![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste,
Ik op het internet rondkijken naar mooie Golfjes die te koop staan (I en II). Kom ik iets tegen wat ik niet helemaal begreep. een Golf II met een 4+E versnellingsbak. Kan iemand mij uitleggen wat die E is? Groetjes, Jelle |
|
||||
|
||||
![]() E van "Economy" = een extra lange vijfde versnelling
https://www.doppel-wobber.de/commun...n-4-e-getriebe/
|
|||
|
|||
![]() Thanks voor het antwoord, wel beter als een gewone 4 bak of maakt dat niet zoveel uit?
|
|
||||
|
||||
![]() Is zeker beter dan een gewone 4 bak.
|
||||
|
||||
![]() een gewoon 'kaal' dieseltje word er een fijner autootje van op de snelweg..
maar een 1,5 JB gaat die E versnelling niet trekken.. op de GTI na is geen enkele Golf 1 benzine geleverd met een 5 bak..(buiten de cabrio ,en misschien caddy in de latere jaren) Golf 2 wel..en ik dacht die ook met een E versnelling.. is eigenlijk een hele lange versnelling.. maar de synchro van zijn 2 en als het tegenzit 3 gaan er uiteindelijk ook gewoon aan..alsmede de befaamde diff klinknagels.. 4 bakken zijn sterker daarin.. |
|
|||
|
|||
![]() De 4+E bak was vroeger een dingetje om de BPM te drukken. Was eigenlijk gewoon een 5 bak, maar werd zo niet op kenteken gezet.
De E stond voor economy, waardoor je er geen BPM over hoefde te betalen. Sjoemel software uit 1980. Als je kijkt naar de bak code is die hetzelfde als van een normale 5 bak.
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |
|
||||
|
||||
![]() nou..
bij een 4+E bak was de 4 prise direct..en de 5 een soort overdrive.. bij een 5 bak was de 5 prise direct.. (turbo)diesels zijn volgens mij nooit geleverd met een 5 bak.. Golf 2 weet ik zo niet ..daar kan het makkelijk zijn dat er een '5'op de pook stond ..terwijl het eigenlijk een 'E' was.. |
|
||||
|
||||
![]() Golf 1 gtd en de gewone golf/jetta td is ook geleverd met 5 bak. Code FF
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
FF bak ja..volgens mij met 0,70 in de 5 ..GTI zat rond de 0,8 ofzo.. volgens mij waren diesels sowieso vanaf laat 82 allemaal 4+E hoe langer dat het geleden is,hoe meer ik dingen door elkaar ga lopen halen.. volgens mij had ik toen in mijn LX turbodiesel met Golf 2 GTD motor en bak een 4T hangen ..liep in ieder geval 2500 toeren bij 100 |
|
||||
|
||||
![]() GTI 7G 5e was 0,91 en een GTI 9a bak 0,89