Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2012, 21:34
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default Waterslangen vraag, wie kan mij helpen ?

Ik heb een vraag.

Ik ben mijn motor ( een 1.8 8v ex uit een 1987 cabby )op aan het bouwen en nu zit met het volgende probleem,

Welke slangen komen op de verwarming ? Wat is de warme kant en welke de koude ik heb ook een aansluiting op de stale leiding die rond het blok loopt over omdat de verwarming van het spruitstuk vervalt. Ik wil alle slangen van silicone laten namaken omdat er geen pasklare set is ( de cabby heeft origineel een brede radiateur en in mijn mk1 staat gewoon de originele smale en heb ook een ander waternekje op de voorkant van de kop zitten)

Het volgende heb ik al gevonden:

Waterpomp thermostaat aansluiting naar onderkant radiateur
waterpomp middelste aansluiting naar stale leiding
Waterpomp bovenste aansluiting naar zijkant waternekje op kop
Waternekje op kop naar bovenste radiateur aansluiting
Stale leiding naar expansie vat

Wat heb ik nog over

Waternekje aan zijkant kop en twee aansluitingen op de stale leiding die naar achter wijzen waarvan ik er denk ik een dicht moet lassen oid

is er een pijp te koop met maar een aansluiting naar achter ?

Gat achter in kop voor retour verwarming spruitstuk? Wordt afgedicht door nieuw spruitstuk

Mijn gedachte was: waternekje op zijkant kop warme kant verwarming met de kachel klep er tussen en een pijpje op stale leiding naar koude kant verwarming.

Weet iemand of dit klopt ? Heeft er iemand fotos van ? De diameter komen niet allemaal overeen.

Ik was met het slopen van de cabby en mijn golf hier helemaal niet mee bezig en heb zelf helaas geen goede foto's gemaakt hoe het heeft gezeten
En met die afgeknipte foto's uit vagcat kom ik er ook niet uit

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 20-11-2012, 19:24
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Stale leiding van een golf2 heeft 1 aansluiting
Die gaat naar de kachel en die van de zijkant van de kop
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2012, 20:49
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Hmmz beetje lastig voor de geest te halen, omdat het al even terug is dat ik ernaar gekeken heb, maar mijn Scirocco heeft een EX blok. Ik zal van de week even kijken.

Kan je misschien een foto maken van jou situatie? Dan kan ik kijken of het overeen komt met mijn blok
Reply With Quote
  #4  
Old 24-11-2012, 13:52
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default

Thanks Spike, ik heb het al opgelost m'n collega heeft van de week n scirocco gekocht en daar heb ik eens goed onder de kap gekeken en snap nu hoe ik het moet gaan maken ( spruitstuk verwarming kan er zonder probleem vanaf)

M'n slangen zijn inmiddels opgestuurd en de silicone slangen kunnen gemaakt worden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum