![]() |
|
||||
|
||||
![]() Op belgisch grondgebied geldende belgische wetten, net zoals inworthersee de oosterijkse wetten gelden. Men kan je auto niet inbeslag nemen maar wel beboeten ivm teveel lawaai of wielen/bandenmaat wat er niet op mag.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Hier het differentieel. ![]() Hier als deels uit elkaar ![]() Komend weekend even de klinknagels eruit halen en de rest van de bak inspecteren. Dan lijstje maken van de onderdelen om te bestellen, alles er weer inbouwen en klaar ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
"Even" de klinknagels eruit halen ![]() Zorg maar voor een goede boor en veel geduld. Lukt goed hoor maar is wel een bom werk!
|
||||
|
||||
![]() Tis makkelijker als ze al los onderin liggen ja
![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Ik doe het altijd met de kolomboormachine, gaat prima.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb altijd in de vliegtuigbouw/onderhoud gewerkt
![]() Aangezien vliegtuigen bijna volledig geklonken zijn heb ik aardig wat ervaring met klinknagels verwijderen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nice! Goedzo, ben benieuwd naar de foto's. Tof dat je het zover zelf wilt doen, complimenten!
|
||||
|
||||
![]() Het is m'n allergrootste hobby. Ik kan het allemaal wel uitbesteden maar zo leer ik het zelf natuurlijk nooit
![]() Ik heb 1 klinknagel eruit gehaald om even te proberen ( ik had geen tijd meer voor de rest) en die ging aardig makkelijk. Ik heb een speciale borenset voor hele harde metalen. Dit zijn boren waarvan die punt een harde bijtel is. Dit gaat als een mes door boter ![]() Met deze boren kan ik zelfs afgebroken boren of tappen uitboren ![]() Even als aanvulling, ik heb in de loop van de jaren een behoorlijke gereedschap collectie opgebouwd. En als ik iets niet heb schaf ik het ook gelijk aan. Goed gereedschap is het halve werk. Dit maakt het sleutelen aan m'n auto ook een heel stuk makkelijker.
|
||||
|
||||
![]() Even als aanvulling, ik heb in de loop van de jaren een behoorlijke gereedschap collectie opgebouwd. En als ik iets niet heb schaf ik het ook gelijk aan. Goed gereedschap is het halve werk. Dit maakt het sleutelen aan m'n auto ook een heel stuk makkelijker.
dit komt mij heeeeel bekend voor ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja toch, het meeste gereedschap is eenmalig aanschaffen en gaat een leven lang mee. Zo heb ik voor de versnellingsbak weer een grote torxdop aan moeten schaffen om de bouten van de 5e versnelling eraf te krijgen en een poelietrekker die mooi onder de tanden van de versnellingen pasten ![]() Net zoals een tijdje geleden de 12 kant torx voor de homokineten op de versnellingsbak en die kopbouten van een vw motor ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Z hoor ik het graag, je wilt wat dan moet je er ook wat voor doen!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Aaaah, die hebben goeie boortjes ja ![]() #Fokker Services# ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jij snapt hem ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nog even advies gevraagd aan mensen die dit volgen.
Momenteel heb ik het volgende uitlaatsysteem; supersprint spaghetti spruitstuk --> originele katalysator --> supersprint middendemper (freeflow) --> remus einddemper. Nu zit ik te twijfelen om alleen de katalysator weg te laten (1x per jaar terug voor de keur) en de rest zo te laten. Een ander uitlaatsysteem gaat weer behoorlijk geld kosten en deze is eigenlijk nog zo goed als nieuw ![]()
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() Last edited by Sven-GTI : 08-11-2012 at 16:22. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb er ook de bedrijfsschool gedaan, met veel plezier gewerkt ook ![]() Ik heb iedere dag nog profijt van die opleiding ![]() Als je een halve staart van een KLC F100 hebt leeg geboord dan snap je wel hoe het moet ![]() Ontopic; ik zou een katvervanger monteren, maar een met demper, EPS levert die geloof ik ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Dat van het gereedschap kopen komt mij ook zeer bekend voor. Goed gereedschap is het halve werk.
Fokker Services Woensdrecht komt mij ook zeer bekend voor. Ik heb daar een half jaar stage gelopen bij de afdeling Damage Assesment voor mijn HTS WTB opleiding. Ontzettend veel geleerd van het ontwerpen van reparaties die buiten het SRM vielen. Ontopic. Hoe oud is je kat die er nu onder zit? Na 10/ 15 jaar doet die toch niet zo veel meer. Ik zou overwegen of in ieder geval informeren om voor een racekat te gaan. Je hebt dan ook geen gedoe met de APK. Persoonlijk vind ik dat mijn auto altijd zo zonder sleutelen naar de APK moet kunnen. Ik snap echt niet dat sommige mensen een week voor de APK heel der auto moeten terugbouwen en daarna weer een week sleutelen om het weer te krijgen zoals daarvoor. Als je uitlaat dan tot net na de kat al in orde is, dan kun je de rest eventueel later altijd nog gemakkelijk vervangen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies. Dat ombouwen is klote voor apk. Ik deed t vroeger zelf ook masr al gaande leert men. Ik zou ook voor een race-kat gaan. Zelf heb ik een mk1 dus dat is iets makkelijker met apk en co meten ![]() Last edited by Johan1982MK1 : 09-11-2012 at 09:44. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dus dat probleem dat ik voor de apk altijd m'n auto moet verbouwen
![]() Omdat alle garages hier in de buurt altijd zo'n superhoge brug hebben ben ik genoodzaakt m'n auto altijd weer helemaal superhoog te schroeven. Ook m'n spoorverbreders moeten eronderuit omdat m'n banden tegen m'n wielkasten lopen. En m'n katalysator dus elk jaar. Mijn kat is nog steeds de eerste (dus vanaf de fabriek). En hij werkt nog wel, want zonder was mijn CO2 veel te hoog. En met kat was de CO2 superlaag. Racekat is niet echt goedkoop. Staat nog wel op m'n verlanglijst, maar voorlopig blijf ik maar even wisselen ![]() M'n versnellingsbak gaat ook een stuk duurder uitkomen dan ik dacht ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja idd. Ik ken het de kosten e.d.. Tis dat ik een mk1 heb maar anders zou ik de prioriteiten ook ergens anders leggen dan bij een race kat. Ik heb er gwn lekker makkelijk een groep A onder gezet vanaf de motor
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Maar nog even over de uitlaat, want er zijn altijd nogal verschillende meningen over de uitlaat-diameter.
Ik heb nu dus de originele diameter (55mm binnen diamater). Zou dit nu echt veel schelen om te vervangen voor een grotere diameter? In principe is de hele uitlaat nu free-flow. Even een met paint een tekening gemaakt van mijn huidige uitlaatsysteem ![]() ![]()