Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-05-2004, 21:41
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Euh, dacht te zien dat ze allebei voor de druk waren? 1tje voor de lage en de andere voor de hoge?
Zeg maar de witte en de bruine (of blauwe, whatever)



Nee, ééntje is voor de oliedruk, dit is als je naar de motor kijkt de achterste, deze heeft voor zover ik weet een schakeldruk van 1,8 bar, de ander meet de olietemperatuur, das de voorste.
De tweede oliedruk sensor zit aan de zijkant van de cilinderkop, deze heeft een schakeldruk van 0,3 bar

Je kan trouwens de juiste sensor herkennen aan de kleur van het deel onder het stekkertje......
Reply With Quote
  #22  
Old 23-05-2004, 18:31
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

En sinds gisteren doet de MFA ook niet meer aan olietemp-weergave.....
sensorsucks!
Reply With Quote
  #23  
Old 30-05-2004, 07:01
Nyts's Avatar
Nyts Nyts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 7
Default

Ff massaknooppunt op de cilinderkop nakijken of daar nog alle draden goed aan vast zitten. Als die niet goed zitten wil de MFA nog wel eens apart doen over de olie-temp. Of er wordt nix aangegeven, of de olietemp is altijd 160...
Reply With Quote
  #24  
Old 19-08-2004, 17:11
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

Quote:
Originally Posted by Nyts
Ff massaknooppunt op de cilinderkop nakijken of daar nog alle draden goed aan vast zitten. Als die niet goed zitten wil de MFA nog wel eens apart doen over de olie-temp. Of er wordt nix aangegeven, of de olietemp is altijd 160...



ik had een keer onder het rijden de olietemperatuur op 204 graden staan, meteen auto uitgezet, bleek de massa stekker op de kleppendeksel te zijn losgetrild,vastgezet en probleem opgelost
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #25  
Old 19-08-2004, 17:40
golf1gtd golf1gtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 65
Default

mijn gtd type 1 had ook geen oliedruk, lampje ging pas aan als de olie warmer was dan 70 graden celsius, en bleef dan aan.... maar als de oliedruk echt te laag is moet er ergens wel wat zo uitgehold zijn, dat je iets moet horen, of nog erger, hij begint te roken en te veranderen in een oliebootje, maar hier heb ik je niet over gehoord, dus het zal niet ernstig zijn, bij mij hoorde je dus de pompaslagers, grrr omdat het blok eruit moest gelijk alle pakkingen en koppeling nieuw.

bij oudere dashoards zeker types 2, gaat er achter in je klokje nog wel es wat kapot aan de printplaat, zo blijft bij bij me koelvl. verklikker altijd branden, alles gecheckt, en meten is weten, dus het ligt aan mijn klokje en deze is van een type 2 gtd.

succes
Reply With Quote
  #26  
Old 19-08-2004, 17:42
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Bij een 16v zitten er 2 sensoren voor op het blok op het oliefilter, de voorste is wit met de gele draad en de achterste is een zwarte met een blauw zwarte draad. Het zijn niet meer dan "schakelaars" naar massa. de ene is een "maak" contact en de ander is een "breek" contact. Met een multimeter kun je ze dus naar massa doormeten met de motor uit en met de motor aan. De sensor van de olietemp. zit bij een 16v achterop de cilinderkop, net om de hoek bij de ontsteking en is voorzien van een groen/zwarte draad. Zat de topic net telezen en moest dit even kwijt.

p.s. de oliedruk controle schakeling op het tellerhuis wil ook nog weleens kapot gaan.
Reply With Quote
  #27  
Old 19-08-2004, 17:49
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

**ik heb het al gevonden, sorry**

ff domme vraag, maar hoe demonteer je het tellerhuis, voordat ik de halve auto weer uitelkaar heb liggen. Zo op het eerste gezicht zie ik geen duidelijke schroefies.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 22-08-2004 at 00:14.
Reply With Quote
  #28  
Old 20-08-2004, 00:47
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
ff domme vraag, maar hoe demonteer je het tellerhuis, voordat ik de halve auto weer uitelkaar heb liggen. Zo op het eerste gezicht zie ik geen duidelijke schroefies.


Maak ff een nieuw topic aan, dit is off-topic
Reply With Quote
  #29  
Old 22-08-2004, 17:24
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

16V op het oliefilterhuis 2 druksensoren een zwarte en een witte met een blauwe en een gele draad (welke hoge druk en welke lage druk is weet ik niet maar staat op de sensor zelf).
8V op het oliefilterhuis een druksensor (hoge lijkt me logisch) en een temperatuursensor en op de cilinderkop nog een druksensor.

Er is heel vaak gezeik met dat oliedruklampje, ik heb bij mijn golf ook alles vervangen: 2 sensoren complete motorkabelboom complete dashboardkabelboom en uiteindelijk 3 klokkenunits en nu is het over. De enige permanente oplossing is hjet lampje en de zoemer eruit slopen en een afleesbare oliedrukmeter in de auto monteren.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum