Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 11-07-2011, 21:52
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

@erik hahah jaa dat was heerlijk rijden! hoefde voor geen enkele drempel af te remmen. Hoe bevalt het in munstergeleen? al een beetje gewend?

@mark ja zal denk ik ook door het gewicht komen. zal er aan moeten wennen.
Reply With Quote
  #42  
Old 13-07-2011, 22:25
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Vandaag eindelijk de cruise control hendel binnen gekregen, heeft de verkoper niet vermeld dat er geen claxon voorbereiding op zit. Dus de hendel uit elkaar gehaald en omgebouwd met een andere die ik bij een kennis ben gaan ophalen. Daarbij gelijk een MFA hendel meegekregen dus geluk bij een ongeluk. Van het weekend de cruise control aansluiten.



De hendel zit er wel een beetje raar op zo schuin omhoog

Last edited by roy-mk1 : 14-08-2011 at 19:56.
Reply With Quote
  #43  
Old 19-07-2011, 19:43
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

onnatuurlijk lang niks gedaan aan de golf! Heb me vader de auto apk laten na kijken, een lijstje met 15 punten ongeveer. Gelukkig veel kleine dingetjes. wiellagers rechts, banden voor en wat lampjes. dus het valt mee.
Heb de oude originele klok uit elkaar gehaald, en ga proberen de tellertjes van de golf 3 erin te verwerken, om toch alles origineel te laten lijken. Iemand tips of iemand die dit al eens heeft gedaan?
Reply With Quote
  #44  
Old 19-07-2011, 21:34
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

Dat zal een stuk netter staan als je de originele tellers erin hebt! ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!
Reply With Quote
  #45  
Old 30-07-2011, 20:53
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Zo het meeste voor de APK is al gedaan, zoals:

* Gordel vastzetten linksvoor
* Massa probleem links achter
* Stadslicht Links voor
* Kenteken verlichting
* Claxon
* Scherm + Bumper vast zetten
* Ashoes vastzetten

Wat ik nog moet:

* Wiel lagers rechts beide
* Uitlijnen i.v.m. aanlopen band tegen vering
* Ruitensproeier
* Remlicht
* Banden voor beide


Dus nog wel wat te doen, heb tot 31 augustus om alles te maken dus tijd genoeg

Last edited by roy-mk1 : 30-07-2011 at 21:04.
Reply With Quote
  #46  
Old 31-07-2011, 09:41
JettaGTI-16v JettaGTI-16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 46
Send a message via MSN to JettaGTI-16v
Default

Ziet er netjes uit allemaal Ik heb dit ook gedaan met mijn golf. Ik heb de 90 pk motor erin gehangen.

suc6
__________________
VW Caddy 2.0 SDI
VW GOLF 1 1983
Reply With Quote
  #47  
Old 31-07-2011, 10:39
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by JettaGTI-16v
Ziet er netjes uit allemaal Ik heb dit ook gedaan met mijn golf. Ik heb de 90 pk motor erin gehangen.

suc6


Dankjewel! ooh chill, 90pk loopt ook goed. wat heb je allemaal moeten doen voor de boel op kenteken te krijgen?
Reply With Quote
  #48  
Old 07-08-2011, 15:30
JettaGTI-16v JettaGTI-16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 46
Send a message via MSN to JettaGTI-16v
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Dankjewel! ooh chill, 90pk loopt ook goed. wat heb je allemaal moeten doen voor de boel op kenteken te krijgen?


Ja idd de 90 pk gaat ook lekker hoor Ik heb het er alleen netjes ingebouwd meer niet Met 45 minuten stond ik weer buiten.

Komt bij jou ook wel goed zo te zien.

Gr. Dennis
__________________
VW Caddy 2.0 SDI
VW GOLF 1 1983
Reply With Quote
  #49  
Old 25-08-2011, 01:03
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Helaas een ongelukje gehad een paar weken terug, onderweg naar solar in roermond ben ik uitgegleden over een olie spoor op een rotonde. Veel schade zoals scherm links, bumper voor, deur links, draagarm links, en de velg krom. De brandweer kwam me tegemoet om de boel op te ruimen, waren dus net te laat. Gelukkig krijg ik het waarschijnlijk wel vergoed van veolia, maar zal niet veel terug krijgen van de verzekering aangezien de dagwaarde bijna niks is. Zodra dit is afgehandeld wordt die apk klaar gemaakt, en langzaam winter klaar gemaakt. Zoals standkacheltje inbouwen en opzoek naar een goed setje winterbanden aangezien ze over een paar maanden dubbel zoveel kosten. De plannen om de auto te herspuiten zijn opgeschoven naar komend voorjaar.
Reply With Quote
  #50  
Old 25-08-2011, 08:24
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Helaas een ongelukje gehad een paar weken terug, onderweg naar solar in roermond ben ik uitgegleden over een olie spoor op een rotonde. Veel schade zoals scherm links, bumper voor, deur links, draagarm links, en de velg krom. De brandweer kwam me tegemoet om de boel op te ruimen, waren dus net te laat. Gelukkig krijg ik het waarschijnlijk wel vergoed van veolia, maar zal niet veel terug krijgen van de verzekering aangezien de dagwaarde bijna niks is. Zodra dit is afgehandeld wordt die apk klaar gemaakt, en langzaam winter klaar gemaakt. Zoals standkacheltje inbouwen en opzoek naar een goed setje winterbanden aangezien ze over een paar maanden dubbel zoveel kosten. De plannen om de auto te herspuiten zijn opgeschoven naar komend voorjaar.



Pffff klote om te horen!, maar weet je van wie het olie spoor is??
Als het van een bus van veolia is kan je hun aansprakelijk stellen en vervolgens een taxatierapport laten maken van de golf, wat de golf waard was voordat je de schade hebt gekregen. En dan heb je 2 opties (ligt aan de taxatiewaarde):

a) de auto wordt op verzekeringskosten gerapereerd
b) de auto word totalloss verklaard en je krijgt de taxatiewaarde minus de waarde dat de auto nu is (wordt er een opkoper gevraagt wat hij voor je golf geeft).
__________________
Reply With Quote
  #51  
Old 25-08-2011, 09:14
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
Pffff klote om te horen!, maar weet je van wie het olie spoor is??
Als het van een bus van veolia is kan je hun aansprakelijk stellen en vervolgens een taxatierapport laten maken van de golf, wat de golf waard was voordat je de schade hebt gekregen. En dan heb je 2 opties (ligt aan de taxatiewaarde):

a) de auto wordt op verzekeringskosten gerapereerd
b) de auto word totalloss verklaard en je krijgt de taxatiewaarde minus de waarde dat de auto nu is (wordt er een opkoper gevraagt wat hij voor je golf geeft).


Ja ik heb veolia ook aansprakelijk gesteld, er komt gewoon een expert kijken voor de auto en zal inderdaad ''economisch totallos'' worden verklaard. Maar wil dan uiteraard de auto wel houden.
Reply With Quote
  #52  
Old 29-08-2011, 10:57
Jeltuh Jeltuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 44
Default

Ben je nog bezig geweest om de oude tellerbak te hergebruiken? Ben benieuwd...
Reply With Quote
  #53  
Old 31-08-2011, 19:11
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Heb het weer druk met stage helaas, ben er wel al mee bezig geweest maar moet een oude werkende golf 3 tdi teller hebben om te gebruiken omdat ik de oude nog in de auto moet hebben zitten. En moet opzoek naar een behuizing van een golf 1 teller i.v.m. het gaatje van de klok
Reply With Quote
  #54  
Old 05-09-2011, 21:23
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Helaas nog steeds niks gehoord van de verzekerings maatschappij, kan jammer genoeg pas verder als de expert is geweest.
Reply With Quote
  #55  
Old 06-09-2011, 13:14
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 273
Default

succes he jong . Als je nog eens hulp nodig hebt moet je 't laten weten.
gr Joy
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
  #56  
Old 07-10-2011, 21:45
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by Joy_Goessens
succes he jong . Als je nog eens hulp nodig hebt moet je 't laten weten.
gr Joy


Dankje



Zo en we zijn ondertussen al een maand over de APK , ruitensproeier doet het eindelijk op een teun de beun manier. Een extra massa kabel aangesloten op het ruitensproeier pompje. Zonder extra massa kabel gaat de sproeier achter ook aan als ik voor wil sproeien. Nu moet ik het beugeltje voor het remlicht schakelaartje nog maken. En nog een setje nieuwe winterbanden scoren. Dan kan die eindelijk afgemeld worden voor de APK.
Reply With Quote
  #57  
Old 08-10-2011, 08:39
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Dankje



Zo en we zijn ondertussen al een maand over de APK , ruitensproeier doet het eindelijk op een teun de beun manier. Een extra massa kabel aangesloten op het ruitensproeier pompje. Zonder extra massa kabel gaat de sproeier achter ook aan als ik voor wil sproeien. Nu moet ik het beugeltje voor het remlicht schakelaartje nog maken. En nog een setje nieuwe winterbanden scoren. Dan kan die eindelijk afgemeld worden voor de APK.


ik had exact hetzelfde probleem met de massa van het ruitenwissers sproeier pompje, heb ook een aparte massa kabel er naar toe gebracht.
__________________
Reply With Quote
  #58  
Old 08-10-2011, 12:42
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
ik had exact hetzelfde probleem met de massa van het ruitenwissers sproeier pompje, heb ook een aparte massa kabel er naar toe gebracht.



Ja ik snap er niks van, ik moet eens de massa draad volgen en kijken waar die uitkomt. Heb jij ook de kabel van het mistlicht van de golf 3 gebruikt als schakel kabel voor de ruitensproeier achter? aangezien de sproeier achter bij de golf 3 via een slang naar achteren gaat.
Reply With Quote
  #59  
Old 08-10-2011, 17:34
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Ja ik snap er niks van, ik moet eens de massa draad volgen en kijken waar die uitkomt. Heb jij ook de kabel van het mistlicht van de golf 3 gebruikt als schakel kabel voor de ruitensproeier achter? aangezien de sproeier achter bij de golf 3 via een slang naar achteren gaat.


Ik heb de ruitensproeier achter helemaal weggelaten, gebruik hem toch nooit

Vanochtend mijn golf nog ff geplankt op de A28 hij liep zo naar de 210 km/h, had ik niet verwacht, en mijn cruisecontrol schakelaar werkt niet misschien moet ik hem nog inleren in vagcom, heb jij dat ook apart moeten doen?
__________________

Last edited by mark89769 : 08-10-2011 at 17:36.
Reply With Quote
  #60  
Old 08-10-2011, 19:38
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
Ik heb de ruitensproeier achter helemaal weggelaten, gebruik hem toch nooit

Vanochtend mijn golf nog ff geplankt op de A28 hij liep zo naar de 210 km/h, had ik niet verwacht, en mijn cruisecontrol schakelaar werkt niet misschien moet ik hem nog inleren in vagcom, heb jij dat ook apart moeten doen?


Oke, ja ik moet het eens uitzoeken. bij golf 3 wordt door de hendel naar en achter te trekken de + en - omgedraaid maar bij golf 1 zijn er 2 aparte pompjes dus dan lijkt het mij dat er een massa te weinig is.

210?? mijne haalt amper 195/200 op 175/70/13
Moet inderdaad ingeleerd worden maar dit heb ik al gedaan bij het uitlezen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum