Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2005, 07:56
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default wat zie ik nou verkeerd?

Ik lees diverse topics van mensen die een snellere motor in hun auto willen bouwen, of andere rigoreuze plannen hebben.
Keywoorden zijn: 16v turbo, aangepaste G60, dubbele Webers. En noem maar op.
Vaak wil men ook nog eens andere nokken hebben, of zelfs de boel opgeboord.

Een goede 20 posts later lees is dat de Topic starters eigenlijk geen budget hebben voor datgene wat ze willen realiseren, of twee linkerhanden, en geen geld om de boel uit te besteden. Studenten, weinig geld, of eerst onverkoopbare zaken nog moeten verkopen omdat anders het hele plan niet door kan gaan.
Ik wil dit, ik moet dat, maar dan moet ik eerst zus en zo nog verkopen, maar niemand wil mij datgene betalen, wat ik nodig heb, ook al is het veels te veel.

Wordt er bij zo’n aanpassing geen budget meer opgemaakt. Doet men maar wat?
Oplossingen worden aangeboden. De een wil een VR6 motor, de ander wijst hem erop dat er zo’n motor daar en daar te koop staat voor een redelijke prijs. Anderen benadrukken dat de prijs inderdaad redelijk is. Dan wordt er zolang gepost, dat bij de tijd dat er blijkt onvoldoende geld aanwezig te zijn, de motor toch al verkocht is. Verspilde moeite dus.

Bij de luchtgekoelden merk ik dat er een auto gekocht wordt, men spaart, dingen gaanderweg aanschaft, en vervolgens een project begint.
Bij de watergekoelden merk ik vaak dat het in de dailydriver moet, die vervolgens elke dag bereden moet worden, en alles gefinancierd moet worden door verkoop van een paar wielen die niemand wil hebben.

Klopt dit, of zie ik de dingen verkeerd? Verbeter me als ik er naast zit, ik ben nieuwsgierig naar jullie meningen.

Waldorf.

<bij opmaak van bovenstaande wordt geen specifieke gebruiker van dit of een ander forum bedoeld. Het is een algemeen iets en de genoemde voorbeelden zijn fictief.>
Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2005, 08:08
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Je hebt de gehele huidige nederlandse economie verwoord naar een forum... klopt idd.

en dan als jeugd en de mensen na de babyboom van 1970... maar idd veel mensen zitten vaak opelijk te dagdromen ( wat ik niet afkeur, want uit dagdromen komen vaak de meest leuke ideeen voor degene zelf ofdan voor een ander)...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 24-02-2005, 08:34
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Het is ook maar net hoe nuchter je er zelf mee omgaat denk ik.
Ik heb ook plannen en dromen zat... Maar ik zoek altijd van te voren uit wat dat geintje mag kosten en hoeveel tijd ik er aan kwijt ben, als dat niet goed zit dan houdt t bij mij op...
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #4  
Old 24-02-2005, 08:53
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

mwah, ik vind het op dit forum zeer goed meevallen, op sommige fora is het wel anders.
ik had me ook al enkele (dure) plannen gemaakt, maar dan kom je dingen tegen zoals een computer en een isv die het begeven, wat allemaal een extra rekening vormt en waardoor de minder dringende dingen achteruit geschoven worden...
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #5  
Old 24-02-2005, 09:00
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

ja zo is het idd, maarja, ik ben maar student en heb veel dingen in me hoofd zitten... ik kom net kijken dus vraag ik wat dingen gewoon om te weten te komen hoe ik alles moet doen of laten doen... soms blijkt dan idd dat sommige dingen onbetaalbaar zijn, en dan moet je een plan verwerpen...

tsja, maar voor mij is het zo, het blijft gewoon mijn daily driver, ik heb nou eenmaal geen garage, geen geld voor een 2e auto, ben al blij dat ik dit ding kan rijden en wil hem ook nog eens zo hebben zoals de fotos die ik hier allemaal te zien krijg waar je idd van gaat dromen ... nja ik blijf gewoon dromen en doe ondertussen wat leuke dingen aan m'n auto, klaar is ie toch nooit maar mooi worden kan ie wel met mijn budget...

wil overigens niet zeggen dat ik me aangesproken voel hoor, maar denk zelf ook wel eens wat in het 1e bericht staat, maar hier op het forum valt het zeker mee!!

Last edited by MellyVille : 24-02-2005 at 09:05.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-02-2005, 09:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Reply With Quote
  #7  
Old 24-02-2005, 10:39
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

het is wel vaker voorgekomen dan in het begin , echter , je hebt natuurlijk nu meer leden , gelukkig komen ze niet zovaak voor als op andere forums.

de "ik wil maar ik kan niet cultuur "
Reply With Quote
  #8  
Old 24-02-2005, 10:59
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by René


Wou je wat zeggen Rene?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #9  
Old 24-02-2005, 11:00
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

ik denk dat het verschil is tussen de lucht,- en de waterkoelers, dat het bij een luchtgekoelde al bijna nooit meer de daily driver is. dwz. dan is het al vaak de 2de, 3de of meer vw die thuis staat.
maar
Quote:
Bij de luchtgekoelden merk ik dat er een auto gekocht wordt, men spaart, dingen gaanderweg aanschaft, en vervolgens een project begint.
Bij de watergekoelden merk ik vaak dat het in de dailydriver moet, die vervolgens elke dag bereden moet worden, en alles gefinancierd moet worden door verkoop van een paar wielen die niemand wil hebben.


daar ben ik het niet mee eens als waterkoker, klinkt mij beledigend/generaliserend in de oren zelfs, en ik denk velen met mij die veel tijd geld en moeite in de watergekoelde auto steken. nu is het net alsof je alleen goed bezig bent met een luchtgekoelde vw en watergekoeld alleen low budget, nou niet dus.

je moet niet vergeten dat iedereen niet hetzelfde budget heeft om alleen maar dure tuning en spuitwerk aan de auto te laten doen, maar er toch plezier aan beleven omdat ze, net als iedereen hier, vw minded zijn.
tja en als je dan inderdaad gaat vragen wat een motorinbouw/ombouw kost,
en je hebt het geld er niet voor, dan is het inderdaad verspilde moeite, maar het kan ook zo zijn dat degene met de daily watergekoelde , ook eerst geld gaat sparen voor de motor, maar eens een idee wil hebben wat hem dat gaat kosten.
per slot van rekening kun je vragen stellen op een forum, nuttig of niet.
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2005, 11:10
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

@waldorf; compleet mee eens. Ik zie het ook zo. (ik was vroegah ook watergekoeld dus ik heb er zelf ervaring mee, haha)
Reply With Quote
  #11  
Old 24-02-2005, 11:24
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Waldorf
Ik lees diverse topics van mensen die een snellere motor in hun auto willen bouwen, of andere rigoreuze plannen hebben.
Keywoorden zijn: 16v turbo, aangepaste G60, dubbele Webers. En noem maar op.
Vaak wil men ook nog eens andere nokken hebben, of zelfs de boel opgeboord.

Een goede 20 posts later lees is dat de Topic starters eigenlijk geen budget hebben voor datgene wat ze willen realiseren, of twee linkerhanden, en geen geld om de boel uit te besteden. Studenten, weinig geld, of eerst onverkoopbare zaken nog moeten verkopen omdat anders het hele plan niet door kan gaan.
Ik wil dit, ik moet dat, maar dan moet ik eerst zus en zo nog verkopen, maar niemand wil mij datgene betalen, wat ik nodig heb, ook al is het veels te veel.

Wordt er bij zo’n aanpassing geen budget meer opgemaakt. Doet men maar wat?
Oplossingen worden aangeboden. De een wil een VR6 motor, de ander wijst hem erop dat er zo’n motor daar en daar te koop staat voor een redelijke prijs. Anderen benadrukken dat de prijs inderdaad redelijk is. Dan wordt er zolang gepost, dat bij de tijd dat er blijkt onvoldoende geld aanwezig te zijn, de motor toch al verkocht is. Verspilde moeite dus.

Bij de luchtgekoelden merk ik dat er een auto gekocht wordt, men spaart, dingen gaanderweg aanschaft, en vervolgens een project begint.
Bij de watergekoelden merk ik vaak dat het in de dailydriver moet, die vervolgens elke dag bereden moet worden, en alles gefinancierd moet worden door verkoop van een paar wielen die niemand wil hebben.

Klopt dit, of zie ik de dingen verkeerd? Verbeter me als ik er naast zit, ik ben nieuwsgierig naar jullie meningen.

Waldorf.

<bij opmaak van bovenstaande wordt geen specifieke gebruiker van dit of een ander forum bedoeld. Het is een algemeen iets en de genoemde voorbeelden zijn fictief.>



Ach, ik weet dat over mij ook wel zo gedacht wordt... Maar dan vraag ik me altijd af waar anderen zich druk om maken... Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Een topic hoeft er niet minder interessant om te zijn als een project niet wordt uitgevoerd in mijn ogen...

Ten 2e ga je meestal eerst met een topic de haalbaarheid voor jezelf opnemen... Als je dus WEL geld hebt om het te doen, dan ga je eerst ook niet afwegen, maar dan doe je het gewoon, of eerder, laat je het doen... Je bent als hobby-er toch grotendeels aangewezen op tuner en bedrijven... En dan ga je niet zoeken naar een goedkope of een andere manier in een topic op een forum... Want daar komt ook veel voor dat de info die gegeven wordt onvolledig is, en dat mensen wel een leuk verhaal vertellen, maar dat later blijkt dat het over de buurman of een kennis ging, en ze het eigenlijk niet 100% zeker weten...

Ik vind zulke topic altijd wel interessant... Wat er mee gedaan wordt stoor ik me verder niet aan.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #12  
Old 24-02-2005, 11:30
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
daar ben ik het niet mee eens als waterkoker, klinkt mij beledigend/generaliserend in de oren zelfs, en ik denk velen met mij die veel tijd geld en moeite in de watergekoelde auto steken. nu is het net alsof je alleen goed bezig bent met een luchtgekoelde vw en watergekoeld alleen low budget, nou niet dus.


Dat zijn jouw woorden, er staat nergens dat als je met water rijdt je dan niet goed bezig bent.

Daar gaat het hier ook helemaal niet over.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-02-2005, 11:46
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Waldorf
Een goede 20 posts later lees is dat de Topic starters eigenlijk geen budget hebben voor datgene wat ze willen realiseren, of twee linkerhanden, en geen geld om de boel uit te besteden. Studenten, weinig geld, of eerst onverkoopbare zaken nog moeten verkopen omdat anders het hele plan niet door kan gaan.
Ik wil dit, ik moet dat, maar dan moet ik eerst zus en zo nog verkopen, maar niemand wil mij datgene betalen, wat ik nodig heb, ook al is het veels te veel.



Toch vind ik dat je even niet moet vergeten dat toch een groot deel jongeren op het forum zit, en die zijn, na mijn inschatting, over het algemeen veel actiever online... (of iemand dat een generatie-verschil wil noemen, dan vind ik dat prima, denk wel dat het namelijk deels zo is) En dan vind ik dat het met zown topic overkomt alsof je die enthousiaste groep beginners hiermee op hun nummer wilt zetten... Of dat zo is laat ik in het midden, dat het iig bij mij zo over komt is een feit. Maar oke, niet dat ik er verder mee zit... ik heb mijn hobby nog altijd voor mezelf, en niet voor een ander. Als ik uiteindelijk tot de conclusie kom dat ik wat overmoedig ben geweest, of dat ik het financieel niet kan halen, dan ga ik me er niet druk om maken dat een ander zich daar aan stoort.(zou dit wel moeten dan?)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #14  
Old 24-02-2005, 11:49
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by Waldorf
Dat zijn jouw woorden, er staat nergens dat als je met water rijdt je dan niet goed bezig bent.
Daar gaat het hier ook helemaal niet over.


Quote:
Bij de watergekoelden merk ik vaak dat het in de dailydriver moet, die vervolgens elke dag bereden moet worden, en alles gefinancierd moet worden door verkoop van een paar wielen die niemand wil hebben.

en er staat inderdaad niet dat je niet goed bezig bent als je water rijdt...nee maar wel dat de watergekoelde vaak alles financieerd met een setje wielen die niemand wil hebben...nou, dat komt op mij negatief over,
net alsof waterkokers voor het grootste deel low budget rijders zijn. zo staat het er niet , maar zo lees ik het wel.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-02-2005, 12:04
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
En dan vind ik dat het met zown topic overkomt alsof je die enthousiaste groep beginners hiermee op hun nummer wilt zetten... Of dat zo is laat ik in het midden, dat het iig bij mij zo over komt is een feit.

Hoe het bij een ieder overkomt, is verschillend. Jij vat het op als op en nummer willen zetten. Ik open de topic omdat ik iets wil leren, en wil begrijpen.

Quote:
Originally Posted by Tommy
Als ik uiteindelijk tot de conclusie kom dat ik wat overmoedig ben geweest, of dat ik het financieel niet kan halen, dan ga ik me er niet druk om maken dat een ander zich daar aan stoort.(zou dit wel moeten dan?)

Het gaat er ook niet om of anderen er zich aan storen.

Wat ik onder andere wil weten is of het tegenwoordig gewoon is om het niet te kunnen begrijpen, dat als je een standaard 1.8 van 75pk, om wil bouwen naar bijv. een G60, je naast de aanschaf van een G60 blok, ook geld moet reserveren voor de revisie van de lader, aanpassing van de remmen, plaatsen van stabi's etc. dat je met een spreekwoordelijke 1000euro voor een G60 met (volgens opgaaf) gereviseerde lader en nog lang niet bent. Dat je dan nog slangen, sensoren, een intercooler en andere zaken nodig hebt, en dus al met al er nog eens 1000 euro bij moet steken.
Dit is voor alle duidelijkheid weer een voorbeeld, en mar één van de dingen die ik probeer te begrijpen.
Reply With Quote
  #16  
Old 24-02-2005, 12:08
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

en ik weet dan ook wel dat er studenten zijn die maar een beperkt budget hebben, en die alles moeten doen van goedkope aanbiedingen en krijgertjes. Dat weet ik wel, after all: ik ken Tjaap :biggrin:

Maar laten we dan meteen voorop stellen dat ik van hem nog nooit gehoord heb dat hij onhaalbare zaken in zijn jetta wil hebben. Ook al hoort hij volgens de generatiekloof tot de jongeren.
Reply With Quote
  #17  
Old 24-02-2005, 12:15
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
Ten 2e ga je meestal eerst met een topic de haalbaarheid voor jezelf opnemen... Als je dus WEL geld hebt om het te doen, dan ga je eerst ook niet afwegen, maar dan doe je het gewoon, of eerder, laat je het doen... Je bent als hobby-er toch grotendeels aangewezen op tuner en bedrijven... En dan ga je niet zoeken naar een goedkope of een andere manier in een topic op een forum... Want daar komt ook veel voor dat de info die gegeven wordt onvolledig is, en dat mensen wel een leuk verhaal vertellen, maar dat later blijkt dat het over de buurman of een kennis ging, en ze het eigenlijk niet 100% zeker weten...


Kijk, hier heb ik wat aan, dit begrijp ik.
Reply With Quote
  #18  
Old 24-02-2005, 12:25
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
ik denk dat het verschil is tussen de lucht,- en de waterkoelers, dat het bij een luchtgekoelde al bijna nooit meer de daily driver is. dwz. dan is het al vaak de 2de, 3de of meer vw die thuis staat.
maar


daar ben ik het niet mee eens als waterkoker, klinkt mij beledigend/generaliserend in de oren zelfs, en ik denk velen met mij die veel tijd geld en moeite in de watergekoelde auto steken. nu is het net alsof je alleen goed bezig bent met een luchtgekoelde vw en watergekoeld alleen low budget, nou niet dus.

je moet niet vergeten dat iedereen niet hetzelfde budget heeft om alleen maar dure tuning en spuitwerk aan de auto te laten doen, maar er toch plezier aan beleven omdat ze, net als iedereen hier, vw minded zijn.
tja en als je dan inderdaad gaat vragen wat een motorinbouw/ombouw kost,
en je hebt het geld er niet voor, dan is het inderdaad verspilde moeite, maar het kan ook zo zijn dat degene met de daily watergekoelde , ook eerst geld gaat sparen voor de motor, maar eens een idee wil hebben wat hem dat gaat kosten.
per slot van rekening kun je vragen stellen op een forum, nuttig of niet.


precies..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #19  
Old 24-02-2005, 21:36
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
en er staat inderdaad niet dat je niet goed bezig bent als je water rijdt...nee maar wel dat de watergekoelde vaak alles financieerd met een setje wielen die niemand wil hebben...nou, dat komt op mij negatief over,
net alsof waterkokers voor het grootste deel low budget rijders zijn. zo staat het er niet , maar zo lees ik het wel.


Dan lees jij toch echt verkeerd. Zoals je zegt, het staat er niet.
Laat ik een stukje van bovenstaande reply's eruit halen, en het nog even anders bewoorden.

Er wordt gezegd dat waarschijnlijk bij mensen met een luchtgekoelde dit meestal de tweede auto is, in ieder geval vaak niet de daily driver.
Er worden op dit moment ook golfjes en jetta's (MKI en MKII) uit 1983 en 1984 aangeboden. Ook voor de golf liefhebbers een perfecte mogelijkheid om er een tweede auto bij te hebben. De kosten zijn laag, en je kan er een hoop mee.

Ik probeer middels dit topic enig inzicht te krijgen in de beweegredenen van de mensen die vandaag de dag met auto's bezig zijn, om ervan te leren en om er mijn voordeel mee te doen. En het gaat niet aleen om vw liefhebbers, maar dat zijn toevallig wel de mensen die hier rondlopen. Dat sommigen dit topic zien als een belediging of aanval op waterkokers, daar kan ik niets aan wijzigen. Ik kan me niet verontschuldigen voor fictieve zaken, die anders gelezen worden dan dat ze er staan. Ik vind het ook niet erg om commentaar op mijn tekst te krijgen, ik heb er zelf om gevraagd. Wellicht lees ik sommige dingen ook anders dan het geschreven staat.

Last edited by Waldorf : 24-02-2005 at 21:39.
Reply With Quote
  #20  
Old 24-02-2005, 21:57
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen

Ach, iedereen heeft welles plannen, maar is het ook realiseerbaar? Ik krijg soms de gekste vragen over de mail via m'n site, niet dat ik alles weet, maar als je iemand met goede feiten en argumenten weet te vertellen wat zijn ideen gaan kosten en of ze haalbaar zijn, vind ik dat leuk om te doen. Ik heb veel geleerd afgelopen 6 jaar en die kennis deel ik graag met anderen. Idd, sommigen zijn impulsief en zetten op het forum bv: IK WIL EEN VR6! Nou dan zou hij beter misschien hier en daar eens gaan kijken wat zo'n blokkie kost, en dan eens een vraag stellen wat de ombouwkosten bedragen misschien... ok.
Verder valt me op dat sommige mensen veel geld steken in bv een kale 1.6. Als je alles optelt hadden ze beter meteen een bomvolle golf 3 VR6 ofzo kunnen kopen, verhoudingsgewijs veel goedkoper! Ok je mist de lol van het ombouwen.
tot zover MIJN MENING
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum