Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Muziek
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-07-2004, 16:33
wouter76's Avatar
wouter76 wouter76 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 534
Send a message via MSN to wouter76
Default Motörhead's nieuwe album Inferno

Heerscht helemaal de pan uit! Motörhead kicks your ass once again!

Deze schijf is weer helemaal in de oude stijl zoals we die van Orgasmatron ook kennen, dus lekker no-nonsense raggen zoals alleen Lemmy dat kan
Reply With Quote
  #2  
Old 01-07-2004, 17:10
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Nee, hè..... gaat het hier nou ook al verder???
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #3  
Old 01-07-2004, 18:33
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

got um already.....
Reply With Quote
  #4  
Old 02-07-2004, 00:20
wouter76's Avatar
wouter76 wouter76 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 534
Send a message via MSN to wouter76
Default

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Nee, hè..... gaat het hier nou ook al verder???


Jij zou ook meer Motörhead moeten luisteren.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-04-2005, 15:35
mr. horsepower's Avatar
mr. horsepower mr. horsepower is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 92
Send a message via AIM to mr. horsepower
Default

motorhead is goed! komt altijd op arrow classic rock radio (AM 675)
__________________
signature shit
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2006, 23:09
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

ja, ik vond dat ik deze oude topic even moest afstoffen, omdat ik een grote Motörhead fan ben.

"Inferno" is idd een aardige plaat, maar kan niet tippen aan de albums(Motörhead, Overkill, Bomber, Ace of spades) uit de legendarische eind jaren zeventig/begin jaren tachtig periode van Motörhead, dus de Kilmister/Clark/Taylor line-up, daarna is er naar mijn mening toch een beetje de klad ingekomen.

de latere platen zijn speltechnisch (veel) beter, dat wel, maar ik mis toch iets daarbij, nl. het spontane uit die vroege periode, nu zijn ze teveel op de "automatische piloot", maar live zijn zo ook in de huidige line-up de moeite waard. Forget Slayer, forget Metallica.....

Last edited by Rene´ : 23-01-2006 at 23:15.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2006, 23:14
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Zat Lemmy onlangs niet in een andere project band ?

Lemmy was goed met de mic veels te hoog .. hoofd in zijn nek en zijn bult op wang en rotte tand
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2006, 23:24
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Zat Lemmy onlangs niet in een andere project band ?

Lemmy was goed met de mic veels te hoog .. hoofd in zijn nek en zijn bult op wang en rotte tand


hij had een paar jaar geleden eens een soort rhythm `n Blues, Country + Rock `n roll project met o.a. iemand van de Stray Cats in de bezetting, maar dat was maar een album met allemaal covers van ouwe favoriete nummers van Lemmy zoals o.a. van Elvis en Johnny Cash. Live hebben ze dat geloof ik nooit gespeeld.

Zoals jij het beschrijft, zo is Lem altijd, beter zo dan, wat zal ik eens zeggen, hoe heet die eikel nou nog eens....b.v. Robbie Williams en meer van dat soort figuren. Lemmy is rock `n roll, inmiddels al 60 jaar.....
Reply With Quote
  #9  
Old 23-01-2006, 23:26
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ik had vroeger van Motorhead een spelletje .. C64 of op de Amiga . Lemmy moest iedereen voor zijn bek rammen
Idd beter dan die uitmelkers zoals de Stones
Reply With Quote
  #10  
Old 23-01-2006, 23:31
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Ik had vroeger van Motorhead een spelletje .. C64 of op de Amiga . Lemmy moest iedereen voor zijn bek rammen
Idd beter dan die uitmelkers zoals de Stones


uhhm, van een Motörhead spelletje had ik nog nooit gehoord, daar wist ik niets van, dat is nieuw voor mij. Ben ik dan toch niet zo een grote Motörhead fan?
Maar wat de Stones betreft, die zijn, vind ik, toch nog in orde(dankzij Keith Richards), hoewel ze niet in de schaduw kunnen staan van Motörhead.
Reply With Quote
  #11  
Old 24-01-2006, 20:08
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Geen idee maar ik heb het ooit gespeeld

Je moet eens zoeken naar Enter Sandman gezongen door Lemmy .. geen idee of heel Motorhead meedoet
Ben nooit voor covers maar deze overtreft het origineel
Reply With Quote
  #12  
Old 24-01-2006, 20:23
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Geen idee maar ik heb het ooit gespeeld

Je moet eens zoeken naar Enter Sandman gezongen door Lemmy .. geen idee of heel Motorhead meedoet
Ben nooit voor covers maar deze overtreft het origineel


Die staat op een livecd samen met Metallica, ben de titel even kwijt, maar heb deze wel.

__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #13  
Old 24-01-2006, 22:14
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Cool .. staan daar nog meer nummers op ? Titel aub
Reply With Quote
  #14  
Old 25-01-2006, 22:24
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

van een livecd samen met die posers van metallica weet ik niks van, ik weet wel dat hun (metallica) 10 jaar geleden ter ere van Lemmy´s 50ste nummers van Motörhead zoals Overkill op een tamelijk zwakke manier gecoverd hebben.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-01-2006, 23:41
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
van een livecd samen met die posers van metallica weet ik niks van, ik weet wel dat hun (metallica) 10 jaar geleden ter ere van Lemmy´s 50ste nummers van Motörhead zoals Overkill op een tamelijk zwakke manier gecoverd hebben.



Klopt helemaal.

The Lemmy's (metallica)
Happy Birthday, Uncle Rotter.


__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #16  
Old 15-03-2006, 21:47
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

ja, en na een kleine twee maanden ga ik deze topic weer eens afstoffen, voor de 2e keer al, ik kan het niet laten

waarom alweer? Omdat ik afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt in het Duitse Herzogenrath me een special-edition (30 Year Motörhead) van "Inferno" gekocht heb. Verpakt in speciaal Motörhead kadopapier zat een Digi-pack met daarin dus het album Inferno en als bonus een DVD met daarop o.a. interviews met de leden(en twee oudleden) over de dertigjarige Motörheadgeschiedenis en the making of van de clip "Whorehouse blues". Bij de DVD heb je als keuze voor ondertiteling maar 2 mogelijkheden: Engels (vanwege doven en slechthorenden? ) en Duits.

Wat ik me afvraag is het volgende: ik heb die special-edition hier in NL niet gezien, niet bij de Mediamarkt in Heerlen alsook niet bij Satisfaction (is platenspeciaalzaak) in Heerlen, maar des temeer in Duitsland, zowel bij verschillende Mediamarkten alsook bij Saturn, zou deze special edition alleen te koop zijn in Duitsland (en Engeland)?

Inferno is overigens een leuke plaat, geen mijlpaal ala Ace of Spades of Overkill, maar nice om naar te luisteren. Inferno luister ik inmiddels alweer sinds vier dagen in mijn auto, gaat (nog) niet vervelen.
Reply With Quote
  #17  
Old 15-03-2006, 22:11
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
ja, en na een kleine twee maanden ga ik deze topic weer eens afstoffen, voor de 2e keer al, ik kan het niet laten

waarom alweer? Omdat ik afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt in het Duitse Herzogenrath me een special-edition (30 Year Motörhead) van "Inferno" gekocht heb. Verpakt in speciaal Motörhead kadopapier zat een Digi-pack met daarin dus het album Inferno en als bonus een DVD met daarop o.a. interviews met de leden(en twee oudleden) over de dertigjarige Motörheadgeschiedenis en the making of van de clip "Whorehouse blues". Bij de DVD heb je als keuze voor ondertiteling maar 2 mogelijkheden: Engels (vanwege doven en slechthorenden? ) en Duits.

Wat ik me afvraag is het volgende: ik heb die special-edition hier in NL niet gezien, niet bij de Mediamarkt in Heerlen alsook niet bij Satisfaction (is platenspeciaalzaak) in Heerlen, maar des temeer in Duitsland, zowel bij verschillende Mediamarkten alsook bij Saturn, zou deze special edition alleen te koop zijn in Duitsland (en Engeland)?

Inferno is overigens een leuke plaat, geen mijlpaal ala Ace of Spades of Overkill, maar nice om naar te luisteren. Inferno luister ik inmiddels alweer sinds vier dagen in mijn auto, gaat (nog) niet vervelen.


Vergeet niet dat Duitsland een heeeeeelllleee grote Metal scene heeft!
Vele malen groter dan Nederland.
Ik zoek nog wel eens over het internet en dan kom je ook allerlei grappige clips tegen van optredens e.d.
Altijd grappig om te zien.
Met de ramones, grillschool enz.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #18  
Old 16-03-2006, 18:41
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Vergeet niet dat Duitsland een heeeeeelllleee grote Metal scene heeft!
Vele malen groter dan Nederland.


Dat klopt, maar er zijn ook nog Motörheadfans in andere landen dan alleen maar Duitsland. Voor die andere landen kunnen ze die versie ook uitbrengen met meer sub-titles op de DVD-bijlage zoals b.v Nederlans, Frans, Italiaans, Spaans ondertiteling enz., moet toch eigenlijk een kleine moeite zijn? Maar ja, hun huidige platenfirma is dan wel weer een Duitse.....
Reply With Quote
  #19  
Old 16-03-2006, 18:51
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

En Lemmy is te horen in het nummer Shake Your Blood van Probot [project van Dave Grohl].
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #20  
Old 16-03-2006, 22:45
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Ebut
En Lemmy is te horen in het nummer Shake Your Blood van Probot [project van Dave Grohl].


klopt, maar heb ik tot nu toe nog niet gehoord. King Diamond en Cronos van Venom en ik dacht ook Snake van Voivod staan er op met nummers geschreven door Grohl zoals ik eens heb gelezen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum