Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #481  
Old 01-04-2014, 12:03
eminemin eminemin is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 62
Default

Ik kijk meestal hoe lang iemand lid is van Marktplaats en of die persoon meerdere advertenties heeft staan, telefoonnummer vermeld is en vervolgens bel ik die persoon om te peilen en vraag gelijk ook of ik het kan ophalen.

Telefoonnummer check ik op Google. Ondanks deze voorzorgsmaatregelen trap ik er nog wel eens een enkele keer in, het blijft Marktplaats
Reply With Quote
  #482  
Old 02-04-2014, 21:12
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

jups doe ik ook wel eens als ik het niet vertrouw, maar goed... je kunt het rekeningnummer dus ook controleren op https://www.mijnpolitie.nl/b/mioche...l?serviceID=260 kwam ik achter en dat is best een handig iets. Verder inderdaad googlen als je het niet vertrouwd.

Toen we om een lupo 3L zochten voor mijn vriendin een jaartje of 4 geleden toen waren er ook wel wat oplichters actief, maar dat had ik direct wel in de gaten dat dat stonk!

O ja, ik heb vanavond officieel aangifte gedaan bij de politie!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #483  
Old 03-04-2014, 07:10
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Goed dat je aangifte hebt gedaan ik heb het ook gedaan en wel handig je link die zal ik volgende keer ook gebruiken
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #484  
Old 03-04-2014, 09:33
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Dinsdag was er een uitzending van opgelicht ook deels over internet; http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408336

Blijken ook heel veel webshops te zijn waar je wordt opgelicht. Het is altijd wel "te mooi om waar te zijn". Een nieuwe Iphone kopen voor 349,- terwijl ze overal 200,- meer kosten? Dan moet er wel een belletje gaan rinkelen, helaas zijn er veel mensen niet al te slim.
Reply With Quote
  #485  
Old 03-04-2014, 09:46
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Nou niet al te slim, het is gewoon hebzucht. Mensen willen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang. Voor een beetje ondernemer is het al moeilijk genoeg om wat te verdienen dus echt medelijden heb ik niet met dit soort types.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #486  
Old 03-04-2014, 20:05
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 401
Default

Quote:
Originally Posted by JeeWee
jups doe ik ook wel eens als ik het niet vertrouw, maar goed... je kunt het rekeningnummer dus ook controleren op https://www.mijnpolitie.nl/b/mioche...l?serviceID=260 kwam ik achter en dat is best een handig iets. Verder inderdaad googlen als je het niet vertrouwd.

Toen we om een lupo 3L zochten voor mijn vriendin een jaartje of 4 geleden toen waren er ook wel wat oplichters actief, maar dat had ik direct wel in de gaten dat dat stonk!

O ja, ik heb vanavond officieel aangifte gedaan bij de politie!


Handige check, maar is niet zalig makend. Er moet dan al aangifte zijn gedaan tegen die persoon voordat het hierop aangegeven staat.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote
  #487  
Old 04-04-2014, 16:32
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Nou niet al te slim, het is gewoon hebzucht. Mensen willen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang. Voor een beetje ondernemer is het al moeilijk genoeg om wat te verdienen dus echt medelijden heb ik niet met dit soort types.


wat heeft oplichten met ondernemen te maken?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #488  
Old 04-04-2014, 17:27
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Wat hij bedoeld is dat mensen geen cent willen uitgeven maar wel alles willen. De 'eerlijke' ondernemer zal duurder zijn maar omdat mensen hier niks aan willen uitgeven gaan ze naar deze louche praktijken toe.

Ik kan ook totaal geen medelijden hiermee hebben. Via marktplaats iets in goed vertrouwen kopen en niks krijgen vind ik wel sneu maar om echt op een site iets te kopen zoals laatst bcc-winkel dan ben je gewoon niet bepaald snugger of zo gierig dat je spontaan tunnelvisie kreeg van hoe goedkoop het wel niet was.
Reply With Quote
  #489  
Old 04-04-2014, 19:25
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Exact wat ik bedoel!
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #490  
Old 19-05-2014, 21:59
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default Opgelicht via marktplaats! Kijk uit!

Goeie (laat dat maar weg trouwens) avond,

Ik wil jullie er allemaal ook even op atenderen op te passen met dingen te kopen op marktplaats, ik ben zojuist opgelicht voor 240 euro nu denken jullie natuurlijk 240 euro dat valt best mee... Maar voor mij als 17 jarige komt dit toch best hard aan.

Ik had twee weken terug een advertentie op marktplaats gezet met 'bbs randen gezocht' op een gegeven moment kreeg ik een bericht van 'marktplaats via marktplaats' onder de naam 'mike den visser' uit terneuzen. Hij zou voor mij 2 nieuwe 1J randen en twee nieuwe 1,5J randen te koop hebben voor 240 euro incl. Verzendkosten (achteraf kan dat ook niet maarja) ik zo voorzichtig mogelijk geweest en zijn telefoon nummer, adres, volledige naam etc. Gevraagd. Allemaal gekregen. Dus ik de 240 euro overgemaakt, en hij zou ze netjes opsturen. Ik twee telefoonnummers gekregen

06-84896085
06-87148882

Waarbij ik bij beide nummers telkens een belgische voicemail krijg. Wanneer ik bel neemt hij niet op, maar op smsen reageert hij wel. Dus ik kreeg in eerste instantie het eerste nummer van hem, waarbij hij nergens op reageerde, toen kreeg ik vanmorgen het tweede tel.nr. Waarop wel gereageerd werd. Echter werd er gezegd dat hij mike den visser niet kende en ook niet wist waarover het ging.

In eerste instantie zou ik kunnen komen kijken in terneuzen maar aangezien dat best verweg was gevraagd of hij het op kon sturen, dit kon dan wel maar hij had geen foto's van de randen dus ik zei zonder foto's koop ik ze niet. De reden dat hij geen foto's had was omdat zijn camera kapot zou zijn. Toen kreeg ik al reactie terug 'ik ga bij de buren een camera vragen en dan stuur ik jou de foto's' dus ik foto's gehad, zagen er goed uit. Maar wat bleek nou, de foto's komen achteraf van het golfc@brio forum.

Dus ik gewacht en gewacht of ze binnen kwamen, en na anderhalve week nog niets gehoord of gezien, postbode al tig keer langsgeweest maar nee hoor...

Dus kon ik vaststellen dat ik opgelicht was. Aangezien het voor mij een flink bedrag is en er goed ziek van ben, wil ik het jullie graag mededelen om te zorgen dat hij niet nog meer mensen oplicht.

Mocht je ooit geld over moeten maken naar rek.nr. 154556173 van de rabobank onder de naam M. Snoek, DOE HET NIET!!

Alleen wat ik niet snap is dat ik over moest maken en erbij moest zetten 4-1922.8

Maarja maakt nu toch weinig meer uit

Achteraf valt bij mij nu het kwartje ook, alleen aangezien hij niet opdringerig o.i.d. Deed neem je iemand al gauw in vertrouwen. Niet doen dus!

Je kunt het niet vaak genoeg tegen jezelf zeggen 'als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook zo'



Gr wessel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #491  
Old 19-05-2014, 22:22
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Dat is waardeloos... Voortaan zulke bedragen via PayPal op Marktplaats proberen te kopen, dan is het verzekerd. Of in de auto stappen...
Reply With Quote
  #492  
Old 19-05-2014, 22:26
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Klote voor je!
Gevraagd advertenties zijn vaak doelwit van oplichters. Hier is een mplaats opgelicht topic voor
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #493  
Old 19-05-2014, 23:06
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Heel erg kut voor je Wessel.

Misschien een mooi moment om eens iets te opperen.
Ik loop al een poosje met een idee om speciaal voor VF gebruikers een topic te openen zodat men elkaar kan helpen.
Bijvoorbeeld: ik kom uit Koewacht vlakbij terneuzen en had best voor Wessel de ringen willen ophalen of zo als ik het op het forum had gelezen.
Ik kan alleen niet voor die gene bepalen of ze goed zouden zijn of dat het is wat hij bedoelt, maar hij had ze dan wél gehad.
Die oplichting gaat nog veel erger worden de komende tijd en ik heb mij ook al een paar poten uit laten draaien waardoor ik nu dus niets meer betaal tot ik het in handen heb.
Zelf heb ik eens een advertentie gezien van een golfje in Leiden en ben er niet heen gegaan omdat ik geen zin had om weer een hele dag in de auto te zitten (heen en terug) om naar een doorgeroest hondehok met een glimment laagje vet te kijken, dat is zo ook een goeie mogenlijkheid kunnen zijn zo kunnen we elkaar helpen.
Zelf ga ik er niet aan beginnen omdat ik niet zo heel erg met het forum bezig ben maar misschien is het een idee voor iemand die er wel zin in heeft?
Reply With Quote
  #494  
Old 19-05-2014, 23:54
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #495  
Old 20-05-2014, 01:24
ronnieg60 ronnieg60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 75
Default

@ wessel: klote zoiets maar als ik jou verhaal zo lees gaan er bij mij verschillende lampjes branden. 2 telefoon nummers, voice mail belgie, allen reageren op sms, kent mike visser niet, geld over maken naar m. snoek wat dus een andere naam is.. smoesje camera stuk. dat zijn mij een paar lampjes te veel! altijd voorzichtig zijn, als je denkt dat er iets niet klopt zal het ook wel zo zijn..
Reply With Quote
  #496  
Old 20-05-2014, 05:42
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Oh, eeuh môge.......1-0 voor Jaap

Dan was het toch een goed idee,,,alleen wat laat ha ha
Reply With Quote
  #497  
Old 20-05-2014, 06:51
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Tja, ik ben er goed ziek van en hetenige wat ik kan doen is aangifte. Ik koop toch best vaak iets op marktplaats en dat ging altijd gewoon goed.

Maar als het vanaf nu boven de 5 tientjes komt ga ik gewoon kijken.

Het rare is gewoon dat er helemaal niets anders was kwa contact met hem dan normaal. Ik kon zelfs gewoon komen kijken als ik wilde... Het ging eigenlijk pas fout toen ik ging bellen waar mijn spullen bleven. Want ik had hem al een mail gestuurd waar het bleef en toen kreeg ik gewoon terug : het is op de post, daarna heb ik niks meer gehoord.

Ze zijn zo sneaky tegenwoordig dat iedereen erin trapt. Je zou je maar eens moeten verplaatsen in een situatie dat je iets heel graag wilt. Ik heb ook wel eens gehad dat ik het niet vertrouwde, en dan kocht ik het ook niet. Maarja dat met die telefoonnummers, die naam e.d. Gebeurde allemaal pas na een dag of vijf toen ik het geld overgemaakt had. Kijk dat met die camera kan natuurlijk gebeuren, en ik heb ook wel eens gehad dat ik het naar een ander rekeningnummer/naam moest overmaken dan de naam was die diegene doorgaf, maar dan kwam het ook altijd gewoon aan..

Maarja.. Het isnu gebeurd kan er weinig meer aan doen
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #498  
Old 20-05-2014, 08:38
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dit is erg vervelend voor je. Helaas is het erg lastig om hier iets aan te doen (behalve aangifte waar je toch nooit iets van hoort)

Ik had vroeger een connectie waarmee ik aan de hand van een naam/rekeningnummer etc. adres gegevens kon achterhalen omdat deze persoon daar toegang tot had vanwege zijn baan. Helaas kan dit niet meer anders had ik je graag geholpen.


Wat je nog wel kunt proberen (zo is het mij ooit gelukt) is op deze achternaam zoeken via het telefoonboek. Toevallig vind ik zo net ene snoek in terneuzen, wellicht kun je bellen en vragen naar de heer M snoek (gewoon beetje bluffen).
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #499  
Old 20-05-2014, 09:00
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Dit is erg vervelend voor je. Helaas is het erg lastig om hier iets aan te doen (behalve aangifte waar je toch nooit iets van hoort)

Ik had vroeger een connectie waarmee ik aan de hand van een naam/rekeningnummer etc. adres gegevens kon achterhalen omdat deze persoon daar toegang tot had vanwege zijn baan. Helaas kan dit niet meer anders had ik je graag geholpen.


Wat je nog wel kunt proberen (zo is het mij ooit gelukt) is op deze achternaam zoeken via het telefoonboek. Toevallig vind ik zo net ene snoek in terneuzen, wellicht kun je bellen en vragen naar de heer M snoek (gewoon beetje bluffen).


Aangifte is idd al gedaan, als ik het niet doe heb ik natuurlijk nooit iets om op terug te vallen. Dat in het telefoonboek is eigenlijk het eerste wat ik gedaan heb na dat ik erachter kwam dat ik opgelicht was, die heer snoek heb ik al gebeld, maar die zegt nergens iets van te weten, en als hij het wel weet zal die het toch nooit vertellen. Maar tocg bedankt voor de tip!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #500  
Old 20-05-2014, 13:23
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Ik heb al eens geld overgemaakt naar een verkeerd bankrekening nummer de bank ging er toen achteraan en ik heb mijn geld toen teruggekregen, het is te proberen je moet ze dan niet vertellen dat je bent opgelicht natuurlijk!
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum