar besloten om gelijk bezig te gaan met de wielkasten..
Heb de achterste wielkast rand eerst naar binnen toe gerold en daarna het geheel tussen de 10mm en 15mm naar buiten gerold. Niet extreem maar mooi beschaafd en netjes. Ik heb geprobeerd om het gelijk zo strak mogelijk te rollen,maar het moet later toch nog strak gemaakt worden. Mijn banden slijten met orriginele wielkast randen heel erg,omdat het een vrij brede scherpe haakse rand is.......wel een keiharde dubbele rand.....maar ben er nu van af. Morgen de andere achterste wielkastrand en daarna ook gelijk maar de voorste 2 wielkasten omrollen. Ben nu toch 1x bezig en het grootste gedeelte van de caddy word opnieuw en misschien wel helemaal gespoten. Zitten wat kleie plekjes op de caddy her en der....... Gelukkig zijn de voorste wielkasten minder hard en breed zodat deze makkelijk naar binnen gerold kunnen worden. Hierbij hou ik het bescheiden en rol alleen de rand naar binnen en lichtjes het geheel misschien een beetje naar buiten. Vandaag ook nog de 16" velgen oranje gespoten en kunnen hopelijk zo snel mogelijk er weer onder gemonteerd worden. Foto's zullen volgen: |
|
||||
|
||||
![]() Zo het eerste resultaat van beide wielkasten is klaar.
Toch een beetje breder geworden dan vooraf was gepland,omdat de 2e wielkast waar ik mee bezig was iets breder was omgerold dan de ander. En moest daarom de andere wielkast weer gelijk zien te krijgen.... Vanavond bezig met de beide voorste wielkastranden.Deze zullen ook iets breder naar buiten gerold moeten worden dan alleen het randje naar binnen laten rollen. Dit om enig gelijkenis te krijgen in wielkastranden voor en achter.... Gister met de spuiter overlegd wat er verder aan de caddy gaat gebeuren: -zijlijsten gaan eraf -vw logo achterklep verwijderen -antenne achterklep verwijderen -wielkastranden verder strak maken -complete caddy word overgepoten buiten en binnen Ramen demonteren en laten coaten of folieen. Bedoeling is wel om dezelfde kleur caddy te houden met misschien een heel klein beetje andere oranje tint te nemen door iets door het blanke lak heen te doen. Motorruimte blijft gewoon zo omdat deze al helemaal netjes en schoon genoeg is. Bij deze alvast wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() blijft een super kleur, blijkt wel weer dat oranje wel degelijk mooi kan zijn.
|
|
|||
|
|||
![]() Hallo Henk Wassenaar,
Mooie caddy!!! Ik rij ook een caddy en ben volop bezig. Ik zoek nog een engels achterlicht maar kan die nergen vinden, dus mijn vraag is hoe bent u er aan gekomen? Kan u er nog 1 krijgen of heeft u er nog 1? Ik hoop op een bericht terug! Groeten Remco de Vries |
|
||||
|
||||
![]() Netjes Henk! Ben benieuwd hoe die wielen gaan staan zonder tape.
![]() Waar ga je de auto laten spuiten? En heb je eerdere ervaring met deze spuiter? Ben zelf ook nog op zoek namelijk...
|
||||
|
||||
![]() Gister bezig geweest om een van de voorste wielkasten uit te rollen....
Dat scheelt dag en nacht vergeleken met de voorkant met de hardheid van het staal/ plaatwerk.... Eerst het randje naar binnen gerold en de velg gepast...... Daarna toch maar de voorste wielkast ook naar buiten omgerold... Tijdens dat ik met de voorkant bezig was en de krik gemonteerd stond op de voorkant kon je duidelijk zien dat de achterkant wel mooi ver en diep in de wielkasten kan zakken en nooit meer zal aanlopen met de band. Heb nu ruimte gecreeerd tussen wielkast en band,en weer ruimte over om voorkant 25mm te laten zakken.Heb nog 53mm schroefdraad aan voorzijde over dus dat kan makkelijk. Heb de achteras op maximaal nog eens 4cm verlaagd,maar vind persoonlijk dat er nog te veel ruimte tussen band en wielkast zit.......Dus weer een probleem erbij en een oplossing zoeken hoe de achteras nog lager kan. Ben nu bezig op zoek naar een leuke vw daily voor erbij zodat de caddy in de loods kan blijven staan en niet steeds afhankelijk ben van mijn vriendin haar lupo als ze naar het werk moet. Bij deze weer een updat met wat fotos: Achterkant verlaging met krik eronder aan de andere kant ![]() ![]() Voorkant randje naar binnen gerold en geheel naar buiten getrokken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verschillen tussen originele en gerolde wielkastrand voorzijde ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hey Remco....Thanx Deze achterlichten zijn gewoon te bestellen bij elke vw dealer in nederland. Als je maar aangeeft dat je een engels achterlicht moet hebben...dan moet alles goed komen. |