![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mmm, dat wordt nog even testen dan
![]() Om op m'n xenon terug te komen, ik kon het niet laten om net even de garage in te gaan. Dus ik even die ballasten enzo uit de auto gehaald en de xenon zo los op een accu getest en ze doen het weer. Maar die draden die vanuit de ballast naar de xenon gaan worden behoorlijk heet, het rubber is zelf al beetje gesmolten :S Ook wordt die ballast erg heet dus denk dat ze thermisch zijn uitgeslagen. Wel een beetje vreemd want dit is nooit zo geweest :S
|
||||
|
||||
![]() Net weer even info gevonden waar ik blij van word
![]() Mijn compressor draait nu zo'n 8800 toeren bij 6500 motortoerental. Ik krijg nu een druk van zo'n 0,35 bar / 0,4 bar. Ik was bang dat een kleinere poelie (67mm is het kleinste wat ik kan gaan) zou kunnen zorgen voor veel extra druk. Ik was bang dat ik dan nog maar 0,6 bar zou halen. Maar... net even info gevonden van drukken/poelies etc. op een mercedes slk 230 (dus de 2,3 liter) waar zo'n compressor origineel gemonteerd zit. Deze compressor draaien daar origineel op 11.000rpm en halen dan 0,45bar (net iets meer dan mij) Maar bij 14.000rpm (waar mijn compressor op gaat draaien) halen ze 0,92bar. Bij 3000rpm meer van de compressor bij het dubbele aan druk.
|
|||
|
|||
![]() Ziet er leuk uit! laat graag idd wat foto's zien van je bak als je de bouten erin gaat zetten! Moet ik namenlijk ook nog doen ! succes verder!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goed van je dat je eerst de bak ook nog aan pakt...zou zonde zijn als ie op de bank ploft...
![]()
|
|
|||
|
|||
![]() hmmm die kabelgeschakelde hadden dat prob nietzo blijft wel heel....mooi project me maat heb een 2800 v6 ford met compressor gebouwd in een necaf werkt ook supert
|
|||
|
|||
![]() hmmm die kabelgeschakelde hadden dat prob nietzo blijft wel heel....mooi project,en huisvlijt erg gaaf ik vind et super nu al
me maat heb een 2800 v6 ford met compressor gebouwd in een necaf werkt ook supert
|
||||
|
||||
![]() Double vision?
V6 compressor in een nekaf? gewaagd ![]() Maar die klinknagels gaan vroeg of laat ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Bij de VW vertelde mij (oude) monteurs dan vroeger zelfs originele vr6'jes hier last van hadden als je er flink mee ging scheuren. Klinknagels braken gewoon af.
Bij 'normaal' gebruik zouden ze het nog wel even vol kunnen houden, maar 'normaal' rijden komt niet echt in mijn woordenboek voor ![]()
|
||||
|
||||
![]() als die toch open is gewoon mee nemen indd!
![]() nice project!
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Ik zal straks even foto's posten van het begin.
De bak ligt er nu af en al een deel open. Heb er nog speciaal een dop voor moeten bestellen en passende/degelijke poelietrekker. Denk dat ik er misschien gelijk een hele how-to van maak. Voor mensen die het ook eens zelf willen doen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Helaas kun je de bak alleen versterken door andere tandwielen te gebruiken.
De boutenset is sowieso een must, origineel VAG of ARP maakt niet uit. Als je >290Nm hebt EN voldoende teactie gaat de 2 of de 3 eraan. Dus zorg dat je niet te brede banden hebt zodat er een beetje slip op kan treden. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Dat is een super-idee!! Denk dat er genoeg mensen zijn die graag hun bak willen reviseren, maar niet weten hoe en wat..
En het uitbesteden net te duur vinden(of juist het zelf willen doen om het te leren). Goed bezig!! |
|
||||
|
||||
![]() De bak ligt nu helemaal uit elkaar. Heb een stel foto's genomen en die moet ik nog even uploaden.
Nu alles nog schoonmaken en inspecteren. Banden heb ik nu 205 breed (getrokken bandjes ![]() Ik zit nog een beetje te twijfelen wat ik met die tandwielen doe. Ik weet ook niet waar ik prijzen/lever adressen kan vinden voor andere tandwielen/sterke tandwielen. Nu ben ik wat research gaan doen naar het reviseren van de 02a bakken en kom ik ook nogal eens tegen dat mensen die synchromesh weglaten? Ik weet niet wat hier het voordeel van is, want dan krijg je toch meer 'tanden poetsen'?
|
||||
|
||||
![]() De bak
![]() Deksel en 5e versnelling eraf ![]() Versnellingsbak gesplitst ![]() Tandwielen eruit ![]() Differentieel eruit ![]()
|
||||
|
||||
![]() VWMK2DRIVER even vragen, die weet hoe je een bak aanpast
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Heb ik idd al contact mee gehad, hij kan mij ook de boutenset, afdichtingen, lagers en versterkte koppeling leveren.
Ben er alleen nog niet over uit wat ik met de tandwielen doe. Aangezien tandwielen behoorlijk duur zijn.
|
||||
|
||||
![]() kan frank je ook niet iets leveren op dat gebied dan?
heb mijn bak daar laten reviseren en aanpassen met boven genoemde punten als ook de tandwielen ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() net je hele topic eens door gelezen en echt nice!
dit wil ik ook ooit wel, moest dit gaan ivm keuring (moet wss oldtimer zijn dan xD) kutland Be. sterk bezig! wil ik eens zien en horen ze ![]() ben eigenlijk vooral benieuwd hoe het blok het er vanaf gaat brengen,, ![]() hoelang vooral :p véél succes verder! |
|
||||
|
||||
![]() Kl*te regels in belgie
![]() Hoe zit het daar eigenlijk ik met mijn auto daar ben, kan ik dan ook bekeurt worden voor m'n geluid etc.. Ik ben namelijk erg vaak in Antwerpen te vinden, dus straks ook met m'n auto als hij klaar is.
|
||||
|
||||
![]() geen zorgen over maken je hebt een nederlands kenteken dus jij moet gekeurd worden in nederland
als de politie hier over iets twijfelt kunnen je ze meeneman naar de keuring maar daar kunnen ze met jou niks gaan doen |