Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #221  
Old 22-12-2023, 17:19
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Talking

Quote:
Originally Posted by Scully
Maar ben benieuwd, wellicht eens wat sprintjes tegen Frank doen als we samen op de baan zijn.




__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #222  
Old 22-12-2023, 19:30
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy





Wanneer kwam jij ook alweer naar Assen? Mag je mijn Clio rondetijden even aan gruzelementen rijden.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #223  
Old 22-12-2023, 21:04
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Zandvoort en Spa staan als hoogste op de lijst om komend jaar naartoe te gaan, maar een keer naar Assen als jullie er ook zijn heb ik zeker al een hele tijd zin in! :thumnup
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #224  
Old 22-12-2023, 22:03
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Ja, wij zijn er altijd met Vrijrijden. 24 februari is een optie. Maar via TT Raceworld kan ook vast wel een keer. Heb jij al data gepland dan?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #225  
Old 23-12-2023, 09:24
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Nee ik heb nog geen nieuwe trackdays online zien staan, dus de agenda is nog leeg.
Correctie: Skylimit heeft al trackdays op Zolder tot April erin staan!
Ik ben bezig de trackday agenda te verbeteren, zodat het geen PDF meer is (was het vroegâh ook niet).

Voor die paar minuutjes vrij rijden vind ik het te ver (Spa is dichterbij ), ik ging eerst ook altijd met TT RW, dat beviel eigenlijk heel goed qua drukte en mentaliteit.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 23-12-2023 at 09:27.
Reply With Quote
  #226  
Old 14-01-2024, 21:59
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Ik heb door een maat van mij een paar centreerringen laten draaien die zo'n 5 mm hoger zijn dan standaard. En de reden daarvoor is dat in de BBS velgen een stap zit, voordat die bij de naafdiameter komt. Zie foto.




Het probleem wat dit veroorzaakte, was dat de velg maar 1, misschien 2 mm op de centreerring zat. Dit zat altijd wel een beetje tussen mijn oren, maar het was praktisch ook gewoon lastig om de velg te monteren, omdat die heel makkelijk van de centreerring viel. Zie het verschil:







Ik heb dan meteen gepoogd om ze zo stevig mogelijk te maken, met een groter contactvlak met de naaf/remschijf, meer vlees op de naaf zelf, en meer contact met de velg.











__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #227  
Old 15-01-2024, 21:11
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

netjes zo! dat zal een stuk lekkerder werken
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #228  
Old 23-01-2024, 08:16
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Ziet er netjes uit
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #229  
Old 21-02-2024, 21:22
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Onder het motto safety first een nieuwe gordel aangeschaft. Ten eerste zat de Sabelt eigenlijk net te strak, helemaal met het HANS-systeem. Dit heb ik nog op kunnen lossen door de gordel te verlengen, maar de hoek/vouw bij het HANS-systeem en doorgang stoel stond mij niet aan.










Na wat overleg met daNpy bij Hoogstra een mooie nieuwe HANS-gordel gehaald.







Deze is niet alleen veel makkelijker te verstellen, dus makkelijker in- en uitstappen, maar loopt ook mooier over het HANS-systeem, en door de stoel. Simpelweg omdat die daar smaller is.




En met het HANS-systeem is dit de maximale hoek die mijn hoofd kan maken in geval van een crash.




Na de crash met de Clio, ben ik hier toch wel serieuzer naar gaan kijken, en wat mij betreft een must have voor de serieuze trackday rijder. Het kost uiteindelijk 'maar' een paar honderd Euro, maar kan er wel voor zorgen dat je niet in een rolstoel komt te zitten voor de rest van je leven om maar iets te zegen.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #230  
Old 21-02-2024, 21:29
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

goed bezig!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #231  
Old 25-02-2024, 11:20
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Nou gister eindelijk weer eens naar het circuit geweest.

Eerst nog even een last-minute/low-budget helmbak gemaakt, wat echt superhandig bleek, dus best blij mee.




Toen de auto maar op de kar gezet, en alles bij elkaar gezocht.







Tijdens het afladen enzo, kwam er ook nog een hele dikke Supercopa aan. Deze moest toch wel echt even op de foto.







Toen maar naar de vooropstelling samen met René.







Eerste sessie rustig aan gedaan, langzaam opbouwen, en kijken of alles goed vast zat etc. Enige bijzondere is dat op hoge snelheid, boven 180 zeg maar, ik in eens een slepend geluid kreeg linksachter. Daar schrok ik wel even van, maar uiteindelijk was het elke keer dat ik boven de 180 kwam. Ik heb nog niet echt een oorzaak kunnen vinden, maar kan allen concluderen dat de achterbumper een luchtzak vormt, en vervormt en ergens contact maakt? Ik weet het nog steeds niet zeker.
Tweede sessie op dezelfde manier verder gebouwd. De sessies erna waren nat, dus kon weer van voor af aan beginnen met gevoel opbouwen. Snelste tijd een 2.11, nieuwe pb met de Seat, maar dit zegt eigenlijk niks. De auto voelt echt heel degelijk en snel aan. Los van het geluid achter op hoge snelheid, had ik geen problemen of bijzonderheden, dus de eerste dag na alle aanpassingen is wat mij betreft een groot succes.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #232  
Old 25-02-2024, 11:34
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

voor de volgende sessie een paar gaten in de kenteken uitsparing van de achterbumper boren?
dik spul ook zo'n supercopa
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #233  
Old 25-02-2024, 11:40
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Goede rol-out dus, op het geluid na. Kon René niet achter je rijden en kijken?
Ik kan me zo ook niks bedenken en het moet wel een erge vervorming zijn wil er iets aan gaan lopen. Sleept er niet juist iets over de grond?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #234  
Old 25-02-2024, 12:17
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
voor de volgende sessie een paar gaten in de kenteken uitsparing van de achterbumper boren?
dik spul ook zo'n supercopa


Zoiets, of het onderste deel wat weer naar voren loopt eraf. Of meteen een dikke diffuser.

Quote:
Originally Posted by daNpy
Goede rol-out dus, op het geluid na. Kon René niet achter je rijden en kijken?
Ik kan me zo ook niks bedenken en het moet wel een erge vervorming zijn wil er iets aan gaan lopen. Sleept er niet juist iets over de grond?


Dat er iets over de grond sleept kan qua hoogte eigenlijk niet, maar zo klonk het wel. Maar bij 180+ is de windkracht dan ook wel weer heel behoorlijk natuurlijk. Ik moet er nog eens goed naar kijken. Kon gisteravond zo niks zien?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #235  
Old 25-02-2024, 14:51
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Iets wat aangelopen is moet toch slijtsporen vertonen, zou je zeggen.

Waren het niet de Mintex blokken die gilden van angst?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #236  
Old 26-02-2024, 14:23
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Oorzaak van het schurende geluid is ook bekend. Het was de voorkant van de vloerplaat onder mij. Als je goed kijkt zie je ook dat het plastic moertje op de foto stuk is. Deze is vervangen en klaar.


__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #237  
Old 26-02-2024, 15:12
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Als de voorkant van die plaat wind gaat pakken dan buigt ie wel ver door ja. Is deze schade nou van het slijten of had je hem afgeslepen naast de langsdrager?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #238  
Old 26-02-2024, 16:10
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Dat is dus afgesleten, evenals die driehoek in dat lagere deel.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #239  
Old 26-02-2024, 18:11
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Poe dan heeft ie goed wind gehapt. Daar gaat je aero :+
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #240  
Old 01-04-2024, 20:34
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Vandaag toch wel een best succesvolle dag gehad op het TT-circuit.

De weersvoorspelling was heel erg wisselend. Als eerste maar de 18 inch van de Audi van de vrouw gehaald, en alvast achter de Seat gelegd, klaar om een dag later te wisselen. Hier zitten zo goed als nieuwe Michelin Pilotsport 5 banden op, dus ideaal voor als het nat zou worden, wat wel de verwachting was.




Staat best goed al zeg ik het zelf.




En Porsche remmen en Audi velgen op een Seat zorgen voor een mooi mengelmoesje.




Omdat de Golf momenteel een nieuwe koppeling krijgt, en dus op bokjes in de garage staat, mijn pa maar weer gecharterd om de boel te slepen.




Voor de eerste sessie was het nog droog, maar dat zou niet zo blijven, dus maar met de Pilotsport banden de baan op.




Wat best lekker ging, en uiteindelijk een 2.13 gereden, wat maar 1 seconde langzamer was dan mijn pr met de Seat. Zie ook hoe mooi er elke ronde een seconde af ging.




Daarna was het 2 sessies nat, wat nog steeds prima ging, met een 2.28 en een 2.23. Daarna begon het op te drogen, en al wat overlegd dat er na de volgende sessie wel eens de andere wielen er onder konden.

Dus na sessie 4 maar de semi's eronder, en toen viel alles ineens op zijn plek. Even opwarmen, maar best veel vertrouwen in de auto, en voelt gewoon goed qua wegligging. Uiteindelijk mijn pr van de vorige keer verpulverd van een 2.12 naar een 2.08.




Ik kan zo nog genoeg plekken opnoemen waar het nog een stukje sneller kan, dus dat is alleen maar positief. Wat niet positief is, dat blijven de remmen. Hier blijft maar lucht in zitten ergens, dus ik ga wat grondiger verversen voor de volgende keer, ook de abs nog maar eens via vcds. Hopelijk lost dit het op.
Dit is niet goed voor het vertrouwen, dus rem ik eerder, en dus kost dit tijd. Ik had nu zelfs in de laatste sessie dat het rempedaal tijdens het remmen 2 cm naar beneden schoof , waarna de rem weer aangreep. Ik vermoed dat er ergens een luchtbel is verschoven? Nogmaals, dit kost zeker vertrouwen en moet ik dus echt oplossen. Het positieve is dat hier dus nog zeker winst valt te halen.

Al met al een topdag gehad.


__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903

Last edited by Scully : 01-04-2024 at 20:36.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum