Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2011, 19:38
Derk16v Derk16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 19
Default motor ombouw naar 2.0 16v ABF

Hallo
Mijn naam is Derk en rij in een corrado van 94
Hier lag een 2.0 8v in maar dit blokje is na 270+ km overleden
Nou heb ik hier een heel mooi 16 kleppertje ingehongen alleen zit ik met 1 probleem en dat is dat mijn brandstofpomp niet aanspringt als ik hem op contact zet

Motor inclusief kabelboom en ecu compleet gekocht

Weet misschien iemand wat er aan de hand kan zijn motor code van die 8v weet ik zo even niet.

Motor loopt wel brandstofpomp doet het dus wel dit hebben we getest door er constante stroom op te zetten
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2011, 21:37
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

Je brandstof relais krijgt waarschijnlijk geen aansturing, je kunt er ff een relais voor in de plaats drukken met nummer 17 of 18, als de pomp dan wel draait, dan ligt het dus aan de aansturing
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2011, 09:51
Derk16v Derk16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 19
Default

Wij hebben zelf wel gemeten en volgens ons krijgt het relais een plus aansturing terwijl die volgens het schema massa gestuurd word .
Kan dit kloppen ?

Ik ga vanmiddag even die relais ruilen bvd
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2011, 10:05
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

je zou volgens mij een 167 relais moeten hebben (2 dikke pinnen en 1 pin 5 mm en 1 pin is 2 mm), het signaal van de brandstofpomp komt uit de ECU en komt binnen op het kleine pinnetje op je brandstofpomp relais. Zo gauw als je dan je sleutel omzet
dan hoor je je pomp even lopen en als je motor daadwerkelijk gestart is blijft de pomp lopen.

Je kunt ook een andere brandstofrelais gebruiken (nummer 50) maar die heeft 1 aansluiting meer. Ze passen allemaal maar de aanstuurpen (die 2 mm aansluiting) is niet altijd voorbedraad in de stekker verbinding.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-01-2011, 19:57
Derk16v Derk16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 19
Default

Ik heb de kabelboom maar niet relais/zekering kast van een abf
Is het dan misschien mogelijk dat deze anders aangestuurd word Door andere onderdelen? Want volgens schema lopen er meerdere kabels via dat relais
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2011, 20:57
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

je kunt voor nood wel een brandstofrelais schakeling maken, ik heb geen idee hoe een ABF zekeringkast is qua opbouw. De meeste oude VW zekeringkasten hebben op positie 2 een brandstofpomp relais zitten, geen idee waar ie dan bij een ABF hoort. Het zal dan een kwestie van meten zijn.

Het idee van een relais, voor de brandstofpomp, dat gestuurd wordt door je ECU is mede dat als je motor uitvalt het brandstofrelais niet meer gevoedt wordt, denk aan ongeval. Je kunt dus wel voor nood een andere oplossing maken.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-02-2011, 23:26
Derk16v Derk16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 19
Default

na lange tijd afwezig (drukte met mijn werk ) zijn we weer verder gegaan relais 18 erin en doet die het wel alleen slaat niet uit maar dat is volgens mij wel logisch aangezien hier een pootje minder aan zit en volgens mij het pootje van het stuur stroompje

relais nummer van de orginele relais is 167 kan het misschien zijn dat die van een golf 3 anders werkt ? en dus een ander relais is
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum