Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-01-2024, 14:22
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 35
Default Ervaringen met Premium schroefset MK1

Beste fanaten,

Ik ben al 11 jaar in het bezit van mijn MK1 en rijd nu al een paar jaar met een AP schroefset. Nu willen wij er dit voorjaar mee een mooie reis naar het buitenland maken. Daarvoor wil ik de auto een stuk (4-5 cm) omhoog hebben, anders gaan er carterpannen sneuvelen. Ik wil echter niet inleveren op comfort.

Nu, als je de auto omhoog zet, wordt de veer korter en daarmee harder. Daarom ben ik op zoek naar een goede vervanger voor mijn huidige AP set, die in hardheid instelbaar is.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die met bijvoorbeeld KW Variant 2 of 3 rondrijden op een MK1 en hoe dat bevalt qua comfort. Of alternatieven. Hoor graag!!


__________________
Golf MK1 20VT 1983

Last edited by Wouxy : 03-01-2024 at 14:31.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2024, 14:39
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default

Top die Zender velgen!

Comfort is heel subjectief.

Zelf heb ik bilstein/eibach, vaste kit.
Is nog comfortabel, maar origineel is toch comfortabeler.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2024, 15:34
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Top die Zender velgen!


Thanks, erg blij mee

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Comfort is heel subjectief.

Zelf heb ik bilstein/eibach, vaste kit.
Is nog comfortabel, maar origineel is toch comfortabeler.


Comfort is inderdaad subjectief.. Laat me het zo formuleren: over een flink onregelmatige klinkerweg rijden met normale snelheid, zonder dat je rug eraan gaat en kunstgebit uitvalt.

Wat dus kan met de originele veer/demper combinatie, maar dan wel met een verlaging of mogelijkheid daartoe.
__________________
Golf MK1 20VT 1983
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2024, 17:10
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Ik heb een kw variant 2 steken, en nu ben ik daar tevreden van, omdat ik ander veren heb laten steken, en is nu comfortabel, en dit toch met profielbanden van 45. Ben er super blij mee, dat dit is kunnen bereikt worden.

Met de originele veren van de kw set, was het echt niet te doen..., en dit was zelfs met velgen met een band van 55 hoog op.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2024, 17:20
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
Ik heb een kw variant 2 steken, en nu ben ik daar tevreden van, omdat ik ander veren heb laten steken, en is nu comfortabel, en dit toch met profielbanden van 45. Ben er super blij mee, dat dit is kunnen bereikt worden.

Met de originele veren van de kw set, was het echt niet te doen..., en dit was zelfs met velgen met een band van 55 hoog op.



Thanks, ik begrijp echter niet helemaal wat je bedoelt. Je hebt andere veren op je KW variant 2 gezet? Wat heb je gecombineerd nu dan?
__________________
Golf MK1 20VT 1983
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2024, 10:10
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by Wouxy
Thanks, ik begrijp echter niet helemaal wat je bedoelt. Je hebt andere veren op je KW variant 2 gezet? Wat heb je gecombineerd nu dan?


De set stond op zijn zachts ingesteld, en nog stond dat beenhard, zo hard dat het niet meer leuk was. Ik was op zoek naar een andere set, maar op de GR8 meeting in Kortrijk heb ik daar de personen van de KW stand aangesproken en mijn uitleg gedaan.
Die zei, kom maar af ik los dat op met veren op maat. En heb dit gedaan. Hij heeft andere veren laten komen van KW, want blijkbaar is dit mogelijk. Of ze op maat zijn, denk ik niet, maar de veren zijn korter en zachter. Je kan alles bestellen bij KW, maar je moet weten wat je nodig hebt. Ik rijd nu met een schroefkit die comfortabel is.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #7  
Old 04-01-2024, 14:42
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
De set stond op zijn zachts ingesteld, en nog stond dat beenhard, zo hard dat het niet meer leuk was. Ik was op zoek naar een andere set, maar op de GR8 meeting in Kortrijk heb ik daar de personen van de KW stand aangesproken en mijn uitleg gedaan.
Die zei, kom maar af ik los dat op met veren op maat. En heb dit gedaan. Hij heeft andere veren laten komen van KW, want blijkbaar is dit mogelijk. Of ze op maat zijn, denk ik niet, maar de veren zijn korter en zachter. Je kan alles bestellen bij KW, maar je moet weten wat je nodig hebt. Ik rijd nu met een schroefkit die comfortabel is.


Thanks. Hoe hoog staat je auto dan? Vergelijkbaar of lager dan bovenstaande foto?
__________________
Golf MK1 20VT 1983
Reply With Quote
  #8  
Old 04-01-2024, 15:45
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by Wouxy
Thanks. Hoe hoog staat je auto dan? Vergelijkbaar of lager dan bovenstaande foto?


Hier in mijn topic
Onderaan eerste pagina, zijn de foto's met de huidige verlaging.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum