Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-04-2010, 09:55
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default Golf III gti 85 kw valt uit

Hallo mijn auto golf III gti 85kw uit '95 valt weles uit onder het rijden het is nu 3 x gebeurt in 2 weken tijd. Wat er al vervangen is:

-Bougies
-Benzinefilter
-Verdeelkap
-rotor

Nu lees ik dat het veel voorkomend probleem is met golf III waarschijnlijk is het de halgever nu is mijn vraag: moet ik dan de hele ontstekingsunit vervangen of alleen de halgever en kan ik dit zelf doen moet daarna ook mijn ontstekingstijd opnieuw worden ingesteld?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2010, 10:50
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

ik heb dit ook gehad en ik heb de bobine vervangen en geen problemen meer.
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2010, 10:55
timmiej timmiej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 39
Default

Bij mij heb ik de Hal gever en heb ik de relais van de brandstofpomp en de computer vervangen. Sindsdien is het niet meer voorgekomen. Ook even de voorontsteking weer goed op tijd gezet. Ik heb dus enkel de hal gever vervangen en geen andere ontstekingszaken.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2010, 13:03
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default

Quote:
Originally Posted by timmiej
Bij mij heb ik de Hal gever en heb ik de relais van de brandstofpomp en de computer vervangen. Sindsdien is het niet meer voorgekomen. Ook even de voorontsteking weer goed op tijd gezet. Ik heb dus enkel de hal gever vervangen en geen andere ontstekingszaken.


Wat was bij jou het uiteindelijke probleem want ik ga ervan uit dat je niet alles in 1x heb vervangen?
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2010, 13:45
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by Rob g60
ik heb dit ook gehad en ik heb de bobine vervangen en geen problemen meer.


als de bobine ermee kapt is het volgens mij meteen einde oefening! Wat HUS bedoeld is dat de auto ermee kapt en vervolgens weer start (als ik het goed lees)

@HUS

ik heb dezelfde klacht met mijn type 3 cabrio 85KW, is het bij jou ook zo dat de auto niet meteen weer start maar pas na een seconde of 5 a 10?

Bobine heb ik al gehad, die is nieuw!

Mij is ook verteld dat het in de hall voeler kan zitten, heb geen zin om een onderdeel van VEUL euro's te vervangen voor een uitval eens in de zoveel tijd
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2010, 14:01
timmiej timmiej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 39
Default

Quote:
Originally Posted by HUS
Wat was bij jou het uiteindelijke probleem want ik ga ervan uit dat je niet alles in 1x heb vervangen?


Bij mij was het een combinatie. De draad bescherming van de halgever was uitgedroogd en gaan afbrokkelen daardoor had ik soms sluiting hier. Verder na vervanging viel hij soms nog uit en toen heb ik de 2 relais ook nog vervangen. Toen was alles echt weg.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-04-2010, 14:55
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Je ziet t ook vaak bij polo'tjes, dat de hall gever stuk is..
kost wel 45 euro.
Je kan t controleren door ff de bobinekabel op t klepdeksel neer te leggen, en te starten. als de hall gever stuk is geeft ie de ene keer wel vonk af bij het starten en de andere x weer niet..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 27-04-2010, 14:58
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
als de bobine ermee kapt is het volgens mij meteen einde oefening! Wat HUS bedoeld is dat de auto ermee kapt en vervolgens weer start (als ik het goed lees)

@HUS

ik heb dezelfde klacht met mijn type 3 cabrio 85KW, is het bij jou ook zo dat de auto niet meteen weer start maar pas na een seconde of 5 a 10?

Bobine heb ik al gehad, die is nieuw!

Mij is ook verteld dat het in de hall voeler kan zitten, heb geen zin om een onderdeel van VEUL euro's te vervangen voor een uitval eens in de zoveel tijd


Ja dat klopt maar hij start niet meteen ook niet na 5 a 10 sec dat duurt wel een uur.. Het is niet zo'n duur onderdeel ik kan het op de sloop vinden voor 50 eur en dan heb je hem compleet met verdeelkap en rotor.

@timmiej ik ga eerst maar es proberen met die hal gever..

Als het dat niet is zal ik verder kijken bij het relais THNX
Reply With Quote
  #9  
Old 27-04-2010, 15:21
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

bij mij kaptie ermee en dan ff wachten soms 5 min soms 10 of langer en daarna liep ie gewoon weer.
Bobine werd te warm en zette uit waardoor hij geen contact meer maakte(heb hem nagemeten en getest nadien).
heb er nog wel 1 liggen die je evt mag testen van me stuur maar pm
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #10  
Old 28-04-2010, 07:51
timmiej timmiej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 39
Default

Heb je hem wel al eens aan de VAGcom gehangen? Bij mij gaf deze de hal gever melding op (intermittent) aan. Dit geeft aan dat hij af en toe de melding doorkrijgt. Dit kwam door de bloot liggende draadjes. Let wel op een halgever voor een mk3 kost je al snel tussen de 160 - 190 euro nieuw bij de dealer.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-04-2010, 09:51
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default

Quote:
Originally Posted by timmiej
Heb je hem wel al eens aan de VAGcom gehangen? Bij mij gaf deze de hal gever melding op (intermittent) aan. Dit geeft aan dat hij af en toe de melding doorkrijgt. Dit kwam door de bloot liggende draadjes. Let wel op een halgever voor een mk3 kost je al snel tussen de 160 - 190 euro nieuw bij de dealer.


Ik heb maandag de auto aan de vagcom gehangen het programma doet het wel maar hij vind de auto niet . Ik ga vanmiddag wel een 2e hands ontstekingsunit halen op de sloop inlc HAL gever miss dat dat het is maar dan nog kan ik niet gelijk merken of dat het prob is omdat die niet elke x uitvalt het is 1x in de 2 weken.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-04-2010, 15:01
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Graag wel even posten als het probleem is verholpen of........ niet.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-04-2010, 15:17
timmiej timmiej is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 39
Default

Quote:
Originally Posted by HUS
Ik heb maandag de auto aan de vagcom gehangen het programma doet het wel maar hij vind de auto niet . Ik ga vanmiddag wel een 2e hands ontstekingsunit halen op de sloop inlc HAL gever miss dat dat het is maar dan nog kan ik niet gelijk merken of dat het prob is omdat die niet elke x uitvalt het is 1x in de 2 weken.


Dat had ik ook hoor. Soms viel hij na 5 minuten uit en binnen 20 minuten weer. Soms reed ik 2 a 3 weken zonder problemen. Wel is het zo dat ik na het uitvallen echt 5 a 10 minuten moest wachten voordat ik weer kon starten. Daartussen wilde de golf gewoon niet aanslaan.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-04-2010, 18:13
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Heb toendertijd ook de bobine vervangen, maar het probleem bleef.
Toen de hall gever vervangen sindsdien nooit meer problemen gehad..
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #15  
Old 29-04-2010, 15:43
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default

Ik ga dit weekend ff sleutelen ik heb een hal gever gehaald en die ga ik vervangen dan maar hopen dat het probleem over is.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-05-2010, 15:40
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default

Ik heb de hele onstekingsunit, nu heb ik ff gekeken kan ik mijn oude gewoon eruit halen en de andere erin zetten zonder dat ik deze opnieuw me onstekingstijd moet instellen?
Reply With Quote
  #17  
Old 04-05-2010, 17:52
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Altijd het ontstekingstijdstip bijstellen met een stroboscooplamp !!
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #18  
Old 06-05-2010, 17:38
coilt coilt is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 58
Default

bij de golf 3 kan je de ontsteking op 2 manieren afstellen,,

Via een strobo lamp,
Of via vagcom zie je ook de ontstekingstijdstip ervan..

De hall gever los vervangen is echt een rot werk!
Je kan beter de gehele unit een andere erop zetten want meestal is het asje waar de rotor op vast zit ook speling aan het krijgen en zo blijf je nog problemen houden..

De complete units heb je ook te koop bij boelm.nl voor 119 euro
En bij de dealer is het ook voor rond die prijs wel aan te komen..

Zo lees ik ook net dat je er al 1tje hebt gehaald,
Als je effe oplet en een beetje schoonmaakt voor het demonteren met een staalborstel,
Neem je een makkelijk punt en zet je een streepje met een stift,
Als je dan de oude eruit haalt en de nieuwe er terug inzet en weer precies op die lijn zet hoe die oude zat zul je heel ver in de richting zitten

Ook moet je met het demonteren en monteren zonder verdeelkap doen en kijken waar je rotor stond , deze moet op dezelfde stand staan bij het monteren van de nieuwe
Reply With Quote
  #19  
Old 07-05-2010, 17:35
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default

Quote:
Originally Posted by coilt
bij de golf 3 kan je de ontsteking op 2 manieren afstellen,,

Via een strobo lamp,
Of via vagcom zie je ook de ontstekingstijdstip ervan..

De hall gever los vervangen is echt een rot werk!
Je kan beter de gehele unit een andere erop zetten want meestal is het asje waar de rotor op vast zit ook speling aan het krijgen en zo blijf je nog problemen houden..

De complete units heb je ook te koop bij boelm.nl voor 119 euro
En bij de dealer is het ook voor rond die prijs wel aan te komen..

Zo lees ik ook net dat je er al 1tje hebt gehaald,
Als je effe oplet en een beetje schoonmaakt voor het demonteren met een staalborstel,
Neem je een makkelijk punt en zet je een streepje met een stift,
Als je dan de oude eruit haalt en de nieuwe er terug inzet en weer precies op die lijn zet hoe die oude zat zul je heel ver in de richting zitten

Ook moet je met het demonteren en monteren zonder verdeelkap doen en kijken waar je rotor stond , deze moet op dezelfde stand staan bij het monteren van de nieuwe


Bedankt ik ga morgen of zondag ff knutselen, heb ook maar gelijk een nieuwe bobine gehaald hopelijk is dat het.
Reply With Quote
  #20  
Old 09-05-2010, 14:49
HUS's Avatar
HUS HUS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 248
Default

Vandaag geprobeerd de gehele onstekingsunit te vervangen maar stuit op een probleem krijg met geen mogelijkheid de onstekingsunit eruit hoe deze eruit te krijgen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum