Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-11-2012, 21:17
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default Golf 1 1.3 1979 Project met veel nieuwe onderdelen

Vanwege verschillende redenen wil ik mijn project aanbieden.

Het betreft een Golf 1 1.3 uit 1979 die door mij 2 jaar geleden is aangeschaft. De auto is ingevoerd uit Duitsland door de vorige eigenaar. Ik ben aan het project begonnen, waarbij ik alles zo goed hoe mogelijk heb aangepakt. Zelf heb ik er maar 1 keer in gereden, na de aankoop is direct aan het project begonnen.

De auto is in de volgende staat aangeschaft:





***

Toen is begonnen aan het demonteren zijn uiteraard een aantal rotte plekken aan de carrosserie ontdekt. De onderkant / wielkasten e.d. zijn helemaal kaal gemaakt zodat niet onder de bodyschutz nog iets verborgen kon zijn. Alle slechte plekken zijn eruit geslepen en zijn nieuwe stukken ingelast.

Nadat het lassen afgerond was, is de auto naar de zandstraler gebracht voor nog eventuele andere plekken te vinden. De grote rechte delen zijn niet 'intensief' gestraald zodat het geen golfplaat werd. De achteras ophanging en dorpels zijn met het stralen bewust niet dichtgelast, zodat ook van binnen gestraald kon worden. Na het stralen is de auto direct in Epoxy primer gezet zodat de auto niet verder kon roesten.

Alle lossen onderdelen die niet gecoat konden worden zijn gespoten. Dit is gedaan met Epoxy primer en 2K zwarte lak. De overige losse onderdelen zijn gestraald + verzinkt (geel) + gecoat. De onderdelen zijn nog nooit gemonteerd geweest dus zijn als nieuw!













In de tussentijd zijn er veel onderdelen nieuw aangeschaft, onder andere:
- Dempings matten (bodem + plafond)
- Hemel
- Originele CL lip
- Compleet pakkingsset voor motor
- Alle lagers voor motor nieuw
- Alle keerringen voor motor nieuw
- Parafaan bak
- Remmenset compleet
- Distributieriem
- Bougies
- Luchtfilter
- Kleine onderdelen (zie foto)













Naast onderdelen die nieuw niet meer te verkrijgen zijn heb ik ook onderdelen verzameld die in zeer goede staat zijn:
- Compleet oud type licht bruin interieur. Dus met alle klepjes / panelen e.d. in het bruin
- Bruin dashboard
- Nieuw origineel zijscherm
- Hoedeplank
- Bruin getint glas
- Tittentacho




Kortom dit is een zeer compleet project, waarbij je geen roest meer vindt. Eerlijker kun je een auto niet kopen, hier kun je echt overal in kijken hoe de staat is. En die is van alle onderdelen zeer goed, anders had ik het al weggedaan.

Alles gaat weg, dus sowieso alle onderdelen. Deze zijn netjes in kratten opgeborgen. Alle schroefjes zijn gesorteerd in zakjes waar de kenmerken van de schroefjes van zijn opgeschreven. Ook zit de motorsteun waar de motor inhangt ook erbij!

De prijs van het project is €2000,- Het liefst gaat alles in 1 keer weg. Ik wil het alleen in onderdelen verkopen als op zijn minst de carrosserie en grote onderdelen zijn verkocht. De prijs staat ook vast tevens, dit is een zeer nette prijs. Alleen de onderdelen e.d. hebben al veel meer gekost!

Link naar projectpage: http://www.volksforum.com/forum/sho...00&page=1&pp=20
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL

Last edited by Thijs. : 16-11-2012 at 17:39.
  #2  
Old 14-11-2012, 19:54
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Verkocht zijn:
- Carrosserie
- Voorschermern
- Deuren
- Motorkap
- Kofferklep
- Grill

Tot komende week Thijs!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
  #3  
Old 16-11-2012, 17:39
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Zoals Daimy al aangeeft mogen alle onderdelen weg. Dus heb je wat nodig, laat het me weten!
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum