Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-02-2010, 14:35
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default deur niet open en een lek

Hallo, heb 2 kleine iritante probleempjes met m'n auto.

De deur:

De deur van de mijn golf ging steeds slechter open. Heb toen alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en tot voor kort werkte dit weer. Echter begint het probleem nu weer en krijg ik de deur vaker weer niet open.

Heb de deurvanger getest door er gewoon met m'n vinger open te duwen en dan gaat hij wel open.

De klink heb ik ook nagekeken en de vork beweegt ook gewoon.

Wat is er nu defect? En kan ik bijvoorbeeld de deurvanger van elke willekeurige andere golf gebruiken? Ik heb zelf een 5drs Gti16v waar dus ook centrale vergrendeling op zit.

Het lek:

Wanneer het geregent heeft of sneeuw merk ik soms dat wanneer ik optrek er wat water in m'n schoen valt. Iritant als je natte voeten krijgt maar de ramen beslaan ook nog eens constant als de auto ergens stil staat.

Het komt dus van voor ergens alleen heb ik nog geen idee waar vandaan. Als ik zeg maar onder het dashbord voel dan voel ik wel dat de schuim die op het plastic zit nat is maar ik kan niet zien waar het vandaan komt? Is dit misschien een bekent euvel? De auto heeft in ieder geval een schuifdak. Hiervan zijn de kanalen iig wel open.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-02-2010, 14:40
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Dat van je deur zou ik zo niet kunnen zeggen....

Maar wat je lek betreft zit ik te denken aan het rubber van de voorruit. Of misschien dat er een onder het rubber een stukje is doorrgeroest....het is maar een idee....
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #3  
Old 05-02-2010, 17:41
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default

Heb net de onderste afdekkap eraf gehaald, die wat rondom de pedalen zit. Het schuim wat erop zit is doorweekt. Alleen kom ik er niet achter waar het vandaan komt. Teven is de isolatie boven de zekeringkast ook nat.

Ik kan verder geen roest rondom het raam ontdekken en de rubber ziet er niet droog uit ofzo.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2010, 18:44
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Het zou kunnen zijn dat er water via het kabeltje waarmee je de motorkap opent naar binnen loopt. Heb ik bij mijn polo ook gehad.
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #5  
Old 05-02-2010, 18:47
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

idd, afwatering voor onder de motorkap verstopt en het stroomt zo daarlangs binnen!
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #6  
Old 05-02-2010, 18:49
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Waar je voorste afvoer kanaal naar buiten gaat, net naast de zekeringkast zit een verbindingstuk met het afvoerpijpje dat van je dak komt.

Waarom dit in 2 stukken is weet ik niet maar dit begint dikwijls te lekken wanneer het een beetje verstopt zit of heeft gezeten.

Het is in ieder geval een beetje klote om het te zien maar daardoor kan ook je foam nat worden die onder je mat zit.

Mss dat het hieraan ligt. Veel succes met zoeken in ieder geval.

Grtz Jel

Had niet gelezen dat het foam boven de zekeringkast nat was

Dus dan ga ik ook mee met het idee dat het langs het kabeltje van de motorkapsluiting komt.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-02-2010, 19:11
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default

OK morgen dan nog maar een keer kijken. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Afkitten? Of hoe kan ik dat het beste doen?
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2010, 19:22
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Waarschijnlijk gewoon het rubbertje er weer goed op drukken. Wel eerst goed schoonmaken. Indien nodig kan afkitten altijd nog.
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #9  
Old 05-02-2010, 22:05
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

veeg in je afwateringsbak ook eens het puntje schoon onder het raam, tegen de deur aan, mischien is dat wel doorgeroest, en komt het zo binnen.
heb ook weleens gezien (bij mijn eigen Golf ) dat het raamrubber niet goed aansluit op de carrosserie. trek onderaan de hoek eens het rubber op.
giet er een sloot water uit? juist rubber niet goed

maar ik gok afwatering.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #10  
Old 05-02-2010, 23:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als je het slot hebt moet je de hevel waar de klink tegen drukt iets omhoog buigen
Reply With Quote
  #11  
Old 07-02-2010, 12:59
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default

Auto lekt nog steeds, heb onder het dashbord de afdekplaat eraf gehaald, alle foam zeik nat, alle isolatie boven de zekeringskast ook zeiknat, heb een boel isolatie eraf getrokken, zekeringskast los gehad, en weet nu zeker waar het binnen komt.

Heb het af proberen te kitten maar dit werk uiteraard niet.

Heb ook gekeken af de afwatering werkt en naar mijn weten werk deze gewoon goed. als ik er direct water in giet stroomt het er onder de auto even hard uit.

Het omcirkelde daar lekt het door, de bruine beugel met het zwarte moertje is de houder van de zekeringskast.



Last edited by MrCola : 07-02-2010 at 13:01.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-02-2010, 18:43
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default

Niemand een idee wat dit kan zijn??? En als ik het raamrubber een stukje optil mag er dan wat water tussen de carosserie en het rubber zitten? OF geeft dit juist aan dat het rubber niet meer goed is. EN is deze redelijk eenvoudig te vervangen?
Reply With Quote
  #13  
Old 09-02-2010, 20:39
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Wanneer ik bij mij in de hoek het raamrubber (binnen) iets optil is het daar ook nat en daarlangs komt het water ook binnen. Er is daar een deel van de rand weggeroest en het rubber sluit niet meer aan. Beste kan je wachten tot het regent en dan in de auto gaan zitten en kijken of het daarlangs gaat. Of even een vriend met een tuinslang lenen...

Laat me weten hoe je het oplost want mij lukt het nog niet!
Reply With Quote
  #14  
Old 10-02-2010, 21:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Zijn er niet wat extra gaten in de waterbak gemaakt?
Antennekabel + en - voor een radio
Reply With Quote
  #15  
Old 10-02-2010, 23:04
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default

Nope geen extra kabels, kabelboom is gelukkig nog origineel. Binnekort eens kijken of het raam eruit kan.
Reply With Quote
  #16  
Old 11-02-2010, 07:50
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Daar hoef je niet voor te kijken, dat kan ;-)

Rubber vanuit de binnenkant met twee platte brede schroevendraaiers stukje voor stukje om de rand heen wippen. Begin boven en doe daarna de zijkanten. Pas als de bovenkant en zijkanten los zijn de ruit eruit pakken.

Terugplaatsen: Rubber inzepen en raam in rubber, draad leggen in het rubber helemaal rondom. Raam erop leggen en met het touw de rubberrand om de rand heen bewegen. Geen kracht uitoefenen op de ruit!

Maak fotoos als je wilt
Reply With Quote
  #17  
Old 11-02-2010, 09:42
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default

Dat de raam eruit moet kunnen wist ik ook wel bedoelde meer of mij dat ook wel ging lukken . Maar ik begrijp uit jou verhaald dat het dashbord eruit moet om de raam eruit te krijgen. En dit klusje is allen te klaren? of moet je met 2 man zijn.

Moet ik denk ff wachten tot het wat beter weer is, dan kan ik rustig wat spullen uit de garage halen en buiten laten staan.

Gr Mike
Reply With Quote
  #18  
Old 11-02-2010, 09:56
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Twee man is altijd handiger, maar ik doe het altijd alleen. Kwartiertje uit, kwartiertje in.

Dashboard zou ik laten zitten, stuur kan je nog wel eens in de weg zitten, maar hoeft er niet perse uit. De kunst is om de onderste rand niet te doen. Bij uithalen laat je die als laatste zitten en pak je het raam eraf. Bij terugplaatsen zet je het geheel (met beginnetjes van de touwtjes ertussen) op de onderrand meteen goed en begin je daar. Dan kan je ook meteen het raam er recht in zetten.

Tip: Zeep doet wonderen!!
Reply With Quote
  #19  
Old 11-02-2010, 20:27
MrCola MrCola is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 54
Default

Je schrijft in een eerdere post dat je een touw helemaal rondom moet leggen. In je laatste post schrijf je dat ik het raam eerst onder erin te zetten. Dan hoef ik daar toch geen touw te doen? En waar kan ik het beste het touw laten overlappen? Heb bij de kever wel al een keer het raamrubber vervangen. Echter ging dit niet zo heel gemakkelijk. Dus ben bang dat ik het raam er dalijk niet meer in krijg.
Reply With Quote
  #20  
Old 12-02-2010, 08:32
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

het touw moet juist helemaal rondom en beginnen en eindigen onderin en daar zet je hem ook op. Dan heb je een stuk waar het rubber goed zit en het touw ertussen. Trek je nu het touw voorzichtig naar je toe dan geleid je het rubber over de rand.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum