Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2015, 17:47
RedGolf2 RedGolf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 4
Default Golf 2 vraag subwoofer installeren i.v.m bekabeling

Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een subwoofer gekocht en wil deze graag inbouwen in m'n golf2 , ik wilde vandaag de kabels gaan leggen maar kwam erachter dat hij helemaal geen kabelgoot heeft. Ik zat al te denken om de bekabeling dan maar onder de stoelen en matten te leggen. Iemand die hier een betere oplossing voor heeft?

Ook vroeg ik mij af waar je de kabel van de accu naar de kofferbak het beste door kan duwen de cabine in aangezien hiervoor weinig plek is, of ik moet al iets over het hoofd hebben gezien.
Helaas zijn er weinig dingen hierover te vinden bij een golf 2. Hoop dat iemand kan helpen ,bij voorbaat dank.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2015, 17:53
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Denk dat er genoeg mensen zijn die dit al aangesloten hebben, als je alles netjes onder je tapijt kan weg werken en je deur lijsten? onder je achterbank door?


Je kan hem vast wel door je schutbord heen duuwen, tip: steek er een breinaald vanaf motor doorheen, kabel binnen eromheen tape(n), en dan terug trekken vanaf motorruim!

Succes.
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #3  
Old 04-01-2015, 18:20
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Ergens vlak boven je pedalen is een doorvoer naar de motorruimte, kabels gewoon onder het tapijt door leggen langs de zijkanten tot in de kofferruimte
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2015, 19:55
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Bij mijn jetta ligt er aan de bestuurderszijde onder de mat. (Onder die plastic dorpel strips) een bundel kabels die naar achter gaan.
Deze zijn bevestigd op de bodem/carosserie met plastic clips.
Hier kan de voedingskabel en remote voor de versterker prima bij onder liggen.

De signaalkabels zou ik langs de andere zijde leggen in verband met storingen van de voeding, volgens mij zijn die clips ook daar aanwezig
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2015, 20:04
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Ik sluit me helemaal bij VwGolfMK2VW aan.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2015, 20:51
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Ow ja, voor de voedingskabel zijn er meerdere gaten aanwezig in het schutbord, lastig te zien en origineel afgedicht met rubber doppen.
Die boven het gaspendaal is inderdaad een goede om te nemen.. (Even de onderkant van je dashboard demonteren aan die kant zodat je er makkelijk bij kunt)
Wel kan het zijn dat over het gat aan de binnenzijde isolatie geplakt zit, dit moet je dan even loshalen of aan de kant drukken.

Let op dat je even een gaatje in het rubber maakt voor de kabel en niet de kabel er zonder rubber door drukt, anders krijg je veel vocht in de auto en koude tenen
Dit rubber houdt dan tevens de mantel van je kabel heel, in plaats van hem langs het plaatwerk te trekken
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14

Last edited by VwGolfMK2VW : 04-01-2015 at 20:53.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-01-2015, 12:56
SjorsMK2 SjorsMK2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 117
Default

Kabels kan je langs je dorpel wegwerken, plastic strip eraf en.onder het tapijt door, onder de achterbank door. Je min kan je op de bout van je gordelhaspel plaatsen.
Wat betreft de tulpkabels, ik had ze wel langs de pluskabel lopen, en de ruis waar iedereen het overheeft als je dat doet heb ik in 2 jaar niet gehoord
__________________
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
VW Golf MK2 1.8 RP 1989.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2015, 16:18
RedGolf2 RedGolf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 4
Default

Hartelijk dank voor de antwoorden, ben overigens nog redelijk een leek wanneer het aankomt op auto's en probeer dus zoveel mogelijk op te zoeken. Helaas vind ik niet altijd een antwoord of staat het erg minimalistisch op internet. Bronnen buiten internet zou ik niet echt weten, dus excuses als de vraag wat dom overkomt
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2015, 19:59
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by VdubMKII
Ergens vlak boven je pedalen is een doorvoer naar de motorruimte, kabels gewoon onder het tapijt door leggen langs de zijkanten tot in de kofferruimte

inderdaad!

En vanuit de kofferbak, zitting achterbank omhoog doen, tapijt aan de kant en je ziet genoeg ruimte om de kabels via de zijkant langs de kabelboom naar voren leiden. Voor het gemak die bout van de gordel losmaken. Let op, de accukabel en de audiokabel niet via de zelfde zijde leiden, dat kan storing veroorzaken!
Reply With Quote
  #10  
Old 10-01-2015, 16:15
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

En nog een tip voor de ophanging je versterker. Bij je linkerachterlicht is ruimte voor een brandblusser/verbandtrommel. Daar zitten ook schroefgaatjes. Ik heb in mijn golf een beugel gemaakt zodat ik de versterker daar kan ophangen. De stroomvoorziening en massakabel kun je dan vervolgens gemakkelijk wegwerken achter de kofferbakbekleding (als je die hebt ;-) ). Zo hou je wat meer bagageruimte over, maar let wel op dat je versterker goed zijn warmte kwijt kan.
Doorvoergaatjes in het schutbord kun je vinden door vanaf het bevestigingspunt van de afdekplaat boven de pedalen omhoog te kijken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum