Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1041  
Old 07-05-2012, 22:32
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Super Erik in 1 woord geweldig.
Zo mag ik ze graag gerestaureerd zien worden.

Toch een klein ding, misschien is iedereen het wel niet met me eens
maar die velgen zijn niet mijn ding.
Ik vind ze er niet mooi uit komen op jou auto.
Maar ja dat is weer een kwestie van smaak.

Verder top wat je met je auto hebt gedaan en heel veel plezier er mee.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #1042  
Old 07-05-2012, 23:09
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 832
Default

Puik werk, klaar voor nog 30+ jaren vertier =)
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82
Reply With Quote
  #1043  
Old 08-05-2012, 07:17
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Zeer netjes Erik!
Echt mooi resultaat na al dat harde werk.

Toppie
Reply With Quote
  #1044  
Old 08-05-2012, 10:13
Aruniq Aruniq is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 165
Default

Dikke wagen!

Jullie gingen toch ergens halverwege deze week ergens naar Oostenrijk? Veel plezier daar bij deze, en wie weet zien we ons daar ergens voorbij kachelen
Reply With Quote
  #1045  
Old 08-05-2012, 10:38
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Het eindresultaat mag er zeker wezen!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #1046  
Old 08-05-2012, 20:23
frankie6k frankie6k is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2011
Posts: 29
Default

Zeker een mooie golf geworden Erik!
Reply With Quote
  #1047  
Old 08-05-2012, 21:45
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Thanks iedereen weer.
Kan niet wachten om naar Oostenrijk te vertrekken.
Morgen word hij trouwens getaxeerd, dus nog net voor Oostenrijk gelukkig.

@ Branko:

Velgen is en blijft altijd een punt waar de ene het bizar mooi vind en de ander het oer lelijk.
Maar vind ze zelf wel mooi staan, en op foto's vind ik ze niet echt goed uit de verf komen. Ik denk dat het eraan ligt dat je de diepte niet goed ziet.
En buiten dat heb ik het nog nooit gepresteerd om velgen langer dan een half jaar onder een van mijn auto's te hebben, of de auto was al binnen 1 jaar weg of de velgen zelf.
Dus ben er bang voor dat deze er ook niet langer als 1 a 2 zomers onder zitten. En vooral niet omdat ik toch nog eens graag een BBS E50 (of iets in die richting) eronder zie komen.

Hier vind ik de velgen al veel beter uit de verf komen:
http://farm6.staticflickr.com/5449/...0f3f00469_b.jpg

@ Arun:

We zouden eigenlijk woensdag avond vertekken maar Thijs heeft donderdag nog een herkansing dus we vertrekken donderdag later op de dag.
We zullen ons wellicht nog eens zien daan, en anders even ergens afspreken als we eenmaal daar zijn.
Reply With Quote
  #1048  
Old 08-05-2012, 23:28
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Echt een hele mooie auto geworden ! hij zal binnenkort wel op vele meetings te bewonderen zijn denk ik?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #1049  
Old 08-05-2012, 23:30
Maartenmk1 Maartenmk1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,500
Default

Petje af hoor, echt respect hoe grondig alles is aangepakt. Gefeliciteerd met het eindresultaat
__________________
Gr, Maarten
Reply With Quote
  #1050  
Old 09-05-2012, 06:50
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Netjes geworden !!! Ik vind de OZ erg mooi zo !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #1051  
Old 11-05-2012, 09:45
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Thanks iedereen weer.
Auto is vanaf vanmorgen 7 uur zelfs te bewonderen @ de Worthersee, gelukkig heel huids aan gekomen.
Gisteren tot de laatste minuut nog gewerkt om hem klaar te krijgen en is nu redelijk af, alleen de puntjes op de I nog maar dat komt wel een keer aan de beurt.
Wel wat kleine dingentjes tegengekomen onderweg maar gelukkig alles snel en redelijk makkelijk kunnen oplossen.
En ook daarna zal ik er wel eens mee naar een treffen gaan.
Reply With Quote
  #1052  
Old 13-05-2012, 12:00
majestic's Avatar
majestic majestic is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 115
Default

leuke auto !
Reply With Quote
  #1053  
Old 19-05-2012, 19:13
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Samen met Erik ben ik vorige week vertrokken naar de Wörthersee. Het was heel spannend onderweg, maar na een paar kleine dingetjes hebben we het gelukkig gered. De hele week was een beetje als een Top Gear special, niet normaal wat we allemaal hebben meegemaakt. Het hele verhaal mag Erik zelf typen De auto heeft in gerestaureerd staat in ieder geval al de volgende landen gezien: Nederland, Duitsland, Oosterijk, Italië en Slovenië.

De foto's die ik heb gemaakt, gedurende de week:

























































































__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL
Reply With Quote
  #1054  
Old 19-05-2012, 23:30
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Thanks Thijs.

Zal dan hier maar even het hele verslag doen.
De donderdag dat we zouden gaan vertrekken moest er nog het een en ander gedaan worden om helemaal klaar te zijn voor de Worthersee.
Ben dus letterlijk de hele dag tot op de laatste minuut bezig geweest om de auto zo ver te krijgen dat hij naar Oostenrijk kon.
Daarna Thijs opgehaald en naar zijn school gereden zodat hij zijn tentamen kon maken en we daarna de reis konden voortzetten naar Velden.
Toen we net over de grens reden begon de auto in vaart te minderen en viel hij een paar tellen later helemaal uit.
De auto op de vluchtstrook gezet, kap open gemaakt maar alles zag er normaal uit. Dus maar de gevaren driehoek op de vluchtstrook gezet en de veiligheidshesjes aan gedaan.
Toen gaan bedenken wat het kon zijn en Thijs dacht al meteen aan de brandstoftoevoer. De pomp hoorde te tikken maar dat deed deze niet, dus verder gaan kijken. De slangen zagen er nog goed uit dus daar kon het niet in zitten, dan bleven er nog 2 dingen over. De pomp en het relais voor de pomp.
Omdat het relais het makkelijkste te testen was zijn we hier mee begonnen.
Eerst met een startkabel de massa rechtstreeks van de accu naar de pomp gedaan maar dat maakte geen verschil, daarna de + rechtstreeks van de accu naar de pomp gepakt en hij begon weer mooi te tikken.
Gelukkig het is dus alleen maar het relais. De startkabel dus maar mooi met ty-wraps naar voor vastgebonden en onze reis voortgezet. Meteen maar even vrieden gesmst die een dag later zouden vertrekken dat ze 2 relais moesten ophalen voor ons. Even later zag ik een klein beetje KVS op de versnellingsbak liggen, gelukkig viel ook dit mee want het was alleen de sensor die niet goed aangedraaid was. De kabel eraf willen pakken maar deze brak af hij het kabelschoentje. De kabel dus maar verder gestrip en nadat de sensor aangedraaid was maar om de sensor gedraaid. Ook deze werkte weer. Toen een heel stuk kunnen rijden zonder problemen.
Echter was dit nog niet alles. Na een aantal uurtjes goed doorgereden te hebben begon de koppeling te slippen bij plankgas de berg omhoog te gaan.
Aangezien we toch moesten tanken zijn we redelijk snel gestopt en er kwam een beetje olie tussen de bak en de motor vandaan. Dus waarschijnlijk de keering om de krukas die is gaan lekken nadat de olie goed heet (dus dun) is geworden door het goede doorrijden. En wat kun je hieraan onderweg? Niks dus, dus maar besloten om door te rijden en in Oostenrijk te kijken hoe erg het probleem was. Maar nadat we de dag erna de auto pakten was het probleem na een paar keer een heel klein beetje geslipt te hebben weg.
Omdat de olie natuurlijk weer dikker is geworden. Daarna in Oostenrijk geen problemen meer gehad gelukkig. Zaterdag kwamen de andere aan en hebben we de relais gekregen, na dit vervangen te hebben hoefden we gelukkig niet de hele tijd voor we gingen te rijden de startkabel op de accu te maken voor de brandstofpomp.

Heel de week dikke wagens gezien rondom de Worthersee en Fakersee natuurlijk maar dat was niet alles wat we daar gedaan en gezien hebben..
Een dagje naar Udine geweest in Italie waar de volgende foto's gemaakt zijn.








Nadat we de laatste 2 foto's gemaakt hadden stopte ineen de Politie voor ons, wij dus weer snel de auto in en daar kwam de agent naar mijn raampje gelopen. Even gepraat en al snel maar voor de domme gehouden en gevraagt waar het het makkelijkste naar de snelweg kwamen. We kregen mooie uitleg en mochten onze weg weer netjes vervolgen, toen maar besloten om terug te gaan en maar geen foto's meet te maken voordat we dezelfde agenten tegen kwamen.

Maandag zaten we op ons stoeltje de de Billa in Schiefling (o.i.d.) en opeens kwam er een stoep Golfjes 1 langs, nadat we ons drinken ophadden maar in de auto gestap om te kijken waar die naartoe gingen. Maar voor de het parkeer terein af waren werden we tegen gehouden door een Duitser die vroeg of wij wisten waar en hoelaat het Golf 1 treffen die dag was.
Wij verteld dat er net een stoet Golfjes voorbij ging en richting de Pyramidenkogel ging.
Dus ermaar heen gereden en op het eerste parkeerdek stonden ze geparkeerd, even later besloten ze om naar het bovenliggende terein te rijden. Een van de duitser gebaarde ons dat we maar moesten volgen omhoog, dit dus maar gedaan en in de 2de bocht werd gefilmd. Iedereen draaide boven weer en ging weer terug naar het onderste parkeer terein, dus netjes gevolgd en daar ging iedereen weer in de rij staan. Omdat er net een aantal ander wagens het nodig vonden om er tussen door te rijden besloten ze om iedereen tegen te houden die omhoog wou en opnieuw naar boven te rijden zonder dat er iemand tussen door reed, dit natuurlijk voor het filmen.
Weer netjes gevolgd maar nu reden ze door naar het boventste parkeerterein wat eigenlijk voor de bussen bestemd was. Daar werd alles netjes opgesteld en werden er foto's gemaakt en weer werd er gefilmd.

Hier is alvast de teaser van de filmwerkzaamheden waar mijn Golfje ook een klein beetje in voor komt, en mijn nummerplaat heel duidelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=HCH9BQdPRjM

Daarna nog een keer een dagje naar Ljubljana geweest in Slovenie.
Onderweg nog een duimpje omhoog gekregen van een Slovense automobilist. Daar besloten om maar geen foto's te maken omdat het er gewoon simpelweg veel te druk voor was. Op de terugweg nog een duimpje omhoog gekregen van een Sloveense Golf 1 rijder en even netjes terug gezwaaid.

Woensdag nog naar het GTI Treffen geweest in Reifnitz maar het weer viel helaas heel erg tegen en verder was ik er ook niet zo over te spreken. Volgende keer dus wat eerder vertrekken.

Donderdag tot 10 uur uitgeslapen, spullen gepakt, de mensen van Villa Velden gedag gezegd en naar de Shell gereden voor te tanken en te kijken of er nog wat te doen was. Helaas viel het een beetje tegen dus maar besloten om onze terugweg te starten.
Alles verliep heel soepeltjes totdat na een km of 500 de koppeling weer begon te slippen. Hier konden we natuurlijk weer heel weinig aan dus gewoon doorgereden. 9,5 uur na vertrek kwamen we veilig bij Thijs thuis aan. Alles heeft dus op de terugweg heel soepeltjes verlopen en met 3 volle tanken thuis kunnen komen. Ben niet ontevreden over hoe hij zich gehouden heeft de 3500km durende reis.

En hier nog een paar plaatjes die ik ben tegen gekomen van mijn Golfje.






Last edited by ErikvanBilsen : 19-05-2012 at 23:35.
Reply With Quote
  #1055  
Old 20-05-2012, 09:27
Sox_Wolfie's Avatar
Sox_Wolfie Sox_Wolfie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 170
Send a message via MSN to Sox_Wolfie
Default

Wow echt mooie foto's !
Als ik dit zo lees en zie kan ik niet wachten tot mijn golfje klaar is :-)
Echt petje af voor al da werk !
__________________
Old Volkswagens don't leak oil, they just mark their spot

Antrieb niedrig und langsam
Reply With Quote
  #1056  
Old 20-05-2012, 10:41
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default





ben helemaal geen 5drs fan,maar deze is zo geweldig geworden
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #1057  
Old 20-05-2012, 18:47
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Leuk jullie gesproken te hebben bij villa velden de golf stond er erg netjes bij!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #1058  
Old 21-05-2012, 20:21
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Echt een super golfje geworden.
Mooi ook dat je geen onoverkomelijke problemen bent tegen gekomen. Het blijft altijd een risico om zo een lange rit te ondernemen vlak na een volledige resto.
Reply With Quote
  #1059  
Old 26-05-2012, 21:21
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Erik, kom nog net een foto van de echte bad boys tegen




En nog ene van die Slovenen Veel dachten namelijk dat wij uit Slovenië kwamen omdat er een vignet van Slovenië opzat


__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL
Reply With Quote
  #1060  
Old 27-05-2012, 10:11
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Nette golf geworden zo!
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum