Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-10-2010, 16:36
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 127
Default ongeluk, audi kaput

Hoi,

Heb een ongeluk gehad, mevrouw die van een afrit kwam en mij voorrang moest geven remde niet en had me niet gezien, dus om botsing te voorkomen uitgeweken, en toen helaas tegen een paal gekomen... Ik denk dat het met de verzekering wel goed komt in mijn voordeel, stel dat dit goed gaat, en ik geef aan, de auto in eigen beheer te willen repareren, enig idee hoeveel ze dan ongeveer uitkeren bij deze schade? Ik ben WA met rechtsbijstand verzekerd. Ik hoop dat de schade expert naar mijn schuur wil komen (daar staat de auto), word anders best lastig als ik hem naar een garage moet slepen. Motor loopt nog, maar ondertrein zal wel niet meer 100 zijn, bij rijden hoor je e.e.a. aanlopen. Motorkap, zijscherm, voorlamp, bumper, gril, onderlip etc etc kapot, heb nog niet onder de motorkap gekeken...

Moet je het uitgekeerde bedrag persee aan de auto uitgeven, of kun je er ook een andere auto van kopen?

Groeten

Lateralus


__________________
http://www.johanvanzanten.com/
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2010, 16:47
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

het gaat niet om je eigen verzekering, de verzekering van die mevrouw moet jou gaan uitkeren.

de wagen moet door een schadebedrijf oid getaxeerd worden (de schade dan). dan komt eventueel een expert van mevrouw haar verzekering kijken of hij het ermee eens is.

als je geld van ze krijgt is het van jou, mag je mee doen wat je wilt!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 12-10-2010, 16:54
sdi-tje's Avatar
sdi-tje sdi-tje is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,017
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
het gaat niet om je eigen verzekering, de verzekering van die mevrouw moet jou gaan uitkeren.

de wagen moet door een schadebedrijf oid getaxeerd worden (de schade dan). dan komt eventueel een expert van mevrouw haar verzekering kijken of hij het ermee eens is.

als je geld van ze krijgt is het van jou, mag je mee doen wat je wilt!

klopt
maar het schade bedrijf moet wel bij de FOCWA zijn aangesloten anders kan de verzekering moeilijk gaan doen
__________________
sa ist en net oars
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2010, 17:10
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

gezien de omschreven schade zal deze snel economisch totalloss worden verklaard
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2010, 17:18
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 127
Default

@zollie, uiteraard hangt het van haar verzekering af, maar mijn verzekering maakt in die zin wel uit dat ik rechtsbijstand heb, dat kan in dit geval wel zinvol zijn.

Het zou me niks verbazen als hij total loss verklaard word... Enig idee wat ze in zo'n geval uitkeren?
__________________
http://www.johanvanzanten.com/
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2010, 17:34
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

dagwaarde waar je niet altijd blij van word. is vaak zeker niet de vervangingswaarde
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2010, 17:48
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

mijn santana kreeg een dagwaarde van 500 euro... gelukkig was ie met gebroken bumper en deuk in het front ook gelijk total loss

rechtsbijstand kan handig zijn ja, maar is er onenigheid over de schuld dan?
neem aan dat je gewoon een schadeformulier hebt ingevuld, met tekening hoe het is gelopen. dus andere partijd met wagen ineens op straat, jij uitgeweken en tegen paal geklapt.
is de politie er nog bij geweest?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2010, 18:02
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 127
Default

ja die had ik er even bij gebeld. Schade forumulier is gewoon goed ingevuld, dus dat zal wel goed komen.

Als ik de 80 voor het ongeluk op marktplaats gezet had, had ik er wel 2000 voor kunnen krijgen denk ik, als ik dan maar 500 euro uitgekeerd krijg...........
__________________
http://www.johanvanzanten.com/
Reply With Quote
  #9  
Old 12-10-2010, 21:12
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Tja, dat is het belang van taxaties...
Overigens hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je van het geld kunt doen wat je wilt, er zijn ook verzekeraars die het bedrag alleen willen uitbetalen aan het bedrijf waar-ie gefixed wordt, dus op vertoon van rekening.
Wat ook niet hoeft is dat de auto getaxeerd wordt door een schadebedrijf. Je kunt zelf een taxatie opgeven, en de tegenpartij kan besluiten om dat te willen checken. Op dat moment heb je wél kans dat ze dat alleen bij een (schade)bedrijf willen doen.
Ik raad je aan om advertenties te zoeken van vergelijkbare auto's in vergelijkbare staat. Op basis van de verkoop-/vraagprijzen kun je dan aannemelijk maken wat de waarde van de auto is. Zorg ook dat (behalve de schade natuurlijk) je duidelijk kunt maken dat je erg zuinig op de auto bent (geen rotzooi binnenin e.d.). De experts die ik heb meegemaakt waren wel overtuigd van de waarde van klassieke auto's en liefhebbers-auto's.
Wordt-ie total-loss verklaard, dan loop je idd de kans dat je enkel een register-dagwaarde uitgekeerd krijgt. In dat geval mag je er mee doen wat je wil, maar zal dat idd eerder richting de € 500 dan de € 2000 gaan, ben ik bang...
Let ook op, als-ie total-loss is, mag jij het geld wel hebben, maar is het wrak van de verzekering. Wil je bijvoorbeeld toch herstellen/restaureren, of onderdelen verkopen, dan moet je het wrak van de verzekering terugkopen, en dus ook weer (een deel van het) geld inleveren.

Opnieuw een wijze les voor iedereen die veel liefde, geld en aandacht aan zijn auto op leeftijd besteed: investeer in een taxatie!

Jij succes met de afhandeling iig. Je zou evt ook nog de dame kunnen bellen, als zij niet achteruit wil gaan in de no-claim wil ze het misschien wel onderhands afkopen. Ze heeft bijvoorbeeld ook nog een eigen risico. Dat eigen risico + de meerwaarde aan premies nadat ze een stap in no-claim terug is gegaan kan ook al wel een aardig bedrag zijn...

Maar wat veel belangrijker is: hoe is het met jezelf? Niets aan over gehouden? Let de komende dagen goed op eventuele klachten in/aan nek en rug, en twijfel niet om ervoor naar de dokter te gaan...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee

Last edited by Oudelut : 12-10-2010 at 21:14.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-10-2010, 21:24
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

balen johan.....
helaas krijg je net als de rest al zegt zonder taxering alleen de dagwaarde,totalloss is ie zeker....hoop voor je dat het meer is dan 500,maar ben ook bang voor een giga tegenvaller.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-10-2010, 21:46
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 127
Default

bedankt jongens.

Met mij is er niks aan de hand, ik reed met hoog uit 15km/u op die paal.

Ben benieuwd wat er van gaat komen. Als ze die dagwaarde van 500 geven, mag ik het wrak dan wel houden?
__________________
http://www.johanvanzanten.com/
Reply With Quote
  #12  
Old 12-10-2010, 21:53
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Nope, van die € 500 mag je dan het wrak terugkopen. Ik verwacht dat ze daar dan bv nog € 100 voor willen hebben...
Maar zolang je niet met de verzekering hebt gepraat blijft het hier verder bij gissen.

Was die paal die je geraakt hebt dan tenminste wel nog een flitspaal die nu out-of-order is?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #13  
Old 12-10-2010, 21:59
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 127
Default

helaas haha :-P Was een wegwijzer...

Ik zal dan wat advertenties gaan opzoeken van vergelijkbare autos. Gewoon uitprinten en meenemen als de taxateur komt?
__________________
http://www.johanvanzanten.com/
Reply With Quote
  #14  
Old 12-10-2010, 22:14
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

weet uit eigen ervaring dat dat geen zin heeft,al kan je het altijd proberen
succes met de afhandeling en ik hoop van harte dat je er nog iets van terugziet.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-10-2010, 22:33
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Jep, probeer er een mooie klapper van te maken, inclusief bijvoorbeeld rapportage-foto's van je eigen Audi (mooie meeting-foto's?)
@Pul: ik weet uit eigen ervaring dat het wel zin had, dus hangt simpelweg af van je taxateur/verzekeraar? En natuurlijk van het soort auto...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #16  
Old 12-10-2010, 22:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Jep, probeer er een mooie klapper van te maken, inclusief bijvoorbeeld rapportage-foto's van je eigen Audi (mooie meeting-foto's?)
@Pul: ik weet uit eigen ervaring dat het wel zin had, dus hangt simpelweg af van je taxateur/verzekeraar? En natuurlijk van het soort auto...

had wel een jankerd van een expert idd maar die vertelde me ook dat er geen onderscheid gemaakt werd...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-10-2010, 00:13
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

KUT schade, verdomme... Altijd kut om een coupe zo te zien

Het belangrijkste is inderdaad dat je echt gaat aantonen dat die auto alles voor jou betekent.

Zorg dat er binnen geen stofje op t dashboard ligt. Asbak leeg etc etc.

Ik zou alle rekeningen mee nemen die je maar kunt vinden van je audi, en vertel hoe verschrikkelijk veel uur je in die auto hebt gestoken om hem zo te krijgen. Hoe ziek en naar je er van bent dat jou dit is overkomen.
En ook nog eens dat de audi net zo'n beetje klaar was en dat je over een paar weken je audi wilde taxeren.

Speel er ook op in dat je een extreem zeldzame auto hebt waar niets meer van te krijgen is. Internet kun je gelijk van tafel vegen als ze er over beginnen want ze staan er gewoonweg niet op... 1 misschien en dan ook nog een sloper...

Zorg dat je relax bent tegen die taxateur en als hij begint over 500 euro moet je er gewoon tegenin gaan, beginnend met boven genoemde zaken. ( sympathie ) en als hij je dan nog peanuts geeft kun je er hard tegen in gaan.

Dit zijn tot nu toe bij mij de enige mogelijkheden geweest die altijd werken.

Heb je meer foto's van de audi en de schade ?
Ben wel erg benieuwd naar wat details want op de foto lijkt het niet onoplosbaar ?

Succes !

Last edited by The Clauw : 13-10-2010 at 00:18.
Reply With Quote
  #18  
Old 13-10-2010, 08:39
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

kleine tip.. gooi het op emotionele waarde, auto overgenomen van een familielid waar je vroeger altijd zelf op de achterbank hebt meegereden. dan word naast de vervangingswaarde, de emotionele waarde meegenomen.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #19  
Old 13-10-2010, 11:35
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
kleine tip.. gooi het op emotionele waarde, auto overgenomen van een familielid waar je vroeger altijd zelf op de achterbank hebt meegereden. dan word naast de vervangingswaarde, de emotionele waarde meegenomen.


Dat is ook wel een goed idee. Het blijft natuurlijk wel een leugen.

Een leugen die gemakkelijk te achterhalen is.....
Reply With Quote
  #20  
Old 13-10-2010, 16:15
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Quote:
Originally Posted by The Clauw
Dat is ook wel een goed idee. Het blijft natuurlijk wel een leugen.

Een leugen die gemakkelijk te achterhalen is.....


Dan zeg je dat hij van een goede kennis was o.i.d...

Emotionele waarde zou ik het op gooien zoals richard zegt, niet teveel op alle bonnetjes en noem maar op...
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum