Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-11-2005, 12:35
Carlos's Avatar
Carlos Carlos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 110
Default Probleem met mijn 16v PL

Hallo, ik heb een elektrisch probleem met mijn 16v PL, ik kan namelijk geen gas meer geven. Stationair draait de motor als een zonnetje.
De spin die aan de 16v PL zit daarin zit een luchtverdeler die omhoog komt als je gas geeft.
Op de spin zitten 2 stroom-draden, op allebei heb ik geen stroom meer en ik weet niet waar ik het in moet zoeken nu. Alle zekeringen zijn doorlopen etc.
Wie heeft een idee??
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2005, 22:42
Carlos's Avatar
Carlos Carlos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 110
Default

Kan iemand voor mij meten of er op de draad die links van de spin zit ( dus tegen de wielkas aan ) stroom staat als je je contact omdraaid of als de motor draaid?

Of waarbij ik iemand in de omgeving Haarlem/Hoofddorp/Amsterdam ff kan vergelijken met zijn motorblok.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2005, 23:32
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Ik zou je graag helpen, maar ik zou het echt niet weten. Kom heren! Er is toch zeker wel iemand die dit weet?
__________________
www.dub05.com
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2005, 23:58
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Carlos
Hallo, ik heb een elektrisch probleem met mijn 16v PL, ik kan namelijk geen gas meer geven. Stationair draait de motor als een zonnetje.
De spin die aan de 16v PL zit daarin zit een luchtverdeler die omhoog komt als je gas geeft.
Op de spin zitten 2 stroom-draden, op allebei heb ik geen stroom meer en ik weet niet waar ik het in moet zoeken nu. Alle zekeringen zijn doorlopen etc.
Wie heeft een idee??



Zo uit het hoofd heeft de PL een Ke-Jetronic...Daar word de hoeveelheid brandstof bepaald door een schuif in de spinnenkop, en die word weer opgelicht door de luchtschuif zoals jij aangeeft, dus als die echt omhoog komt krijg je als het goed is meer brandstof...

Dus het LIJKT er op dat je luchtmeter en/of brandstof plunjer vastzit, ik zou dat eerst maar eens nagaan alvorens je verder gaat zoeken.....

De draden die je waarschijnlijk op de spinnenkop ziet zitten zijn van de stationair regeling, en dat is vrij lastig uit leggen hoe of wat. Ik zou allereerst maar even kijken naar je luchtschuif
Reply With Quote
  #5  
Old 18-11-2005, 16:26
Carlos's Avatar
Carlos Carlos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 110
Thumbs up

Hey het probleem is opgelost!
Het zat hem in de ontsteking die was op de een of andere manier versteld en stond dus te laat...
Bedankt voor het meedenken mannnen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum