Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-12-2013, 15:33
WEGPIRAAT WEGPIRAAT is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 49
Send a message via MSN to WEGPIRAAT
Default Unieke Seat Arosa 1.7 SDI 1999 Wit, KW V2 schroefset, etc

Marktplaats link: http://link.marktplaats.nl/753474795
Kilometerstand: 267.642
Bouwjaar: 1999
Vraagprijs: van 1750,- naar 1550,-


Beste mede forummers,

Bij deze bied ik mijn Seat Arosa 1.7 SDI te koop aan. De auto wordt nog regelmatig gebruikt (kilometerstand zal dus iets oplopen) maar omdat ik twee auto's heb, voor iets nieuws aan het rondkijken ben en drie auto's me teveel wordt (staan er altijd twee stil) bied ik mijn huidige twee auto's waaronder deze Arosa te koop aan.

Diesel:
Veel mensen denken dat een diesel voor hen niet uit kan omdat de wegenbelasting hoger is dan die van een benzine exemplaar. Veel van deze berekeningen zijn echter gebaseerd op 2 identiek uitgevoerde nieuwe auto's en zijn niet kloppend voor tweedehands auto's.
Zo kan ik voor minder dan 40,- zo'n 550km in deze Arosa afleggen en bent u feitelijk al voordeliger uit als u 2x per maand tankt. Ik haal er met een sportieve rijstijl gemiddeld 1:20 mee maar met een rustige rijstel en veel snelweg kilometers is 1:23 zeker haalbaar. Daarnaast kunnen dieselmotoren over het algemeen veel hogere kilometerstanden aan (deze SDI's kunnen met goed onderhoud makkelijk 500.000/600.000 kilometer mee).

Onderhoud:
Omdat ik deze auto zelf regelmatig heb gebruikt is er het afgelopen jaar zeker niet op onderhoud bespaard en zijn onderstaande zaken uitgevoerd:

09/02/2013 bij 246.552km: Olie ververst, oliefilter vervangen, brandstoffilter vervangen, luchtfilter vervangen
28/02/2013: Pomp van de stuurbekrachtiging, poullie en v-snaar vervangen + stuurbekrachtigingsvloeistof ververst (Veel voorkomend probleem bij Arosa's/Lupo's/Polo's maar voorlopig dus geen omkijken meer naar bij dit exemplaar.)
18/05/2013 bij 256.016km: Distributieriem, spanrol, looprol en waterpomp vervangen (Leuk detail: dit is uitgevoerd door een Porsche garage.)
02/10/2013 bij 264.882km: Olie ververst en oliefilter vervangen

Voor bovenstaande zaken zijn alleen A-kwaliteits onderdelen gebruikt van de merken: Castrol, Gates, Mann, Kuhl, VW/SEAT origineel, etc

Opties:
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spiegels in carrosseriekleur
- Witte knipperlichten
- Airbag
- Toerenteller
- Digitaal klokje
- Achterruitverwarming
- Achterruitenwisser
- 3e remlicht

Accessoires:
- Armsteun met opbergvak
- JVC radio/cd-speler
- JBL Composet
- Winterbanden (2x Michelin en 2x Vredestein)
- KW Variant 2 schroefset in hoogte en hardheid verstelbaar (De originele schokdempers en veren zijn aanwezig en worden erbij geleverd.)
- Gele stadslichten, dimlichten en grootlicht (indien gewenst plaats ik de originele lampjes terug)
- Originele metalen Mercedes wieldoppen
- Origineel taxibordje (verlichting niet aangesloten en zuignapbevestiging dus kan zo verwijderd worden zonder sporen achter te laten)
- Achterruitsticker "Als ik later groot ben, word ik een Mercedes-Benz" (kan uiteraard gemakkelijk verwijderd worden)
- Embleemloze grille (originele grille aanwezig)

Tegen meerprijs:
- Actieve subwoofer + bekabeling
- Originele Mini Cooper R83 velgen met 165/45/16 Kumho banden (geen Nankang rommel). De naafgaten zijn door Wheelcare professioneel uitgedraaid naar 57.1mm en de velgen zijn momenteel "Blaze Blue" geplastidipd maar dit kan verwijderd worden waar de originele zilveren fabriekscoating zit.
- 15mm spacers op de achteras (op de "autojunk" foto zitten deze er niet op) + set extra lange wielbouten.
- 280mm Raid Dino sportstuurtje + stuurnaaf

Inruil:
Daar ik terug wil naar 1 auto (diesel) voor zowel dagelijks als hobby ruil ik liever niets in. Eventuele inruil die ik kan overwegen is:
- Mini Cooper 1.6D
- BMW 1-serie 118D/120D/123D Hatchback of Coupe
- BMW 3-serie compact 320 TD (E46)
Het liefst rijkelijk in de sportieve Cooper S/JCW/M-Tech opties en alleen handgeschakeld. Uiteraard met bijbetaling van mijn kant.

Reacties:
Gelieve alleen te reageren mits u serieus geïnteresseerd bent. Een serieuze gegadigde neemt de moeite om te bellen of mailen i.p.v. klakkeloos op Marktplaats te bieden. Op onzinbiedingen wordt niet ingegaan daar ik zelf nog in de auto rij en er stiekem wel een beetje aan gehecht ben.

Met vriendelijke groet,


Stefan
































Last edited by WEGPIRAAT : 11-12-2013 at 21:50.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum