Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Meetings verslagen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #141  
Old 10-05-2013, 11:46
thijstheunissen's Avatar
thijstheunissen thijstheunissen is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 834
Default

Goed bezig ronnie
Reply With Quote
  #142  
Old 10-05-2013, 12:23
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Dank je..
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #143  
Old 10-05-2013, 15:51
marcogolf1 marcogolf1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 261
Default

Quote:
Originally Posted by SDBNL
1 t/m 4 mei geweest.. Laatste dag daar 3 mei begon idd het sjonniegehalte aardig hoog te worden. Ook op Faak al pauper apparaten met neon enz. Precies op tijd weg. Iemand 3 mei 'savonds die K herseloze dronken T oostenrijkers in de afgetrapte polo gezien die achteruit tegen die kerel uit PORTUGAL reed met z'n S4. Dat bedoel ik maar. Kom je ff daarvandaan gereden. Sta je daar, ken je amper of geen duits, allemaal van die dronken droeftoeters om je heen te gillen. Regel maar ff maar zo'n persoon zonder z'n gebitje te vergruizen. Maar al met al mooie dagen gehad, vreselijk dikke auto's gezien. Volgend jaar weer btje eerder en op tijd wegwezen..




Toevallig een afschuwelijke zwarte polo 6n0 of een blauwe? ( Waren vrienden van elkaar) Want die mafkezen gingen ook burnen en proberen te driften op een grasplek achterin op het meetingterrein in faak. Wij stonden daar ook met auto's en toen samen met nog een paar gasten ze toch even vriendelijke verzocht op te rotten voordat er gewonden gingen vallen. Eikels. De stenen vlogen om je oren. En er stond heel veel dik spul waar ze die onzin uithaalden.
Reply With Quote
  #144  
Old 10-05-2013, 18:41
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,570
Default


__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #145  
Old 12-05-2013, 09:59
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Hierbij mijn bijdrage
















De rest staat hier: http://www.flickr.com/photos/johanl...04230/lightbox/
Reply With Quote
  #146  
Old 12-05-2013, 10:16
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Hierbij mijn bijdrage






Als ik het goed begrepen heb van Mario Moser is dit een Oostenrijker die gewoon met een ongekeurd Duits Nummerbord rijdt.
Er zitten ook geen plakketten op dit nummerbord
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #147  
Old 12-05-2013, 10:52
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Hoe zit dat eigelijk met die tijdelijke kentekens? Viel me op dat veel Duitsers vooral de mannen met vermogen een tijdelijk kenteken hadden. Dus een kenteken waarop je een datum zag staan. Heeft dit te maken met de TUV, zodat het niet gekeurd hoeft te worden oid?
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL
Reply With Quote
  #148  
Old 12-05-2013, 11:01
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Zomer auto's
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #149  
Old 12-05-2013, 11:04
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Hoe zit dat eigelijk met die tijdelijke kentekens? Viel me op dat veel Duitsers vooral de mannen met vermogen een tijdelijk kenteken hadden. Dus een kenteken waarop je een datum zag staan. Heeft dit te maken met de TUV, zodat het niet gekeurd hoeft te worden oid?


Ben ik ook wel benieuwd naar!
Iemand meer informatie?
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #150  
Old 12-05-2013, 11:10
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Ben ik ook wel benieuwd naar!
Iemand meer informatie?


Rechts op het kenteken staat het maand tot maand waneer ze op de weg mogen.
Het derde kenteken dus


__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #151  
Old 12-05-2013, 11:44
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Thanks, enig idee hoe dit dan zit met keuring enz?
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #152  
Old 12-05-2013, 11:56
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Thanks, enig idee hoe dit dan zit met keuring enz?


Gewoon elk jaar netjes keuren

Edit: met dit kenteken is schorsen en verzekering stilzetten niet nodig dat gaat allemaal automatisch.
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL

Last edited by brabomk1g60 : 12-05-2013 at 12:05.
Reply With Quote
  #153  
Old 12-05-2013, 12:32
emphasercaddy's Avatar
emphasercaddy emphasercaddy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 147
Default

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Thanks, enig idee hoe dit dan zit met keuring enz?


Het kenteken met het gele balkje aan de rechter zijkant is een tijdelijk kenteken
Deze kun je gebruiken om een NIET gekeurde auto van a naar b te rijden tot de aangegeven datum in het gele vlak.

Ook heb je kentekens met rode letters.
Met begin cijfers 06 of 05
Bijv BOR 06775 of BOR 05775 is een garage plaat en mag er ook zonder keuring gereden worden.

Ook heb je kentekens met rode letters
Met begin cijfers 07
Bijv BOR 07775 dit is 1 kenteken wie je mag gebruiken bij meerdere oldtimers echter moeten deze wel elke 2 jaar de TUV keuring ondergaan.
Reply With Quote
  #154  
Old 12-05-2013, 14:06
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Het vijfde kenteken was idd veel te zien op auto's met vermogen. Nu snap ik ook waarom, vanwege de Tüv dus
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL
Reply With Quote
  #155  
Old 12-05-2013, 16:11
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Enigste wat ik me de afgelopen dagen afvraag of het niet mogelijk is dat ze zo hard optreden omdat het event steeds uitgespreider begint te worden van 1 week en na enkele jaren zowat 4 weken.....

Daarbij komt ook nog eens de turbo kurve....
Ben zelf ook zoals velen gecharmeerd van de dikke auto's die daar met 3 tot 4 seconden aan de 100 zitten maar kan de gedachte niet uit me kop krijgen dat er straks ene komt die de controle over zijn auto verliest en daar ff een manneke of 20 zwaar gewond of dood rijd in de bocht waar we met z'n allen staan te kijken en te filmen hoe ze daar langs komen gereden.

Het klopt verder ook dat we een mooie melkkoe zijn qua geld daar maar dat heb je zelf in de hand, niemand verplicht je te tanken in Velden bij de bekende pomp ergens anders is het goedkoper alleen wordt je niet gezien door het grotendeel van de bezoekers als je staat te tanken.

En dan het geklaag over de politie boetes, in al de jaren op de twee laatste na (vanaf 2001) ben ik nog nooit naar een keuring gemoeten of heb ik rare boetes gekregen voor het 1 of ander.
Iedereen weet dat je daar onder de 11cm bodemvrijheid grote kans loopt om gepakt te worden of als je rubberstrepen trekt of als je in de begrenzer gaat lopen trappen of rondrijdt als een randdebiel.
Voor de rest als je papieren kloppen met de auto en alle dingen bij hebt die je bij moet hebben en geen beschadigde banden hebt door het aanlopen, je gordel aan hebt en jezelf "normaal" gedraagd zul je ook weinig last ondervinden van de lokale politie.

Volgend jaar ga ik gelukkig weer en dan ook gewoon een paar dagen ervoor maar vooral tijdens de originele meeting, overdag lekker overal kijken zien en gezien worden en savonds lekker te voet naar ut terras in Velden geloof me dan heb je een leuke tijd tijdens Worthersee


Helemaal mee eens!
Dat turbobocht gebeuren is vragen om grote problemen, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat de politie hier keihard tegen op probeert te treden.
Je zal er maar wonen en he-le-maal niets met auto's hebben, maar wel een week of 3 iedere dag en avond een grote drukte en geluid overlast voor je deur hebben.
Er wordt ( na mijn idee) de laatste jaren vergeten dat het gebied rondom de Worthersee gewoon bewoond wordt en het geen evenementen terrein is.
Er gelden hier gewoon wetten en regels, er wonen hier gewoon een heel jaar door mensen, die wellicht niets met onze hobby op hebben, je bent er te gast, gedraag je daar dan ook na...

Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde Nederlander zou reageren als er een paar duizend Oostenrijkers besluiten het erg leuk te vinden om 3 weken lang met een rot gang door jouw straat of dorp te scheuren.
Dit tot laat in de nacht, onder luid gejoel van over het algemeen aangeschoten publiek, die staan te pissen in voortuinen en gemeente groen, de vele blikken bier wel mee heen kunnen nemen, maar verwachten dat als deze blikken leeg je ze gewoon kan laten liggen...
Ben echt benieuwd of de gemiddelde Nederlander dan zijn kinderen met een gerust gevoel naar school laat gaan, zijn vrouw nog rustig boodschappen laat doen of de hond uit laat...

Ik vindt het echt niet gek, dat de politie steeds meer en harder optreed.
Het echte treffen is tenslotte maar 3 dagen, als wij het nodig vinden dit op te rekken tot 3 tot 4 weken, en wij in die 3 tot 4 weken maar lekker lopen te gassen en van iedere parkeerplaats een meeting terrein maken, kan je er op wachten tot er maatregelen worden genomen.
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #156  
Old 12-05-2013, 16:36
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

spijkers met koppen die laatste

mijn haren komen recht als ik de golf 2 van turbo gockel of bar tek zag knallen maar diep van binnen weet je dat dit niet kan op de openbare weg.

probeer anders maar even op een nederlandse meeting een burn outje te trekken, wordt je onmiddelijk verwijdert van het terrein. maar in oostenrijk, tja niet meer dan normaal

volgend jaar ga ik niet met de daily maar als het goed gaat met de golf 1. nog geen boetes gereden de laatste jaren en ben ook van plan me aan iedere snelheid en regel te houden.

en dan wordt het erg jammer dat je ook dan aan de kant wordt gezet met je golfje 1 waar je jaren bloed zweet en tranen voor hebt gelaten. meestal door de onvriendelijke polizei, die alsmaar strenger en strenger wordt door dit soort voorvallen...

ook leuk zijn de prijzen die echt serieus de hoogte in gaan. flesje drank koste in de ENI eerst 18€, enkele dagen erna 24.

het geld zien ze dus wel graag komen...
Reply With Quote
  #157  
Old 12-05-2013, 17:23
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Dat de prijzen omhoog gaan is ook wel te verklaren...
Meer inzet van personeel, meer diefstal, meer vernielingen, meer beschadigingen, dat moet ergens van betaald worden...
De klanten die de uitbater de rest van het jaar heeft, (de dorpsbewoners) die blijven weg, en gaan in de stad boodschappen doen, zij kunnen ten slotte hun auto niet kwijt tussen alle VW's op "het meeting terrein".

Ik sprak verleden jaar de eigenaar van een supermarkt in Portschach, deze zit echt niet te wachten op het VW publiek, en zou het liefste de zaak dicht gooien tijdens de Worthersee tour.
Nu kan dat eventueel voor 3 dagen, maar ja, tegenwoordig is het dus al 4 weken, en dan wordt het toch een heel stuk lastiger de zaak dicht te houden.
Tuurlijk wordt er nog genoeg winst gemaakt op de VW klanten, maar we worden echt niet meer met open armen ontvangen zoals voor een jaar of 10 terug.

Het bonnen schrijven van de politie werkt natuurlijk net zo...
Al het inzet van extra personeel, vaak uit het hele land opgetrommeld, moet ergens van betaald worden.
Voor 3 dagen in een dorp zijn de kosten te overzien, voor 4 weken in een uitgestrekt gebied is het wederom een ander verhaal.
Daarbij werkt het natuurlijk als een ontmoedigingsbeleid, veel bonnen schrijven in de weken ervoor, en dan maar hopen dat ze volgend jaar op de datum zelf komen, of "lekker" thuis blijven.

Zoals het aan "der See" de laatste jaren gaat en verloopt, gaat het ten onder aan zijn eigen "succes".
Verleden jaar en dit jaar was het voor de organisatie al moeilijk om alles rond te krijgen.
Het nieuwe bestuur van Karintien wilde de stekker er al uit trekken, o.a. wegens schade aan milieu, kosten, overlast enz.
Maar ja, wij denken, we rijden in een dikke auto met nog dikkere wielen, wie maakt ons wat...
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #158  
Old 12-05-2013, 18:52
brabomk1g60's Avatar
brabomk1g60 brabomk1g60 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,221
Default

Moraal van ut verhaal....

Gedraag jezelf zoals je dat thuis ook zou doen (tenzij je zo'n randdebiel bent) en als we dat allemaal zouden doen dan zouden de mensen daar ook absoluut geen probleem ermee hebben dat we daar 3 weken lang geld uitgeven maar ons juist verwelkomen.
En hou je aan de regels daar zoals de 11 CM BODEMVRIJHEID!! iedereen klaagt erover maar iedereen weet al jaren dat ze het daar gewoon NIET accepteren als je lager rijdt.
Dus ik zou liever zien dat er groepen het voortouw nemen om in overleg te gaan met de politie en gemeente hoe we het treffen weer in oude glorie kunnen herstellen i.p.v. het boycotten of verder klagen over de politie want laten we eerlijk zijn dit jaar waren er 140000 mensen geweest en laten er nu max 10000 boycotters zijn straks dat zal dus weinig uitmaken.
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!!
----------------------------
VW golf mk1 16VG60 RS in the making
AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily

WWW.KLEENFREAKS.NL
Reply With Quote
  #159  
Old 12-05-2013, 19:22
JR_berry's Avatar
JR_berry JR_berry is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 71
Default

Is wel spijtig om zulke dingen te moeten lezen maar kan me er wel in vinden.
en de 11cm bodemvrijheid is niet alleen daar kijk maar naar ons apenlandje
__________________
polo 86c 2f 40kw/55pk =>huidig project
Reply With Quote
  #160  
Old 12-05-2013, 21:42
octi rs combi octi rs combi is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default

Dit was jaren geleden ook het geval in Castrop-Rauxel(Vw-forum) ook onder gaan aan zijn eigen succes!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum