|
|||
|
|||
elec. dakraam kapot??
hey
ik heb een probleempje met mijn electrisch dakraam... hij wil niet meer open en dus niet meer dicht..als ik m op contact zet dan hoor ik bij het motortje een tikje weg komen. het schakelaartje heb ik vervangen en bij het starten vn de auto flikkert het lampje van de schakelaar 1xtje.. denkt iemand te weten wat er kapot is of heeft iemand ditzelfde probleem al eens gehad laat wat horen aub! oja ik rij golf 3 gti 2.0 grtz arnold |
|
|||
|
|||
het dakraam is trouwens nog wel handmatig te openen..
|
|
||||
|
||||
denk dat je motortje dan kapot is. anders even meten hoeveel spanning er op staat met een mutimeter. of het motortje even los testen met spanning erop. maar denk dat het motortje vastzit.
grtz.
|
|||
|
|||
ah ok dat zal ik wel even Proberen en anders maar een nieuw motortje halen..bedankt grtz
|
|
||||
|
||||
is het een orgineel dakje?
|
|
|||
|
|||
ja het is origineel.. kan omhoog en naar achteren.. heb net nieuw motortje gehaald van de sloop voor een paar tientjes maar hij doet t nou nog niet zal dan wel aan de elektronica liggen maar ik weet niet waar ik moet zoeken
grtz |
|
||||
|
||||
Hallo Arnold GT, het kan ook zijn dat 1 of meerdere ( in totaal 6 ) schakelingen / koppelingen gebroken zijn, heb het probleem zelf ook gehad en heb alles vernieuwd
tevens de stalen kabels, en de viltrubber om het glazeren dak. Hebben veel Golf 3 / Vento's problemen mee. Groetjes Atze.
|
|||
|
|||
ok word dus een paar uurtjes bekabeling na lopen .. thnx
|
|
|||
|
|||
ben er achter dat het nieuwe motortje wel goed is alleen het moet worden afgesteld op de 1 of andere manier..iemand een idee hoe dit moet?? grtz
|
|
||||
|
||||
controleer anders met motortje los, of er nog wel beweging in je raam zit..
ander vervang je zinloos delen. |
|
||||
|
||||
is wel handmatig omhoog en naar achteren te schuiven staat er in een eerdere post van hem.
grtz.
|
||||
|
||||
zitten de tandwieltjes nog wel oke ?
|
|
||||
|
||||
Wie kan mij hiermee verder helpen?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem dat het raammotortje wel 'tikt' als je de schakelaar bedient maar niet wil lopen. Ik heb inmiddels een reserve gehaald die het ook zou moeten doen, maar deze functioneert ook niet in de auto. Gister nog eens alles na gemeten. Schakelaar uitgeblazen (nu functioneerd de verlichting weer hiervan; 'vreemd' ) en nagemeten. Ik krijg ook spanning op de raammotor. Moet hier nog wat afgesteld worden? Quote:
Kortom, H-E-L-P!
|
|||
|
|||
dakraam probleem
mijn dakraam van de golf 3 tdi doet niks meer nadat de conector van de achterdeur niet goed was aangesloten toen tikte de motor van het dakraam als ik de knop van achter raam bediende nu is alles weer goed aangesloten en het achterraam doet het nu prima alleen doet het dak niks meer voorheen deed hij het prima weet iemand wat dit kan zijn
|
|
||||
|
||||
De motor moet er op een bepaalde manier in. als er 1 van de kabels niet op "tijd" zit draait hij al niet meer en staat alles onder spanning.
Ook vuil in het mechaniek zorgt vaak voor defecten. bij te veel weerstand tikt de motor alleen nog maar en draait dan niet meer. Heb eventueel nog een goed werkend golf 3 dakje staan. |
|
|||
|
|||
Ik heb ook nog een compleet goed werkend dakje liggen.
|