![]() |
|
|||
|
|||
![]() haha, maar ben wel benieuwd naar hoeveel vermogen en koppel die motor van stijn nou uiteindelijk heeft gekregen, verder ziet er netjes uit
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Yep, inderdaad bij Frami om de hoek!
|
||||
|
||||
![]() Wanneer komt deze te koop? zoek nog een leuk dieseltje
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een turbovraagje. Kan je een watergekoelde turbo van een sb-motor zo overzetten op een jr-motor waar standaard een grote turbo opzit. Ik heb een stukgelopen sb-motor maar omdat ik geen zo'n motor vond heb ik dan een jr-blok gekocht. Het jr-onderblok met gtd versnellingsbak zit er al in. De cilinderkop wordt voorzien van gtd verstuivers. De gtd dieselpomp word overgezet. Dus ook de turbo en intercooler wilde ik overzetten. Nu zie ik dat op een sb-motor een soort opvoerpompje zit dat verbonden is met de turbo. Daar zie ik geen enkel probleem in om over te zetten. De turbo kan ik ook overzetten maar dan heb ik een leiding over dat niet op het blok past. Aan de achterkant van de sb-motor zitten 3 ronde plaatjes waarvan de middelste voorzien is van een koppeling waar een turboleiding naartoe gaat. Bij het jr-blok heb ik dit niet.
Hoe valt dit op te lossen. Alvast bedankt op voorhand
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er is hier ook een gedeelte waar je technische vragen kunt stellen. Die leest iedereen hier wel, en heb je meer kans op succes! |
|
||||
|
||||
![]() Die 'opvoerpomp' is een electrische extra waterpomp die zorgt voor goede koelwatercirculatie door de watergekoelde GTD turbo. De retour zit aangesloten op een vriesdop achterin je blok. Deze doppen kunnen uit het blok (zitten geklemd) echter lukt dit vaak niet zonder ze dan kapot te maken of in ieder geval te verbuigen.
Bij VW hebben ze de 'vriesplug' met waterslang aansluiting echter nog wel in 't programma staan: 035 103 111 B (prijs: ongeveer een tientje). Ik zou zeggen: juiste plug uit het JR blok peuteren en bovenstaande plug bestellen bij VW.
|
||||
|
||||
![]() Als je dit dan terug monteerd zal dit dan niet gaan lekken? Dus gewoon met een schroevendraaier de plug uitpeuteren en nieuwe dop met aansluiting erin duwen, kloppen?
Gelukkig weet mr. Konings alweer raad op een van mijn vragen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ze zitten geklemd, in principe kun je zon dop met wat beleid er netjes intikken. Als je van te voren de opening in het blok netjes schoon schuurt zal het ongetwijfeld goed dichten.
|
||||
|
||||
![]() is het niet zo, dat je hem aan 1 kant naar binnen kan tikken, zodat de andere kant naar buiten draait? en je hem er zo met een tang uit kan trekken?
|
||||
|
||||
![]() Is de Golf einde oefening? Zie allemaal Golf 2 spul in V&A..
![]()
|
||||
|
||||
![]() Yep, einde Golf! Auto was echt slecht aan het worden en is helaas tot oud ijzer verklaard.
Blok + alle go-fast parts zijn uiteraard bewaard en zullen verder leven in een andere auto ![]() NIEUW carter, zuigers, cylinderkop en turbo liggen klaar om met frisse moed weer meters koppel en kilometers zwarte rook te produceren ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() heb je al een nieuwe buitekant voor je "go fast" spulletjes op het oog ?
gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() Hey Stijn, ik neem aan dat de onderdelen nu wel van toepassing komen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Komt me bekend voor een caddy met gele achterkant....
|
|
||||
|
||||
![]() Ach is vast niet lang geel meer.....
![]()
|
||||
|
||||
![]() dat kan heel goed; http://www.volksforum.com/forum/sho...?t=34087&page=3
|
|
||||
|
||||
![]() Maar als stijn de jouwe heeft zal hij hem dus gaan omkeuren naar diesel?
|
|
||||
|
||||
![]() yup
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jammer dat de auto nu echt op is ![]() ![]() heeft zijn beste tijd wel gehad. grtz.