Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-04-2014, 09:17
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default Motor valt stil bij file rijden wanneer de temperatuur oploopt?

Sinds ik aan het opknappen begonnen ben komen er steeds meer problemen bij

Gister was ik even naar Beekman Demontage (280 km retour ) voor een hoop klein spul. Ik was wat later terug en er stond weer een gebruikelijke file bij Gorinchem voor de brug. Tijdens het stapvoets rijden. begon de motor ineens te stotteren en was met het gas niet meer aan de praat te houden. Dus de vluchtstrook op.. Wat blijkt? even gewacht met opnieuw starten en hij loopt weer gewoon Vervolgens weer een stukje rijden (weer stapvoets), ik zie de temperatuur meter meer naar het midden gaan en de problemen komen terug... weer stotteren en vervolgens stilvallen en wéér op de vluchtstrook Soms doet de bezinepomp het niet als ik opnieuw wil starten. Maar als de motor dan weer afgekoeld is doet hij het consequent wel. Soms als ik bij het stoplicht sta, begint de opvoerpomp (denk ik) ineens een hoger zoemgeluid te maken, hoort dat?

Ik heb even gewacht tot de file minder werd en ik meer snelheid = meer rijwind) kon houden. Hierna heb ik gewoon 50 kilometer verder gereden zonder problemen. Op langere afstanden is de motor de laatste tijd al vaker met file rijden uitgevallen..

Vorig jaar heb het contactblokje én relais vervangen omdat de bezinepomp niet altijd reageerde op het contact. 1 week geleden heb ik de opvoerpomp in de tank vervangen wat dus het probleem niet was. Ook de verdelerkap is recent vervangen

Ik heb het vermoeden dat ik dit probleem niet zomaar gevonden heb. Ik ga het volgende doen:

* bedrading naar de benzinepomp nalopen + aansluitingen benzineslangen
* Tank leegpompen en zo goed mogelijk schoonmaken zonder hem te demonteren.
* Brandstoffilter vervangen
* Vacuumslangen nalopen

Het gaat om een GTI G60 motorcode PG. Zit ik in de goede richting? Als ik het ga vinden, laat ik het jullie zekerrr weten
__________________
VW GOLF G60 AIRCO

Last edited by ViperCat : 03-04-2014 at 10:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-04-2014, 10:02
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Dat de pomp ineens anders gaat klinken is al geen goed teken..
Is het filter recentelijk vervangen?

Problemen met de pomp had ik weer niet.. maar is het controleren waard:
ik heb laatst ook iets gehad wat daar op lijkt. Toen sloeg de bobine kabel over door een klein scheurtje in de mantel.
De problemen begonnen ook pas wanneer die warm was en stationair moest draaien. Ineens stotteren, slecht reageren op het gaspedaal en uitvallen. LAter met de kap open hoorde op het moment van stotteren getik uit de richting van de bobinekabel wegkomen. daar zag je de vonken gaan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 03-04-2014 at 10:08.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-04-2014, 10:28
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Brandstoffilter staat bij mijn lijstje!

Deze zit toch in het huis waar ook de benzinepomp zit?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #4  
Old 03-04-2014, 11:07
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Quote:
Originally Posted by ViperCat
Brandstoffilter staat bij mijn lijstje!

Deze zit toch in het huis waar ook de benzinepomp zit?

Juist, onder de auto.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #5  
Old 03-04-2014, 15:19
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Je zegt dat de verdelerkap nieuw is maar is de rotor ook nog in goede staat? Ik heb laatst ook problemen gehad met stotteren als die stationair liep en met langzaam wegrijden. Bij mij was het niet alleen de verdelerkap die problemen gaf maar ook de rotor. Nou was mijn probleem wel iets anders als het jouwe.. maarja zo duur is een rotortje niet. Als die van mij stotterde hoorde ik ook getik bij de verdelerkap vandaan komen. Nou nergens last meer van.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-04-2014, 16:27
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Nels
Je zegt dat de verdelerkap nieuw is maar is de rotor ook nog in goede staat? Ik heb laatst ook problemen gehad met stotteren als die stationair liep en met langzaam wegrijden. Bij mij was het niet alleen de verdelerkap die problemen gaf maar ook de rotor. Nou was mijn probleem wel iets anders als het jouwe.. maarja zo duur is een rotortje niet. Als die van mij stotterde hoorde ik ook getik bij de verdelerkap vandaan komen. Nou nergens last meer van.



Verdelerkap én rotor tegelijk vervangen
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #7  
Old 06-04-2014, 19:12
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Ik heb van het weekend de tank, schoon gemaakt. Dat wil zeggen, de tank leeggezogen, en schone benzine getankt. Er kwam een beetje zand uit, vlgs mij was de tank niet erg vervuild.
Maar het probleem lijkt opgelost te zijn . Het was van de week makkelijk om het probleem te laten ontstaan. Namelijk de motor op 2500 - 3000 toeren houden, en de motor ging vanzelf stotteren en stilvallen. Dat gebeurde voordat de van aan moest slaan. Motor dus op een lekkere bedrijfstemperatuur.

Nu lukt me dat niet meer. Kan het zand de oorzaak geweest zijn? Misschien water in de benzine? Kan iemand dat verklaren?

Ik ga in ieder geval nog verder de zaak nalopen.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #8  
Old 08-04-2014, 21:08
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Juist, onder de auto.


Zijn alle brandstoffilters uitgevoerd met wartel aansluitingen?


__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #9  
Old 09-04-2014, 13:55
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Never mind... Gewoon besteld. Stuur m gewoon terug, als het niet de goede is.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #10  
Old 12-04-2014, 12:25
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default




Brandstoffilter vervangen en leidingen door geblazen. Alleen de wartel blijft brandstof lekken, zoals je ziet. Ik heb de wartel zo hard als mogelijk aangedraaid, maar dat wil niet helpen De revet die tussen de kop van de bout en de wartel zit, lijkt een revet met een rubberen binnenrand?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2014, 19:46
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Heb je de koperen ringen links en rechts ook vervangen? Over het algemeen moet het dan lekvrij zijn.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 14-04-2014, 09:12
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Heb je de koperen ringen links en rechts ook vervangen? Over het algemeen moet het dan lekvrij zijn.


Ik weet niet of het koper moet zijn? Ze moeten idd wel vervangen worden zoals je al ziet . Ik denk dat ik moet kijken naar een alternatief?

__________________
VW GOLF G60 AIRCO

Last edited by ViperCat : 14-04-2014 at 09:21.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-04-2014, 20:34
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Brandstoffilter is vervangen en lekt niet meer, dank zij advies van tim_j! Ik heb nog een K&N luchtfilter schoongemaakt en klaar liggen om de oude te vervangen.

Ik heb de afgelopen dagen expres veel kilometers gemaakt. Maar de motor rijdt nog steeds niet lekker en houdt in. Twee zaken vallen op. Als ik aan het stoplicht stil sta maakt de brandstofpomp een wisselend geluid. Daarnaast is het heel typisch dat de motor ALTIJD bij 2500 toeren inhoud en zelfs wat stottert, geef ik gas gaat dat weg en trekt hij goed door.

Gedaan:
- verdelerkap én rotor vervangen, vanwege een ingesleten rotor
- benzinetank schoongemaakt
- opvoerpomp in de tank vervangen
- brandstoffilter vervangen
- brandstofleiding doorgeblazen
- vacuumlekken gedicht

Wat is de volgende logische stap om het probleem aan te pakken?
- Benzinepomp vervangen? Verklaart dat het stotteren bij 2500 toeren?
- Gasklephuis schoonmaken?
- Ontsteking af laten stellen?
- G-lader laten reviseren
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #14  
Old 15-04-2014, 21:38
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Ok wou nog zeggen "ja dat is nodig" 😅 maar dat geluid van de pomp is nu eerder kreisend dan brommen/zoemen? Bij mij, een simpele 8v hoor je de pomp helemaal niet.
Bij een maatje van mij, zijn KR 16v maakte de drukpomp ook een vreselijk en onregelmatig geluid. Dit merkte je het feit dat deze bij volgas hard inhield op 4500 toeren. Pomp kon niet meer opbrengst leveren.
Durf niet met zekerheid te zeggen dat dit bij jou ook zo is, maar 1+1 lijkt me 2.
Mocht je eraan beginnen zijn ze bij boelm.nl of mister-auto.nl het voordeligst.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #15  
Old 15-04-2014, 21:49
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ok wou nog zeggen "ja dat is nodig" 😅 maar dat geluid van de pomp is nu eerder kreisend dan brommen/zoemen? Bij mij, een simpele 8v hoor je de pomp helemaal niet.
Bij een maatje van mij, zijn KR 16v maakte de drukpomp ook een vreselijk en onregelmatig geluid. Dit merkte je het feit dat deze bij volgas hard inhield op 4500 toeren. Pomp kon niet meer opbrengst leveren.
Durf niet met zekerheid te zeggen dat dit bij jou ook zo is, maar 1+1 lijkt me 2.
Mocht je eraan beginnen zijn ze bij boelm.nl of mister-auto.nl het voordeligst.


thnx again!

Past een 16v pomp in de standaard behuizing en zijn de aansluitingen hetzelfde? Ik denk dat er nu een pomp van een 8v onder zit. De motor is vervangen door een g60, maakt dit uit?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #16  
Old 17-04-2014, 16:50
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Er zijn voor de 16v 2 types pompen.
De KR pomp en de PL pomp. Beide werken gemiddeld op 5,5 bar. Maar de diameter verschilt, de PL pomp is smaller dan de KR pomp. De exacte maat weet ik niet uit het hoofd.

G60 heeft 3 bar systeemdruk. Wat voor motor zat er eerst in?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 17-04-2014 at 16:57.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-04-2014, 12:37
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Een GTI 8v. Kan ik het ook aan de buitenkant van de pomp zien?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #18  
Old 19-04-2014, 15:46
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Er staat een onderdeelnr op, maar meesteal op het gedeelte in de behuizing. Mooiste is een G60 pomp monteren. Weet je zeker dat het daar goed zit.

Anyway, KR 139pk pomp is 60mm en alle andere pompen (ook 16v PL 129pk) zijn 52mm in doorsnee. Komt erop neer dat je een PL pomp erin kunt zetten dan heb je ruim voldoende druk. Maar, wel even controleren 👍
http://boelm.nl/brandstofpomp-golf-...191906091j.html
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #19  
Old 22-04-2014, 23:19
ronnieg60 ronnieg60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 75
Default

rotor en verdeelkap altijd samen vervangen idd. maar hoe zijn de bougiekabels en bougies? en de bobine? en een brandstofpomp die je goed hoort ook zowiezo vervangen, die is al onderweg naar de eeuwige jachtvelden.
Reply With Quote
  #20  
Old 23-04-2014, 11:34
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by ronnieg60
rotor en verdeelkap altijd samen vervangen idd. maar hoe zijn de bougiekabels en bougies? en de bobine? en een brandstofpomp die je goed hoort ook zowiezo vervangen, die is al onderweg naar de eeuwige jachtvelden.


Nieuwe brandstofpomp besteld, zodra die binnen is vervang ik hem. Moet ik bij de demontage/montage nog ergens rekening mee houden?

Kan ik de bougiekabels zelf checken met een multimeter of moet ik daarvoor naar de garage?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum