Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-06-2014, 20:36
maaster maaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 3
Default startonderbreking schakelt niet uit

Ik heb een golf variant 1.6 benzine uit 2002 die de laatste tijd erg slecht wil starten. Nu heb ik al wat op het forum zitten lezen en zou het kunnen liggen aan het slot in de portier. De melding dat de lampen aan staan krijg ik namelijk ook niet altijd bij openen portier.

Nog wat verdere gegevens:
- Het niet starten gebeurd met beide sleutels
- Na aanhoudens starten en op en van het slot halen enz. start hij uiteindelijk zonder problemen.
- startprobleem komt niet altijd voor
- lokale garage heeft auto al nagekeken en schoongemaakt, maar kon verder geen probleem vinden.

Is er een makkelijke manier om te testen dat het hier aan ligt, bijvoorbeeld uitschakelen startonderbreking of iets dergelijks?
Als jullie ook denken dat het aan het portier kan liggen is er een beschrijving hoe te demonteren en waar gesoldeerd/vervangen moet worden?

alvast bedankt voor het meedenken.

PS. mijn achterportier gaat ook niet meer open met centrale vergrendeling. Weet niet of dat er ook mee te maken heeft, maar als ik dan toch ga sleutelen dan ook maar direct dat probleem aanpakken.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-06-2014, 21:16
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Relais 167 die hapert? Kost weinig, makkelijk im ff een nieuwe te proberen.. Zo uit t hoofd 4e van links onder dashboard.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 10-06-2014, 21:28
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Is van brandstofpomp en dacht ik ook ecu/aansturing injectors.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #4  
Old 10-06-2014, 22:58
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Deur open zorgt ervoor dat de brandstofpomp op druk komt; verklaart het slechte starten
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2014, 17:44
maaster maaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 3
Default

bedankt voor de reactie. zal eerst vrijdag eens gaan zoeken naar de relais en deze vervangen. Daarna eens kijken of ik de deur uit elkaar kan krijgen.

Snap het verhaal met de brandstofpomp, maar het lijkt meer of hij niet wil starten door de onderbreker. Na flink doorstarten heb ik het idee dat hij dan op bijv. 1 of 2 cilinders draait. Daarna van contact en weer aan en dan start hij meestal wel.

Is het dan een kwestie van het deurcontact repareren indien de relais niet werken? Had al ergens gelezen dat het gaat om het solderen van een aantal contactpuntjes in het slot zelf?
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2014, 22:29
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Wat betreft deurslot: deurslotreparatie.nl snelle en goeie service; jongen zit hier ook wel op forum en komt zelf uit Apeldoorn.
Zelf goeie ervaring met bijrijderskant!
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #7  
Old 12-06-2014, 16:51
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Ook al loopt de pomp niet bij deur open maken, dan nog slaat hij meteen aan..Is dit niet je euvel.

Als hij aanslaat maar meteen weer afslaat zit het in de startblokkering, die kan ik wel verwijderen voor je, maar zo te lezen is dit het probleem ook niet.

Deurslot is zo te lezen ook defect, maar ook dat heeft niks met je starten te maken.

Lijkt me eerder een probleem met je kvs temp sensor.
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb..

Ook Immo Emulators te koop.

https://www.facebook.com/groups/312765538928730/
Reply With Quote
  #8  
Old 12-06-2014, 17:18
maaster maaster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 3
Default

kvs temp sensor? Zo te zien wordt mijn lijstje reparaties weer wat groter. Wordt meer een weekend klus dan vrijdag middag ;-)

Wat doet deze sensor? temperatuur meten. Kwestie van nieuwe indraaien of gaat dat bij volkswagen niet zo maar?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-06-2014, 17:40
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Sensor is niet alleen voor de weergave op je dash, maar ahv de weerstand ziet je ecu hoe warm de motor is, als de weerstand nu veel te hoog is terwijl de motor koud is, dan denkt hij dat hij warm is en spuit min brandstof in, en omgekeerd, dit geeft hij vaak niet aan met uitlezen omdat hij meestal niet letterlijk kapot is, maar alleen afwijkt.

Sensor kost een 2 tientjes..

Wat je kan doen, lees hem uit en kijk in de meetwaardeblokken naar deze sensor, bij koude motor moet dit ongeveer gelijk zijn met de buitentemp, wijkt dit veel af, zit daar je probleem.
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb..

Ook Immo Emulators te koop.

https://www.facebook.com/groups/312765538928730/
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum