Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-01-2008, 03:50
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 251
Default alarm draden over?

haï mensen ben even bezig geweest alarm met cv in te bouwen .. Nu heb ik nog een aantal vraagjes .. Ik heb nog een kabel over voor het contactslot.. Welke functie heeft deze? Moet ik de knipperlicht aansturing op het zekering blok bij pluggen? Ik heb nog een relais nr 17 startblokkering over is het raadzaam deze in te bouwen als deze standaard al aanwezig is? Ik heb nog een draad over om de koffer klep mee aan te sturen, kan ik deze gebruiken om bijvoorbeeld ook mijn lampen op afstand mee aan te sturen?
Reply With Quote
  #2  
Old 07-01-2008, 23:00
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

Ik denk dat wat meer info wel nodig is. wat voor alarm is het.

Ik heb de knipperlichten aangesloten achter de alarlichtschakelaar.
je hebt hier vanaf het alarm maar 1 draad voor deze zal je door moeten verbinden zodat je 2 draden krijgt. deze draden zal je dan moeten voorzien van diodes zodat je knipperlichten net altijd alle4 gaan knipperen als je richting aan geeft( dit omdat t alarm ze anders verbind)

2 start onderbrekers lijkt mij ook niet een goed idee, je zal moeten weten of je alarm kan functioneren zonder die startonderbreker aan te sluiten.

het draad om je kofferklep te openen geeft maar een korte impuls dus lijkt me geen optie om daar je lampen op te zetten.
Je kan natuurlijk wel de lampen aansluiten in plaats van je knipperlichten zodat deze dus knipperen bij activatie van je alarm


mvg Auke
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2008, 11:34
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 251
Default

Ok thnx auke.

Maar welke functie heeft de draad naar de zundung (kontaktslot?)
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2008, 17:31
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

Dat durf ik zo niet te zeggen, zal je mischien uit het schema op kunnen maken.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-01-2008, 01:16
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 251
Default

Is de zundung om op afstand te starten?

Iemand tips?
Reply With Quote
  #6  
Old 14-01-2008, 09:06
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Knipperlicht is idd bij de alarmlichtschakelaar aan te sluiten, maar beter direct op de zwart/witte en zwart/groene (golf 1)... dan hoef je ook niet met diodes of whatever te frotten...

Draad naar contactslot, wat denk je zelf? Dan weet het alarm of dat de auto op contact staat ja of nee, en dat heeft wss een paar functies:
- alarm zal afgaan als jij hem op contact zet (mocht ie al niet eerder zijn afgegaan)
- zodra hij op contact staat werkt het alarm alleen als CV, zodat jij hem tijdens het rijden dicht kan drukken maar niet het alarm erop springt met alle gevolgen van dien...
- Deuren automatich op slot bij intrappen rem etc (ligt allemaal aan je alarm wat voor functies die heeft)...

Sluit maar gewoon aan zoals het hoort, dan kan je ook van alle functies gebruik maken!
Reply With Quote
  #7  
Old 14-01-2008, 11:08
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 251
Default

Hai Melly

Ik dacht inderdaad al zoiets, maar zit vooral mee met welke kabel van het contactslot ik hem moet verbinden.

Moet ik de draad naar het contactslot verbinden met de geschakelde plus of welke kleur of nr kabel is dit in het electrisch schema van de vraagbaak?
Reply With Quote
  #8  
Old 14-01-2008, 11:10
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Geen idee... De geschakelde plus idd.. ff doormeten!
Reply With Quote
  #9  
Old 14-01-2008, 17:38
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 251
Default

Als ik hem al koppel met de geschakelde plus dan werkt het alarm niet en schakelt hij in beveiliging.

Wat nu?
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2008, 20:17
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Hoe bedoel je? Ik snap iig niet echt wat het alarm nu doet...
Reply With Quote
  #11  
Old 14-01-2008, 21:54
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 251
Default

Hij schakelt dan waarschijnlijk in beveiliging tegen kortsluiting oid, het alarm functioneert dan iig (totaal) niet meer
Reply With Quote
  #12  
Old 14-01-2008, 21:56
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Dan is er iets fout aangesloten denk ik toch... weet je zeker dat je de goede kabels etc hebt?
Reply With Quote
  #13  
Old 15-01-2008, 11:53
6n2boy 6n2boy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 251
Default

Hai, andere kabels zijn allemaal correct aangesloten weet alleen niet waar ik deze kabel op moet aansluiten. Hij schiet alleen bij bovengenoemde aansluiting in beveiliging.

Andere opties?
Reply With Quote
  #14  
Old 15-01-2008, 11:57
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik zou het ook niet weten dan, als jij alles correct hebt aangesloten en het werkt dan nog niet dan moet je hem terugsturen ofzo!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum