Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-04-2014, 21:34
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default Bestelnummer Temperatuursensor 1.8 GU

Hallo medeforummers,

Ik ben op zoek naar een temperatuursensor voor de temperatuurmeter in het dashboard van mijn Golf. Deze meter doet niets meer. Ik heb hem getest met een paperclip en hij slaat dan maximaal uit. Sensor zit aan de onderkant van de flens voor op de cilinderkop. Ik denk dat het geen originele sensor meer is want er staat geen nummer meer op.

Heeft iemand het bestelnummer van deze sensor? Het betreft een 1.8 met motorcode GU (Pierburg). Ik ben een mogelijk koelprobleem aan het uitpluizen en daarom had ik nog een korte vraag:
Moet de onderste koelvloeistofslang heet zijn als de auto op bedrijfstemperatuur is? Ik lees hier namelijk tegenstrijdige dingen op het forum en dit heeft me een beetje in verwarring gebracht. Ik heb wel gewoon koelvloeistofstroming en mijn waterpomp is ook nog goed maar nu ik zo'n 70 kilometer per dag maak merk ik dat die onderste slang niet echt warm wordt (meer lauw). Stop ik dan en laat ik hem stationair draaien dan wordt die onderste slang warm en slaat de fan aan.

met vriendelijke groet,

Maarten
Reply With Quote
  #2  
Old 15-04-2014, 22:46
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Moet de onderste koelvloeistofslang heet zijn als de auto op bedrijfstemperatuur is? Ik lees hier namelijk tegenstrijdige dingen op het forum en dit heeft me een beetje in verwarring gebracht. Ik heb wel gewoon koelvloeistofstroming en mijn waterpomp is ook nog goed maar nu ik zo'n 70 kilometer per dag maak merk ik dat die onderste slang niet echt warm wordt (meer lauw). Stop ik dan en laat ik hem stationair draaien dan wordt die onderste slang warm en slaat de fan aan.

Dat klopt helemaal: het hete water gaat aan de bovenkant de radiateur in, en komt er aan de onderkant _gekoeld_ weer uit. En als de auto stilstaat werkt de radiateur niet omdat er geen rijwind is.

Wat de temperatuursensor betreft: ik maak me sterk dat Brezan dat zo voor je opzoekt als je er een wilt kopen.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-04-2014, 08:21
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Nou het probleem is dat ze daar juist vroegen om een nummer omdat ze bang waren de verkeerde te bestellen. Ze hadden ook enkele verschillende typen liggen. Eigenlijk wil ik hem bij de dealer halen omdat ik met universeel spul al wat problemen heb gehad. Zij vinden bij invoering van mijn chassisnummer in ETKA echter een Golf GT Syncro in plaats van mijn Golf. Deze heeft in de koelslangflens voor op de kop maar twee voelers zitten en dus kunnen ze niet de juiste sensor vinden .
Mijn Golf heeft er drie voelers in zitten en ik moet het exemplaar dat aan de onderkant van de flens zit hebben voor de meter in de tellerbak.

Dus ik zou zeer geholpen zijn met het onderdeelnummer
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2014, 09:18
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

niemand die dat nummer kent?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum